weer zwanger worden

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door , 9 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    hoi allemaal
    even een vraagje

    wij zijn nog niet bezig met opnieuw zwanger worden maar
    ik ben er toch wel huiverig voor als ik erover na denk

    de kinderwens is nog steeds heel sterk ondanks alles
    maar toch.....

    hoe is het bij jullie
    na hoelange tijd zijn jullie begonnen
    en was je toen bang dat het weer zou gebeuren enzo enzo?

    voor degene die zwanger is: hoe ervaar je deze zwangerschap
    kun je nog wel ervan genieten

    wij willen volgend jaar misschien weer beginnen met ivf
    maar ligt eraan hoe we er dan over denken en ons erbij voelen
    maar zeker is dat het dit jaar nog niet word
    want we krijgen dadelijk de uitgerekende periode nog en de feestdagen enzo
    en das geen makkelijke periode en als we weer beginnen dan wil ik me voor 100% in kunnen zetten ;)
     
  2. mamajanneke

    mamajanneke Fanatiek lid

    22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    hai caruli

    nadat wij darryl* hadden gekregen en nadat hij is overleden ben ik 3 maanden aan de pil geweest en toen gestopt weer om op nieuw zwanger te willen worden. we hadden gedacht dat dit weer een jaar zou duren, maar dit was na 2 gewone menstruaties al raak. dus net een half jaar nadat darryl* was geboren was ik wederom zwanger.
    de eerste paar weken kon ik helemaal niet genieten en wilde ik enkel darryl* en na een aantal weken was ik dan wel blij dat er een brusje aan kwam, maar genieten kon ik niet. bleef angst houden om ook dit kindje te verliezen. ook toen de grote echo uitwees dat hij gezond was kon ik niet genieten en bleef de angst. pas nadat dylano geboren was en ouder dan 26 dagen begon ik echt te genieten en nam de angst wat af.

    achteraf vind ik wel dat ik te snel zwanger geraakt ben, maar ja als je van een jaar uit gaat....
    als ik had geweten dat ik veel eerder zwanger kon raken dan had ik nog wel een half jaar gewacht om de tijd te nemen voor het verdriet om darryl* nu liep en loopt alles heel erg door elkaar.

    sterkte meid.
     
  3. aly

    aly Bekend lid

    5 okt 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    ik vind het ook wel eng om weer zwanger te worden.
    de volgende zwangerschap zal anders zijn dan die van Iris, niet meer onbezorgt zwanger zijn.
    toen ik de vorige keer zwanger was zie ik nog wel eens "ach dat valt wel mee ", als ze zeiden "dat moet je niet doen ", maar dat zal ik de volgende keer, denk ik, niet meer zeggen.
    morgen naar de gyn, om te zien wat we gaan doen om weer zwanger te worden.
    ik had gehoopt dat we weer thuis zwanger konden raken, maar helaas. we spuiten de zwemmers zelf in, omdat ze op de normale manier niet in mijn vagina komen, laat staan in mijn baarmoeder. we hebben nu 4 keer ingespoten zonder resultaat. de laatste dagen voor mijn ongi kan mijn man niet meer goed slapen van de spanning.
    de kwaliteit van de zwemmer zal eerst wel gecontroleerd worden en dan IUI.
    ergens zou ik ook nog wel even willen wachten met het zwanger worden, maar ik word er niet jonger op.
     
  4. Wij zijn na 4 maanden weer zwanger geworden en heb tot week 18 niet kunnen genieten van mijn zwangerschap.
    Bij ons zoontje Djordy* hebben wij de zwangerschap met 24 weken moeten afbreken omdat hij nooit buiten de baarmoeder zou kunnen leven door de afwijkingen die hij had.
    Pas met 18 weken konden ze zien of dit kindje gezond was.
    Nu ben ik over de 24 weken maar nog steeds geloof ik het pas als ik de kleine in mijn armen sluit.
    Mensen om ons heen doen net of ze reuze blij zijn met deze zwangerschap(tot overdreven toe omdat ze zich geenhouding weten te geven) en dat ik niet zo moet klagen,maar ze vergeten dat ik met een korte tussen pauze al vanaf begin vorig jaar zwanger ben.
    Geestelijk vind ik het heel erg zwaar,maar denk dat het geestelijk net zo zwaar blijft ookal raak je een jaar later(bijvoorbeeld)zwanger.
     
