Weer zwanger half jaar na bevalling. Wie nog meer zo snel zwanger geraakt?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door KleinMeisje93, 21 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleinMeisje93

    KleinMeisje93 Niet meer actief

    F6C4D255-9847-4913-960E-1A010E248CD8.jpeg 346B745B-0E91-40DB-B371-5274CD5DCAB0.jpeg hee dames!
    Het is al een hele poos geleden dat ik hier iets heb geplaatst.
    3 dagen geleden heb ik een test gedaan en die was meteen positief, natuurlijk wel even geschrokken omdat het wel snel was (we wilden het wel al graag en dicht op elkaar hebben) en ik er niet vanuit ben gegaan dat ik met maar 1 keer seks zwanger zou raken.. (ik weet dat ik nooit moet uit gaan van wanneer mijn eisprong is)
    We vinden het beide ontzettend leuk.
    Overigens is dit bijna een half jaar na de geboorte van onze zoon.

    Wie is er nog meer zo snel zwanger geraakt na het eerste / meerdere kindjes ? En hoe ervaarde jullie dat?

    Hier even de foto van de eerste test die ik deed en de testen die ik eergister en gister gedaan heb
     
    Nanoe2 vindt dit leuk.
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.900
    15.341
    113
    #2 Sado, 21 jul 2018
    Laatst bewerkt: 21 jul 2018
    Die is zeker duidelijk ;) Gefeliciteerd

    Ik ben 6 maanden na de bevalling van mijn eerste (gepland) zwanger geraakt van mijn tweede. Ze zijn nu bijna 18 maanden en net 3 maanden oud: zo’n 15 maanden verschil dus.
    Ik ga niet liegen: de tweede zwangerschap was erg pittig en qua ‘makkelijkheid’ niet te vergelijken met de eerste. Zowel lichamelijk als mentaal ben je nu eenmaal niet volledig hersteld na een half jaar, hoewel dat misschien lijkt van wel.
    Even rustig zitten of slapen of even een momentje niks omdat ik zo misselijk was kon nu eenmaal niet altijd: mijn dochter had op die momenten ook aandacht nodig. Mijn dochter liep pas toen mijn zoontje al was geboren, dus heb de hele zwangerschap veel moeten tillen met enorme rugpijn en veel harde buiken tot gevolg. Moet eerlijk zeggen dat ik dat - heel naief misschien - gezien mijn leeftijd (24 bij de eerste en 25 bij de tweede) niet verwacht had.

    Maar ook eerlijk: ik had het niet anders gewild. Ik geniet absoluut met volle teugen! Hoe klein ze ook zijn, ik zie nu al een speciale band tussen hen. Mijn dochter is haar broertje steeds aan het knuffelen en kusjes aan het geven, brengt z’n speentje en z’n knuffel, onwijs lief. Hij lacht steeds naar haar, ik geniet ontzettend van die momenten! Kan niet wachten tot ze oud genoeg zijn om met elkaar te spelen :)
    Ennuh, lekker snel uit de gebroken nachten, flesjes en luiers. Ideaal ;)
     
    Nina Sanders en KleinMeisje93 vinden dit leuk.
  3. Nanoe2

    Nanoe2 Niet meer actief

    Gefeliciteerd!

    Hier zit er straks 14 maanden tussen.
    Gepland! Maar nooit verwacht meteen zwanger te worden, aangezien het bij de eerste wel even duurde en mijn cyclussen meestal enorm lang zijn.
    Zeer aangename verrassing dat het meteen in de eerste ronde raak was!!
    Vind het pittig, maar leuk :)
     
    Nina Sanders en Sado vinden dit leuk.
  4. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Gefeliciteerd!

    Hier zijn ze 18 maanden en 7 weken! Ik vond de eerste weken erg pittig, maar dat kwam vooral omdat hij veel huilde en weinig sliep. Nu we er achter zijn dat het koemelkallergie is en andere voeding hebben gaat het veel beter en kan ik ook veel meer genieten.

    Mn dochtertje is helemaal weg van haar broertje. Ze wil continue knuffelen, flesje geven en ze komt elke x zn speen brengen! Qua zwangerschap vond ik het pas aan het eind pittig worden, deze zwangerschap had ik het een stuk makkelijker. Nergens last van, bij mn dochtertje veel overgegeven! Wel is het natuurlijk iets zwaarder omdat je je kindje veel moet tillen.
     
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Van harte meid. Ik denk dat een tweede op een bepaalde manier altijd wel pittig is. Of de eerste nou 15 maanden of 2 jaar is. Maar wie zegt dat pittig niet leuk is? Onze zoon is nu 11 maanden en we zijn bezig voor een tweede en ik durf dit niet eens in het openbaar te zeggen omdat ik weet dat de wereld om me heen oordelend gaat zijn. Is toch te gek voor woorden. Lijkt me heerlijk en we hebben veel zin in het avontuur!
    We volgen lekker onze eigen weg. Heel leuk voor je!
     
  6. Cyd

    Cyd Bekend lid

    28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Zoontje is nu 13m en ik ben 26 weken zwanger. Ze zullen dus 16-17 maand verschillen. De zwangerschap zelf vind ik minder lastig dan de vorige keer. Alleen als mijn zoontje wil dat ik meespeel, kan ik het niet altijd lang volhouden door de zwangerschap, wat op zich wel jammer is. Maar ik ben toch wel blij om te weten dat ze zo dicht op elkaar zullen zitten qua leeftijd.
     
  7. wiedeltje

    wiedeltje Fanatiek lid

    2 apr 2012
    1.134
    1.466
    113
    Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Ook bij mijn oudste 2 kinderen zit niet zoveel leeftijdsverschil. En ik ben daar juist zeer positief over. Nu moet ik ook wel zeggen dat het best makkelijke kinderen zijn. En mijn oudste is een bijdehante tante die al liep voor haar eerste verjaardag. Maar ik deed nr 2 er gewoon tussendoor ff bij. Luiers achter elkaar aan, slaapjes tegelijkertijd, etc. Tuurlijk heb je best spitsuren, en fases waarvan je hoopt dat ze heel kort duren. Maar als ik nu ook zie, het zijn de beste vriendinnetjes, die ontzettend veel aan elkaar hebben.
     
  8. K00

    K00 Niet meer actief

    Gefeliciteerd!

    Hier ook minder dan 1.5 jaar verschil. Ach, je doet het gewoon. Ik weet eigenlijk niet of ik het nou zo zwaar vond..
    Onze zoon was wel een pittige, maar onze dochter is heel makkelijk. Dat zal misschien mijn geluk geweest zijn haha.
    Nu bij bijna 2 en ruim 3 vind ik het echt geweldig!
     
  9. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.645
    1.286
    113
    Gefeliciteerd! Hier zit tussen de eerste en tweede 15 maanden en tussen de tweede en derde 18 maanden. Ik was dus ook snel weer zwanger steeds (gepland)!
    Ik vond het allemaal prima te doen. De tweede en derde zwangerschap waren wel wat zwaarder dan de eerste, maar omdat mijn oudste nog sliepen tussen de middag ging ik dan gewoon ook even liggen en dat was goed vol te houden. Ik heb pas tegen het einde van de derde zwangerschap gedacht dat ik het toch wel pittig vond worden, maar goed toen was ik bijna 42w zwanger en alles zat ;).

    Qua kinderen is het goed te doen. Helemaal als je er een baby bij hebt. Toen onze tweede begon te rollen en zitten en later speelgoed afpakken was het wel een strijd af en toe met de oudste. Maar nu zijn ze 3 en 2 en gaat het heel goed. Oké nog steeds slaan ze elkaar af en toe de hersens in, maar als we ergens nieuw zijn hebben ze altijd elkaar om op terug te vallen. En kunnen ze samen in de speeltuin spelen.

    Dus hier positief! Leuk!
     
  10. Noor31

    Noor31 Actief lid

    20 feb 2016
    230
    47
    28
    Vrouw
    1 september 2017 een zoon gekregen, en in maart zwanger. November uitgerekend. Zal zo'n 15 maanden tussen zitten
     
  11. KleinMeisje93

    KleinMeisje93 Niet meer actief

    Wat fijn om te lezen dat er meerdere kinderen kort op elkaar hebben :)

    Ben soms bang dat ik ons zoontje nu al te kort doe maar ben dan ook weer erg depressief geworden dat terwijl ik nog steeds medicatie ervoor slik en er voorheen nooit last van had. Heb dan gelukkig met de eerste echo ook meteen een afspraak bij de poppoli, hopelijk kunnen zij dan ook meer voor mij betekenen.

