Weet iemand wanneer afgezegde ingrepen weer ingepland worden?

Discussie in 'Corona forum' gestart door OZ2014, 24 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OZ2014

    OZ2014 Fanatiek lid

    25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hoi, wij hadden voor ons zoontje een ingreep gepland staan eind april, die is natuurlijk afgezegd maar nu horen we maar niks over wanneer het dan wel kan. We zitten overigens hiervoor wel in Belgie dus wellicht gaat het daar anders dan in Nederland. Ze zijn nu bijna een maand open en ik bel elke week het planbureau maar ze zeggen we weten nog niks.... :( ben zo bang dat het niet meer lukt deze zomer en dan zitten we in september weer met de volgende corona golf :(.
     
  2. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Lastig te zeggen denk ik. Ze gaan de eerst noodzakelijke zaken eerst doen lijkt mij. Bij ons ziekenhuis gaat bijv mijn IUI nog niet door. Mijn schoonmoeder heeft een gescheurde borstprothese na een autoongeluk in januari en die word ook nog niet geholpen ( zelfde ziekenhuis)
     
  3. mvl

    mvl Fanatiek lid

    16 dec 2009
    3.699
    210
    63
    administratief
    zuid holland
    Onze zoon had een KNO ingreep staan eind maart die afgezegd is. Hij mag komende week komen hiervoor, werden vorige week ineens gebeld. Ze zijn dus wel aan het opstarten, maar zal per regio/ land verschillend zijn
     
  4. jessiejz

    jessiejz Actief lid

    19 apr 2013
    291
    66
    28
    Vrouw
    verzorgende ig
    Gelderland
    Hier zijn ze weer gestart afgelopen maandag. Maandag werd ik al gebeld, alle onderzoeken de afgelopen dagen gehad en word als alles doorgaat over 2 weken geopereerd.
    Hier werkt het ziekenhuis met een lijst per poli wie als eersten moeten (spoed).
     
  5. Eabeltsje

    Eabeltsje Actief lid

    11 mei 2019
    384
    380
    63
    Vrouw
    Mijn zoontje wordt 8 juni geopereerd, KNO afdeling
     
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.504
    8.354
    113
    In Nederland is een heel schema opgesteld, geloof ik...niet noodzakelijke (wat dat moge zijn...) operaties duren langer dan 3 maanden voordat ze gebeuren, maar worden op dit moment veelal helemaal nog niet ingepland...
     
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik had half maart een afspraak voor een sterilisatie die is afgebeld ivm corona. Toevallig werd ik vorige week gebeld dat deze afgelopen dinsdag kon plaatsvinden maar toen had ik als een andere geplande operatie staan dus die dag kon ik niet. Ze kon me nog geen nieuwe datum geven maar ik moest rekenen op begin / half juni voor de nieuwe afspraak.
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.825
    14.155
    113
    hier 1 geval van hartprobleem, die was begin maart spoed, die is volgende week aan de beurt voor filmpje en bloedonderzoek dus ergens kort daarop gok ik op de daadwerkelijk operatie. Anders heeft bloedonderzoek weinig nut.

    Edit: Kwaal was al vastgesteld in maart overigens, toen gingen ze overleggen of er bypasses of alsnog stands gezet gingen worden maar brak corona los in dat ziekenhuis.
     
  9. Novi

    Novi Niet meer actief

    Als een sterilisatie nu al plaats kan vinden, dan zijn de niet spoedeisende operaties gelukkig dus al begonnen in bepaalde ziekenhuizen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  10. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.504
    8.354
    113
    Gelukkig voor die mensen! :)

    Mijn man kreeg helaas te horen dat het onbekend was op welke termijn zijn operatie ingepland zou kunnen worden, laat staan wanneer het zou gebeuren.
     
  11. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.160
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier idd ook. Vriend moet in Erasmus MC geopereerd worden. Hopelijk kan het nog dit jaar... Echt noodzakelijk is het niet, maar dagelijks pijn is ook niet alles.
     
  12. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Vandaag ben ik weer gebeld. Kon 2 juni al geholpen worden maar dan neemt dochter afscheid op de psz en dan wil ik haar zelf brengen en halen dus dat ging niet lukken. De afspraak is nu ingepland op 8 juni. En dit is iets wat absoluut geen spoed heeft dus denk dat de belangrijkere (spoed) dingen inmiddels al weer goed lopen in dit ziekenhuis. Is een ander ziekenhuis dan waar ik voor mijn nek operaties loop, daar ligt de boel nog redelijk op zijn gat namelijk.
     
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Is je man zijn operatie is waar spoed achter zit? Merk dat het heel erg verschilt per ziekenhuis. Mijn zwager is 2 weken geleden geopereerd aan een liesbreuk waar hij al 8 weken mee liep. Had dus redelijk spoed want de ambulance was al 4x langs geweest om hem een morfine spuit te geven en de naar buiten gekomen darm terug te duwen. En des te langer het duurde des te groter de bult werd en meer darm weer naar buiten kwam en meer pijn bij kreeg. In het ziekenhuis in hun woonplaats konden ze al zeggen dat er voor september zeker geen plek voor hem zou zijn. Na wat rondbellen kon hij hier in Amsterdam dus uiteindelijk een stuk eerder terecht.
     
  14. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dit is heel lastig te zeggen, zal per ziekenhuis verschillen.

    Onze geplande ingreep eind maart in Brabant is door het ziekenhuis zelf verplaatst naar een ander ziekenhuis waar we medio april terecht konden.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.504
    8.354
    113
    Voor de medische wereld geen spoed, nee. Dat soort operaties, ook al zijn ze voor de patiënt zelf nog zo nodig, kunnen dus nog een hele tijd duren in sommige regio’s.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Je kunt altijd contact opnemen met je zorgverzekeraar voor wachttijdbemiddeling. Die kunnen dat op zoek naar ziekenhuizen al dan niet in de omgeving waar de wachttijd korter is. Of dat helemaal soepel gaat nu met corona en ziekenhuizen die nog geen volledige zorg bieden weet ik niet maar het is de moeite van 1 belletje plegen wel waard.
     
    Syane en NiekeKris vinden dit leuk.
  17. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik denk dat dit heel erg per regio en ziekenhuis verschilt. Ik weet van een aantal van mijn klanten dat hun afgezegde operaties/behandelingen inmiddels weer zijn ingepland. Een aantal is zelfs al geholpen.

    Ik woon het het noorden trouwens.
     
  18. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.160
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat is hier jammer genoeg niet mogelijk. Vriend heeft in zn rug nog een heel hekwerk zitten na zn ongeluk vorig jaar. CT was nog net voor Corona gemaakt en die verklaarde wel zn pijnklachten. Dus het gaat er weer uit. Maar dat willen we dan wel graag in hetzelfde ziekenhuis laten doen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ja dat snap ik in zijn geval. Je wilt wel dezelfde arts die weet hoe het allemaal zit het eruit laten halen.
     
    Syane vindt dit leuk.
  20. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.504
    8.354
    113
    Weet ik, ook gedaan, maar maakte geen verschil (ook een beetje een complexe situatie, dus ook niet ‘gewoon een willekeurige andere arts’). Inmiddels hebben we het anders geregeld.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina