Weet iemand?........

Discussie in 'De lounge' gestart door wuppie100, 8 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    Hallo allemaal,

Wij hebben een nieuwbouwappartement gekocht, als we dat met der tijd weer willen verkopen moeten we eerst een bepaalde tijd afwachten. Tenminste moeten, als we zelf de winst willen houden....

Weet iemand misschien hoe dit heet? (zal vast een naam hebben)

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    24.895
    3.710
    113
    Is dat niet een gemeentewoning? Tenminste, iemand die ik ken had dat ook, die moest er eerst 10 jaar in gewoond hebben.

3. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    nee dat is het niet.

de aannemer bouwt een huis, (het is nu nog in aanbouw) en dan betaal je een bepaalde prijs, direct als het huis afgebouwd is is het meer waard en zou je er dus gelijk meer voor kunnen vangen. ze willen dus voorkomen dat je je eigen handeltje begint, want das lekker makkleijk verdienen natuurlijk.

De maximale tijd is 5 jaar en op de helft van de maximaal bepaalde tijd krijg je de helft van de winst.

Ik kan alleen nergens terugvinden hoe het heet. dus als iemand het weet hoor ik het graag!

4. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Een boeteclausule als je het binnen een x aantal jaar verkoopt? Bedoel je dat?

5. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Inderdaad een antispeculatiebeding, of een MVE of MGE woning kan ook (staat voor maatschappelijk verantwoord/gebonden eigendom).

6. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Of Koopgarant, maar dat is meestal niet met zo'n staffel.

7. wuppie100

wuppie100 Actief lid

11 jul 2008
    454
    0
    0
    bedankt voor jullie antwoorden, ik ga t even lezen!

Deel Deze Pagina