    Gelukkig is ons zoontje wel heel erg makkelijk, behalve als hij echt in een sprong zit dan vind hij niks goed.
     
  12. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.900
    15.341
    113
    Dat klinkt erg vervelend... Had je daar voor deze zwangerschap ook al last van? Gezien je het hebt over ‘weer’. Hopelijk voel je je gauw beter!

    Sprongetjes zijn ook echt rot, he. Gelukkig zijn ze maar tijdelijk.

    Wanneer mag je voor je eerste echo?
     
  13. Sophiex

    Sophiex Actief lid

    26 okt 2016
    375
    325
    63
    En ik maakte me al stiekem zorgen terwijl er straks 20 maand tussen mijn kindjes zal gaan zitten (als het goed is o_O ) fijn om dit topic met jullie ervaringen te lezen! Ik krijg er ook steeds meer zin in zo! :D
     
    KleinMeisje93 en Sado vinden dit leuk.
  14. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.900
    15.341
    113
    Ohhhh je bent al 31 weken joh! Wat gaat het snel! Gaat ie goed?
     
    Sophiex vindt dit leuk.
  15. Sophiex

    Sophiex Actief lid

    26 okt 2016
    375
    325
    63
    haha hee Sado! Leuk je hier ook weer tegen te komen :D Gaat hard he, 31 weken idd morgen! Gaat prima! Al ben ik die hitte wel echt zat. Heb 0,0 energie. baby ligt in stuit maar heeft natuurlijk nog tijd om te draaien. Vind 't wel pittig met een kleine rond kruipend in huis! veel harde buiken door 't tillen enz... en bloeddruk stijgt weer iets dus sta weer onder strengere controle. vorige keer een week voor opgenomen geweest, hoop dat me dat dit keer bespaard blijft! Hoe is 't met jou en je 2 kids? - lekker of topic, sorry. :rolleyes:
     
    Sado vindt dit leuk.
  16. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.900
    15.341
    113
    Slopend ja, die hitte :( Moet voor jou als zwangere helemaal pittig zijn!
    Hopelijk blijft je bloeddruk stabiel nu, niets aan een hoge bloeddruk...

    J loopt dus nog niet? Vervelend dat tillen dan, ik ken het... C besloot te gaan lopen toen J een maand oud was. Dus hoogzwanger nog lekker veel moeten sjouwen. Wel lekker uit handen geven als het kan, he!

    Gaat hier super! C is nu een beetje aan het peuterpuberen (maar nog steeds een vrolijkerd en een lieverd hoor, alleen af en toe ff bukken als er weer eten mijn kant op geslingerd wordt :D) en J is echt een engeltje. Doe mij er zo nog maar 4! (Maar laat dat m’n man maar niet horen):thumup:
     
  17. KleinMeisje93

    KleinMeisje93 Niet meer actief

    Je had er vorigjaar ook veel last van en zat echt niet op een roze wolk. Heb 9 augustus de eerste echo en 10 augustus afspraak bij de poppoli. Ben erg benieuwd.
     
  18. Sophiex

    Sophiex Actief lid

    26 okt 2016
    375
    325
    63
    Wat fijn om te horen dat het zo goed gaat zeg! Jaa.. dat peuterpuberen komt me heel erg bekend voor! Vind dat wel lastig soms met mijn lage energielevel en zwangerschapskwaaltjes.. Hahahaha, van mij zal je man niks horen! Denk je/jullie (al) na over een 3de?

    Grappig dat C ook nog maar net loopt eigenlijk. Alle kindjes die ongeveer tegelijkertijd met j geboren zijn lopen al maaaanden.. Als m'n man thuis is tilt hij J idd zoveel mogelijk. Ik krijg er bijna spontaan harde buiken van...
     
    Sado vindt dit leuk.
  19. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.900
    15.341
    113
  20. KleinMeisje93

    KleinMeisje93 Niet meer actief

    Lief dat je dat vraagt :)

    Het gaat goed hoor alleen iedere ochtend / avond ontzettend misselijk en vanmorgen zelfs 2 keer boven de wc gehangen. Morgen eerste echo dus ben benieuwd.
    En B is ontzettend verkouden/ziek.
     

Deel Deze Pagina