  5. loopy

    loopy Fanatiek lid

    23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik hoop dat de onderzoeken uitwijzen dat het bij Bas niet is misgegaan vanwege erfelijke zaken. Als het allemaal goed is wil ik na de jaarwisseling gaan proberen zwanger te worden door KID.

    Ik ga er niet van uit dat het in een keer raak is. Ik hoop om voor mijn 37e weer moeder te worden. Dan zou ik toch voor juli 2009 zwanger moeten worden. Hopelijk lukt dat. Ik vind 36 gewoon nog een mooie leeftijd om moeder te zijn en ben bang dat ik daarna NOG meer kans heb op enge dingen. Als het vrij snel lukt zou ik echt heel blij zijn, want diep in mijn hart zou ik best twee gezonde kinderen willen hebben. Maar uiteraard ben ik al zielsblij als ik één gezond kind krijg.
     
  6. Daisy1975

    Daisy1975 Fanatiek lid

    20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hi,
    wij hebben heel sterk het gevoel om weer heel snel zwanger te worden mogen worden.
    Dat neemt niet weg dat ik niet denk dat het niet moeilijk zal zijn,ik denk als het zover is dat je dan heel de zwangerschap bezorgd bent en pas echt gelooft als je kindje gezond geboren is!
    Wij kijken wat dit betreft hetzelfde tegen een nieuwe zwangerschap aan,een nieuw wondertje,we zullen ons meissie never nooit vergeten en zal altijd ons eerste kindje blijven.

    @aly,veel succes vandaag in het ziekenhuis!

    @dames,laten we hopen dat onze tijd ook nog komt en voor de zwangere onder ons,ik geloof echt dat het af en toe heel zwaar is maar probeer een klein beetje te genieten,tis toch weer een nieuw wondertje..

    Liefs Dais..-x-
     
  7. Daisy1975

    Daisy1975 Fanatiek lid

    20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Loopy en Meliske,
    bedankt voor jullie lieve berichten die jullie hebben achtergelaten op onze site!
    Veel liefs..-x- ;)
     
  8. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    het gevoel van jou is wel heel herkenbaar caruli.
    ik ilde eigenlijk ook zo snel mogelijk weer zwanger worden. Maar eigenlijk...ik wist niet of ik het wel durfde, wat als het weer mis zou gaan...
    Vanalles spookte er door mijn hoofd.
    Ik heb, toen ik zwanger van Danischa was, gezegd, ik ga nooooooit meer aan de pil. Want door de pil duurde het ruim anderhalf jaar voordat ik aantelde.
    Dus wij hadden zoiets van, we kijken wel wanneer het weer raak is.
    Nou heel stom verbaasd was dat na 2 maanden al.

    Natuurlijk waren/zijn we er heeeel erg blij mee, maar toch vind ik het nu echt heel vermoeiend. Lichamelijk breekt het (bij mij) toch wel op nu. Ik heb er vanaf week 12 tot vorige week best van kunnen genieten, maar nu wordt dat weer steeds minder omdat die 26/27 weken dat het de vorige keer is mis gegaan eraan zitten te komen.

    Maar al met al ben ik heel blij dat ik zo snel weer ben aangeteld. ik weet waar ik het allemaal voor doe ;)
     
  9. butterflymom

    butterflymom Actief lid

    19 apr 2007
    145
    0
    0
    vrachtwagenchauffeusse
    Putten
    Wij zijn ook vrij vlot weer begonnen met proberen zwanger te raken nadat onze dochter Ghislaine in aug. 2006 is overleden.. we zaten nog wel volop in de onderzoeken die ze aan het doen waren om te kijken waaraan psies ze overleden is..
    ik ben nadat Ghislaine is overleden ook nie meer aan de pil gegaan.. we hebben de eerste 3 maanden het gewoon met cd gedaan of ja op een andere manier ;) ..
    maar daarna zijn we weer voor het eggie gegaan .. we wisten inmiddels wat Ghislaine mankeerde en dat we ook een herhalingskans van 1 op 4 hebben dat het weer kan voorkomen .. met deze informatie op zak hebben we samen met verschillende artsen gepraat over een evt. volgende zwangerschap en we hebben besloten om het toch te gaan proberen..
    na 3 maand was het raak, ben nu inmiddels weer bijna 30 weken..

