weet het even niet meer...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door miekie82, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    #1 miekie82, 12 mei 2010
    Laatst bewerkt: 12 mei 2010
    Moet even van me afschijven! Weet ondertussen niet meer waar ik het zoeken moet!
    Mijn dochtertje is nu 2 maandjes, en het ging zo goed! Maar nu sinds 1,5week is het huilen, huilen, en nog eens huilen!
    De nachten gingen goed, maar ook die is nu huilen, huilen, huilen...

Ze wil niet slapen, na 5 minuten huilen valt ze in slaap, om vervolgens weer binnen 30 minuten gillend wakker te worden!

Ik heb ook nog een peuter in de rondte lopen, die het ondertussen ook flink zat begint te worden! Die regelmatig roept: HOU OP!
    En die ook flink tegendraads aan het worden is, met veel huilen en driftbuien!

Ik ben kapot, begin me vooral heel down te voelen en kan de hel dag wel janken! Weet gewoon niet meer wat te doen met dat gehuil!
    Heb van alle sgeprobeerd:
    - ze sliep op haar buik en dat ging goed, tot 1,5 week terug!
    - Nu sinds gister in de bakerzak, binnen 5 minuten gillen slaapt ze om vervolgens dus binnen 30 minuten weer gillend wakker te worden, en blijven huilen omdat ze zo moe is!
    - Ze krijgt 5 keer 150cc en snachts 90cc, flessen heb ik verhoogt ivm het huilen, dus honger kan ze niet hebben.
    - wiegen wil ze ook niet. Dan overstrekt ze zich helemaal, gooit haar hoofd naar achter en met haar benen gaat ze schoppen!

Vanmiddag moet ik naar het CB voor haar prikjes, ik hoop dat ze me kunnen helpen, want begin echt overspannen te raken!

Osteopaat heb ik gebeld en as dinsdag kan ik heen, maar dat duurt dus nog wel even!
    Iemand nog meer tips/ideeen???? Hekenning??

kus miek

2. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    hay meis, wat vreselijk. denk aan KISS, koemelkallergie ehmm
    misschien dat CB een idee heeft inderdaad

heel veel sterkte gewenst in iedergeval en hoop dat de oplossing voorbij komt voor jullie

3. Wonder24

Wonder24 Lid

7 okt 2008
    87
    0
    0
    Administratief medewerker
    Utrecht
    Vindt het ook super vervelend voor je. Ik herken het echt heel erg.
    Mijn dochtertje heeft vanaf de eerste minuten vanaf de geboorte gehuild tot en met 8 weken!
    Via mijn zelf omdat ik bekkeninstabiliteit had tijdens de zwangerschap kwam ik opnieuw terecht bij de fysio en die wilde mijn dochtertje zien... en zo zijn we er achter gekomen dat zij het kiss-syndroom aan haar rechter nekwervel had! Schijnbaar door mijn snelle bevalling ( naar 11 persen was ze er )Naar 1, 2 behandelingen had ik een heel ander kind ( vrolijk )
    Wij waren er gelukkig vroeg bij anders had het misschien nog andere gevolgen kunnen hebben voor later met name de motoriek.

Ik zou zeggen ga inderdaad naar de osteopaat of tevens manueel therapeut, baat het niet schaad het niet! En trouwens bij het CB praten ze niet over Kiss want volgens hun bestaat het eigenlijk niet.
    En google is anders of je dochtertje misschien in een sprongetje zit... Dat kan ook nog!

Succes.

Liefs,
    Wonder

4. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Zou het niet kunnen dat ze gewoon darmkrampjes heeft? Die kunnen ook heel vervelend zijn hoor, daar kan je kindje ook echt van schreeuwen.
    Ik ben zelf niet zo fan van niet wetenschappelijk bewezen syndromen, maar ik lees hier wel hele positieve verhalen over osteopaten, dus hopelijk kan die je dochtertje helpen dinsdag.

En tot die tijd, je beide kids een nachtje naar oma? Kan jij even bijtanken.

Oja, al bij het cb geweest?

5. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hoi meiden!
    bedankt voor jullie reacies en bemoedigende woorden!
    ben net terug van het CB, ze heeft haar eerste prikjes gehad.
    Ik kwam met een krijsende baby binnen dus ze hebben gelijk even gehoord wat mijn meisje voor geluid produceerd en ze schokken ook dat ik zei dat ze dat al 24 uur doet!
    Maar echt tips? nee vond het een muts! Sorry hoor...
    Het huilpatroon doorbreken maar hoe dat wist ze niet!
    En als ze zo blijft huilen naar de HA post gaan.
    Ma zal ze me bellen of het al minder is en dan eventueel langskomen.
    Had echt het idee dat ze zelf eigenlijk ok niet zo goed wist wat ze met dat gehuil aan moest!

Na de prikjes wa smijn dochter heel stil en beduust. En geloof het of niet, ze ligt nu in bed te slapen na 2 minuutjes mopperen. Bek en be af na 2,5 uur wakker met daarvoor 20 minuutjes slapen.
    Hoop dat ze even een paar uurtjes slaapt, even bijslapen.

Kan dit nu al het gevolg van die prikjes zijn? Binnen een uur?
    Mijn zoontje werd ook altijd heel slaperig van die prikjes, sliep zelfs sinds zijn eerste prikjes door snachts.

Mijn ouders zitten voor 2 maanden in Spanje dus helaas mijn moeder kan me nu niet helpen! Een vriendin van em heeft al een paar keer angeboden te gaan wandelen met mijn meisje, maar ik kan het gewoon niet loslaten!
    Ik kan haar niet uit handen geven!

Waar is toch mijn vrolijke goedlachse meisje gebleven van 1,5 week terug!

kus miek

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    mijn dochter begon rond 4/5 weken met huilen en niet willen slapen.
    dit blijkt een allergie te zijn.
    ik geef bv en ben nu 4 weken op dieet (koemelk/ei/sojavrij) en dit begon na een paar dagen al te werken. inmiddels blijkt ze in elk geval allergisch te zijn voor soja.

misschien kun je pepti voeding proberen.

7. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Wat zwaar voor je !
    Mijn dochter heeft dagen dat ze ook zoveel huilt, maar gelukkig ook dagen dat ze wel goed slaapt en s`nachts gaat het goed, dus dat maakt het dragelijk. Kan me voorstellen dat je wanhopig ervan wordt als er echt geen pauzes in zitten.
    Heel veel sterkte ermee in ieder geval en gewoon aan de bel blijven trekken bij CB en huisarts etc hoor !!

Tips weet ik niet zo goed, hier laat ik haar soms huilen en ga steeds na 5 min. er heen om te troosten. Vaak valt ze dan na een half uurtje huilen in slaap. En in bad doen helpt ook ontspannen hier. Heb weltrustenbadje van Weleda en dat lijkt erg rustgevend te werken !

8. droppi

droppi Actief lid

20 sep 2009
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt mij echt in de oren als krampjes...heb je toevallig al Infacol geprobeerd?
    Kan me voorstellen dat je kapot bent door slaapgebrek en de zorgen die je je maakt. Misschien kan je het proberen, de Infacol...

beterschap met je kleintje

9. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hoi, ben ik weer...
    BEIDE KINDJES OP BED!! en het is STIL!

Man heeft middagdienst dus ben alleen, zag er erg tegen op, maar gaat tot nu toe dus goed!
    MIjn meisje slaapt dus nu.
    Vanmiddag om half 4 heeft ze haar eerste prikjes gehad, om 5 uur in slaap gevallen na 2 min. jammeren. Ben paar keer heen geweest omdat ze jammerde maar om half 8 sliep ze nog!
    Wakker gemaakt voor haar voeding en ze is direct weer in slaap gevallen! Ze ligt nu in haar eigen bedje.
    (heb zelfs nog een uur lang met mijn zoontje kunnen spelen! Heb hem echt even volledige aandacht gegeven! Samen een tent gebouwd en daar in gespeeld! Hij was helemaal blij en tevreden toen ik hem naar bedje bracht!)

Moet zeggen dat ik een dubbel gevoel heb. Aan de ene kant heel blij dat ze slaapt en ik even rust heb. Maar aan de andere kant, is dat wel goed?? Komt dit echt door haar prikjes?
    Ik ga elk half uur kijken, ze had geen koorts om half 8, en heb haar niet in de bakerzak gedaan.