    Ik moet zeggen de wens naar toch een volgend kindje was groot (net als bij de meeste denk ik)... maar ik moet zeggen ik heb het er behoorlijk moeilijk mee.. zowel lichamelijk (last van bekken enzo) als geestelijk... heb sinds kort ook gesprekken in het zh met maatschappelijk werkster om alles op een rijtje te kunnen zetten. Ik zie ook behoorlijk op ineens tegen de bevalling, heb 2 rot bevallingen mee gemaakt, en hoop dat ik nu es gewoon mag bevallen .. nu ik gesprekken heb kijk ik er weer een beetje positief tegen aan ..
    waar ik nu wel heel erg tegen op zie is dat dit kindje misschien ook weer nie gezond zal zijn, het is namelijk niet te checken in zwangerschap, omdat ze niet weten waar ze exact naar moeten zoeken.. ze kunnen alleen dmv echo's de groei van het hoofdje enzo na kijken.. maar tot nu toe zijn die goed alleen echo's geven nooit 100% zekerheid,.
    maar we blijven zolang het tegendeel is bewezen positief! ..

    ik wil alle meiden die weer bezig zijn om zwanger te worden heel veel succes en hoop dta het gauw mag lukken..

    de meiden die inmiddels weer zwanger zijn .. heel veel succes!

    liefs miranda
     
  10. debbyvermeer

    debbyvermeer Bekend lid

    4 sep 2007
    877
    42
    28
    verkoopster
    den haag
    hallo allemaal
    ook wij zijn ouders van een engeltje kylian* dit is nu twaalf weken geleden en toch is er weer die wens om zwanger te worden
    ik durf hier met niemand over te praten omdat ik bang ben voor de reacties ik zie het ook niet als een vervanging maar een toevoeging aan ons gezin.
    of is dit raar?
    groetjes debby
     
  11. Daisy1975

    Daisy1975 Fanatiek lid

    20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Deb,ik vind dit helemaal niet raar.
    Wij zijn ongeveer in dezelfde tijd bevallen en denken er hetzelfde over wat ik wel leuk vind!
    Wij hadden ook al heel snel het gevoel weer zwanger te mogen worden en zeker niet voor vervanging voor onze Merel*.
    Dus ik begrijp je helemaal,dus ik zou zeggen ga er voor!
    Succes..
    -x-
     
  12. Niet meer actief

    hoi meid
    ik vind het ook niet raar hoor
    als jullie er klaar voor zijn dan moet je dat doen
    ieder voor zich...
    ik wil je veel succes wensen ;)
     
  13. Lovebtweenus

    9 sep 2007
    17
    0
    0
    mama
    utreg
    Ik vind dat je je niet druk moet maken over wat anderen ervan denken... Ga uit van je eigen gevoel en dat van je partner natuurlijk...

    Ik ben zelf in januari bevallen van een gezonde zoon en zelfs ik moet eerlijk toegeven dat ik al verlang naar brusje voor mijn kleine, maar ik hou dit voor me omdat ik wel kan raden hoe men zal reageren... Dus meiden ga ervoor... Want ook al zouden jullie mooie kindjes geen vlindertjes zijn geweest, had je dit gevoel misschien ook wel gehad... Welterusten vast voor ieder van jullie... En natuurlijk voor alle bengeltjes en engeltjes (alleen moeten die allang op hun bedjes of wolkjes liggen slapen)


    liefs van tas en eli
     
  14. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ik had in november een miskraam met 11 weken,...
    en we hebben de natuur zijn gang laten gaan en sinds februari ben ik opnieuw zwanger,....
    maar caruli , ik denk dat ik in een ander geval, bijv het jouwe, zekers niet zo snel meer zou durven of willen hoor,.....
    jouw situatie was natuurlijk veel en veel erger, en heeft natuurlijk veel meer impact ,...
    dat is voor mij niet te vergelijken, met wat ik dit x mee maakte ,..
    voor ik besefte dat ik zwanger was, was het eigenlijk alweer voorbij,........
     
  15. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    debby, dat is helemaal niet raar hoor. En ik mag hopen dat je geen rare reacties gaat krijgen van andere mensen, en als dat wel zo is, dan zou ik alleen maar denken, jullie zijn hartstikke knetter gek! jullie willen graag een kindje, helaas is jullie eerste kindje overleden, logisch dat je snel weer gaat voor een tweede. Niks van andere aantrekken hoor, maar gewoon doen wat jullie het beste lijkt en wat jullie willen.
     
  16. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wij wilden ook gelijk weer een kindje. We hebben er zelfs al met de arts over gesproken 2 dagen na de dood van Sterre, toen ze nog in mijn buik zat. Wij zijn het gaan proberen toen ik weer 1 normale menstruatie achter de rug had. Tot nu toe zonder succes (ik ben nu in de 5e cyclus na Sterres dood). Mijn leeftijd speelt mee en het feit dat we ook een jaar op Sterre hebben moeten wachten. Maar ik verlang ook erg naar het zwanger zijn, naar een gezond kindje. De meeste mensen in mijn omgeving vinden het heel normaal dat we snel weer een kindje willen. Iedereen moet dit zelf bepalen, zolang het medisch verantwoord is, toch? Ik slik voor de zekerheid wel FemNatal, want 2 zwangerschappen vlak achter elkaar, dat put je reserves aan vitaminen en mineralen (ijzer!) wel uit, denk ik.
     
  17. debbyvermeer

    debbyvermeer Bekend lid

    4 sep 2007
    877
    42
    28
    verkoopster
    den haag
    ja dames dat is zo.Als ik het wil is dat mijn idee,toch?
    Meliske,dit is mijn tweede zoontje ik heb al een zoon Damion(gelukkig)hij is nu 5 jaar en zag ook zo uit naar de komst van zijn broertje.Hij vraagt ook elke keer waarom?mag mijn broertje niet leven.Vreselijk hoor voor zo'n knul die er ook zo naar uitkeek.Als ik aan hem vraag wil je nog een broertje of zusje zegt hij nee,want hij wil niet dat ik weer in het ziekenhuis kom,maar stel hem wel gerust.
    Hoelang is het nu van jullie geleden en willen jullie al voor een nieuw wondertje gaan?

    groetjes debby
     
  18. debbyvermeer

    debbyvermeer Bekend lid

    4 sep 2007
    877
    42
    28
    verkoopster
    den haag
    :oops: lees net dat je weer zwanger bent wat geweldig ,maar ook wel raar en eng lijkt me.
    hoe snel was je eigenlijk weer zwanger?
    groetjes debby
     
  19. naatje1982

    9 sep 2007
    39
    0
    0
    zoetermeer
    hai hai,

    ook wij hebben bij de nacontrole al besproken bij de vk en in het ziekenhuis over dat onze wens nog steeds zeer sterk aanwezig was en alleen nog maar groter was geworden,want tja je hebt je kindje vastgehouden en in mijn beleving(denk bij iedere moeder) was dit het allermooiste en emotionele moment van mn leven.ik voelde me meteen mama.zo ontzettend bijzonder en machtig gevoel.