Ik hoop dat ze door deze slaapjes even het huilpatroon doorbreekt en we morgen vol goede moed verder kunnen gaan met regelmaat!
    Had morgen eigenlijk een verjaardag van mijn broer, maar ga die afzeggen. Ben te uitgeput en het lijkt ij het verstandigst nu gewoon thuis te blijven met mijn meisje!

Infacol gebruiken we heel veel, had ook het idee dat ze juist daardoor geen krampjes had!

kus miek

10. appelthee

appelthee Niet meer actief

hey hoi,

wat kun je dan drie dubbel van de rust genieten he :D

hier ook vanmiddag prikjes, en ook een heel ander kindje

hopelijk blijft het goed gaam

11. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ze zeggen dat het geloof ik 5 uur duurdt voordat de prikjes werken maar idd die van ons sliep ook altijjd na een uur hoor. dus weet het niet zo. ik hoop ook voor jou dat ze weer een beetje gaat slapen.
    ik herken het wel. wij hadden ook een krijs baby voor twee weken rond die leetijd. maar hij was wel een beetje verkouden verder niet. en na 2 weken was ineens alles weer gewoon en sliep ineens weer gewoon van half zeven tot half zeven. dus ga voor je duimen meid dat je weer wat rust krijgt.

succes met de kleintjes

12. droppi

droppi Actief lid

20 sep 2009
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe is het vannacht en vandaag gegaan?

13. adi

adi Niet meer actief

Als ik je eerste post lees denk ik aan krampjes of maagzuur (vooral vanwege overstrekken en gillend wakker worden). Babys kunnen vreselijke pijn hebben van opkomende maagzuur. Infacol werkt goed tegen krampjes maar maakt de maagzuur juist erger (omdat daar sinasappel in zit).

Hoe is het vannacht gegaan? Is ze nog lang suf en slaperig geweest van de prikjes?

14. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    HoiHoi
    Ze heeft goed geslapen vanacht, wel gewoon wakker geworden voor haar voedingen, maar verder lekker geslapen. Vanmorgen ook 3 uur achtereen (wist niet wat me overkwam!) en vanmiddag toch maar naar die verjaardag gegaan, daar heeft ze ook heel goed in de wandelwagen geslapen.
    Ben nu thuis en ze had net echt duidelijk krampjes. Flink boeren en scheetjes laten. Uiteindelijk ook gepoept.
    Nu ligt ze toch weer te krijzen in haar bedje.(nu 10 minuten)
    Ze is nu alweer ruim 2 uur wakker(zolang door die krampjes!) en echt toe aan haar slaapje. Ze werd rustig toen ik haar oppakte maar kan dan de slaap niet vatten in mijn armen.

Dit keer was het dus duidelijk krampjes, want ze ging in eerste instantie heel rustig liggen en ze had haar oogjes al dicht. Toen hoor de je zo een pijnhuiltje en toen is het krijzen begonnen, ze slaapt op haar buikje en dan zie je haar echt haar kontje omhoog duwen en haar beentje onder haar buikje trekken (toen dus uitgehaald, goed geboerd en verschoond)

Zal ze dan echt zoveel huilen door darmkrampjes??
    En dat infacol juist slecht is bij reflux..mmm..nog niet zo over nagedacht! Maar als ik haar infacol geef wordt ze wel meteen rustig, dus dan zal ze daar wel geen last van hebben.

O terwijl ik dit nu typ, wordt het stil boven, wilde net gaan kijken en troosten!

We hebben in iedergeval uitgersut de afgelopen 24 uur. Even geen gehuil, en dat scheelt al een heleboel kwa emoties en vermoeidheid!

kus miek

15. floortje123

floortje123 Nieuw lid

18 mei 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    "En dat infacol juist slecht is bij reflux."...........

Dank voor de input. Alle twijfel die ik had is nu weg. De infacol hielp de eerste 6 keren goed en sindsdien weer huilen met verschijnselen wat op maagzuur lijkt (steekt elke keer tong uit alsof ze steeds aan haar lippen likken is). Mijn middelste had ook last van maagzuur en dat was een van de verschijnselen.
    Ik ga dus stoppen met de infacol.

Bedankt!

Deel Deze Pagina