    het ziekenhuis adviseerde me wel om meteen weer te beginnen met foliumzuur. dus dat was ik al van plan.mede omdat Bodine niet via de natuurlijke manier verwekt is(wel op de natuurlijke manier in zoverre met iui dan,dus hulp om ernaar toe te komen :) .)
    omdat er nooti een echte reden is gevonden waarom het niet lukte,hadden we al besloten,zelfs voordat ze geboren was,dat ik niet aan de pil of wat dan ook zou gaan na haar geboorte.
    dat heb ik dus ook net gedaan.maar goed bewust ermee bezig zijn we nog neit,maar hebben wel gezegd we geven het een half jaar en dan trekken we weer aan de bel.

    nu is het zo dat ik vandaag mn nod heb, en 3 en 2 dagen ervoor een positieve romed midstream test heb gehad.nu is het zo dat 2 andere testen dus neti positef waren.deze had ik gedaan omdat ik zulke slechte verhalen heb gehoord over romed,maar goed in de beschrijving stond dt als de lijn lichter was dan de controlestreep dt je wellicht wel zwanger ben,maar nog neit veel hormonen aanmaakt.

    maar goed aangezien de clearvieuw en de gewone van cb allebei negatief waren,ga ik er maar vanuit dat het vasl was.ik weet het anders ook neti wat ik er van moet denken.
    hoe dan ook in ieder geval tot nu toe geen ongi gezien en ben goed regelmatig ermee.

    hebben jullei het trouwens ook gehad dat bij de nacontrole bij de vk er werd gesproken over anticonceptie en dat het heel raar overkwam?ik dacht echt het tegenhouden?ik zou niets liever willen dan meteen weer zwanger worden. ze waarschuwde me wel dat mn lijf er wel meer moeite mee zou kunnen hebben,maar goed ik neem het voor lief,meewerken doet het toch al niet,en denk niet dat het over een half jaar heel anders zou zijn.ik slik momenteel foliumzuur en tarwekiemoliecapsules. meot zeggen dat van de tarwekiem ik in ieder geval geen migraine meer krijg voor mn onig.normaliter heb ik dit altijd de dag voor mn ongesteldheid begint en nu voor 2 maanden achtereen niet(of het werkt sneller zwanger te worden,tja ik weet het niet,ben in ieder geval al blij dat ik geen migraine heb).

    hoe dan ook is de wens dus hier ook heel erg aanwezig.ik hoop dat voor jullei en voor ons dat die wens snel uit zal komen en dat er snel een broertje of zusje zal komen voor onze engeltjes.

    nou weer en heel verhal,iedere keer wordt het een lang verhaal als ik wat typ,nou ja ben iemand die veel te vertellen heeft blijbaar haha.

    meiden allemaal succes en hoop en duim dat het snel zo ver mag zijn.

    liefs nathalie mama van Bodine*

    (ps let niet op de spelfouten heb ik wel vaker als ik te snel typ,maar heb geen zin om alles weer na te lopen)
     
  20. debbyvermeer

    debbyvermeer Bekend lid

    4 sep 2007
    877
    42
    28
    verkoopster
    den haag
    hai hai

    wat jij zegt kan ik me nog wel herinneren van de verloskundige.
    mijn man en ik waren er al uit dat we toch wel graag een brusje willen voor damion dus dat we de natuur zijn gaan zouden laten gaan,en toen begon zij dus over de pil.Ja zei ze dat is beter voor je want dan kun je eerst alles een plekje geven.hierop zei ik dus ook dat wil ik helemaal niet want misschien duurt het nog wel een half jaar voordat ik weer zwanger ben(zij denkt van niet omdat damion is verwekt toen ik nog aan de pil was en kylian is verwekt 1 week nadat mijn mirenaspiraal was verwijderd)zij zegt dus dat dit supersnel is,dat weet ik ook wel maar misschien was dat pure mazzel en duurt het nu wel langer dus heb haar ook verteld dat ik geen pil of i.d. wilde.nou toen zei ze dan duim ik voor je dat het snel zo mag zijn (ze keek me wel een beetje raar aan zo van dat je daar nu al aan denkt,maar goed dat is dus mijn idee)
    groetjes debby

    :) :) ps bij mij wordt het ook elke keer een heel verhaal maar dat komt dat je het ergens kwijt wil en spelfouten maakt toch niet uit
     

Deel Deze Pagina