Weet niet of ik een miskraam heb, zoek lotgenoten.

Discussie in 'Miskraam' gestart door MaaikeLS, 4 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaaikeLS

    MaaikeLS Lid

    4 jan 2023
    63
    32
    18
    Vrouw
    Hoi allen.

    Ik had op 28 december een positieve test. Ziels gelukkig omdat ik in september al een miskraam heb gehad met 5 weken.
    Mijn vorige miskraam kwam als een donderslag bij heldere hemel en al mijn zwangerschap kwaaltjes waren meteen weg bij de eerste bloeding al.

    Nu heb ik sinds 1 januari bloedingen. Eerst oud bloed, toen vers en nu de hele week donkerrood of bruin. Ook met kleine stukjes weefsel/stolsels.

    Ik heb nog steeds gevoelige borsten en zere tepels.
    Ik heb soms wel last van een drukkend gevoel en soms een stekend gevoel aan de rechterkant van mijn baarmoeder/eileider.
    En soms voel ik helemaal niks. Het bloeden is niet dat ik maandverband nodig heb, het is bij afvegen en een klein beetje wat soms op een inlegkruisje komt.

    Omdat het nog zo pril is kan de verloskundige helaas nog niks doen en moet ik wachten tot maandag 9 januari, dan wordt er een eerste echo gemaakt. Dan ben ik precies 6 weken. Erg vroeg weet ik, maar dan weet ik in iedergeval iets.

    Ik hoop gewoon dat ik niet de enige ben. Ik zoek met man en macht ergens houvast.
    Dit is mijn 2e zwangerschap en ga door de grond als het wel een miskraam is.
    Ik ben vertrouwen in mijn lichaam kwijt en weet niet meer wat ik met mezelf aanmoet. Het wachten is werkelijk kwelling
     
  2. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.923
    1.698
    113
    Hoe ziet je zwangerschapstest er nu uit?
     
  3. Milou94

    Milou94 Fanatiek lid

    2 sep 2021
    1.290
    1.100
    113
    Vrouw
    Blijven je testen oplopen?
    ik had in week 4 en 5 ook last van bruinverlies en enkele keren helder afvegen (alleen bij het plassen)
     
  4. MaaikeLS

    MaaikeLS Lid

    4 jan 2023
    63
    32
    18
    Vrouw

    Ik weet helaas niet welke testen je bedoeld
     
  5. MaaikeLS

    MaaikeLS Lid

    4 jan 2023
    63
    32
    18
    Vrouw
    Wel nog zere tepels, merk dat er wel groei zit in mijn borsten.

    Moet mijn buik veel ontspannen om comfortabel te zitten/staan

    Maar voel wel nog steeds continu een drukkend gevoel
     
  6. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.923
    1.698
    113
    Ik vroeg hoe je test er uit ziet. Fat geeft misschien een indicatie.
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Het kan alle kanten uitgaan. Soms springt er een vaatje bijv. Je zou evt een gewone zwangerschapstest kunnen gebruiken waar je eerder ook positief mee testte en kijken of je nog wel oploop hebt (donkerdere streepjes) het zegt helaas niet heel erg veel maar het is een indicatie.

    Kan je echt echt echt niet wachten, dan kan je een echocentrum vragen of ze een zeer vroege pretecho willen maken. Kost je een paar tientjes maar wij hadden dat er met liefde voor over. Diagnostisch konden we er natuurlijk niks mee maar gaf ons een geruster gevoel en dat vonden we meer waard.

    Bij een van mijn miskramen was er op de eerste echo een hartslag maar ook een bloeding te zien. In de avond zette dat toen al door.

    Een ander was net zo snel mis als raak, was net een normale menstruatie.
     
  8. MaaikeLS

    MaaikeLS Lid

    4 jan 2023
    63
    32
    18
    Vrouw
    Oh sorry, ja ik zie het, er gaat zoveel door mijn hoofd.
    Ik had een digitale test dus ja die ligt al in de prullenbak want dat blijft maar 24 uur staan.
     
  9. MaaikeLS

    MaaikeLS Lid

    4 jan 2023
    63
    32
    18
    Vrouw
    Klopt, daarom zocht ik ook gewoon echt even een plek waar ik mijn verhaal kon vertellen. Ik wacht de echo van maandag af. Wetend dat het mogelijk niet het antwoord geeft waar ik toch nog stiekem op hoop.

    Gelukkig goede vriendinnen om me heen die maar al te graag langs komen voor een bakkie.
     
  10. MaaikeLS

    MaaikeLS Lid

    4 jan 2023
    63
    32
    18
    Vrouw
    Aan allen die lezen en reageren, dank je wel. Het alleen al weten dat ik niet alleen ben met mijn verhaal doet me goed.

    Ik kijk uit naar maandag, hopend op een mooie zwangerschap en over 8 maanden een prachtig kind
     
  11. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.318
    4.699
    113
    Vrouw
    Vervelend die onzekerheid.

    Je kan ook nu nog een test doen om te kijken hoe die eruit ziet. Weet je het nog niet zeker, maar kan je wel al zien of de test af loopt of niet! Ik heb 2 keer een miskraam gehad en beide keren liepen mijn testen alweer vrij snel af.
    Sterkte met afwachten!
     
  12. MaaikeLS

    MaaikeLS Lid

    4 jan 2023
    63
    32
    18
    Vrouw

    Dank je wel❤️

    Aangezien het bloeden toch licht afneemt wacht ik maandag af.
    Een test zou me enkel maar weer meer kopzorgen geven.
     
  13. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.055
    884
    113
  14. Finca

    Finca Fanatiek lid

    29 apr 2021
    2.022
    1.646
    113
    Vrouw
    Hoe was je echo?
     
  15. MaaikeLS

    MaaikeLS Lid

    4 jan 2023
    63
    32
    18
    Vrouw
    Sorry dat ik al zo lang niets heb gemeld.
    Ik heb een beste rollercoaster achter de rug en hij is nog niet af.
    Ik zet even puntsgewijs neer wat er allemaal is gebeurd.

    28 dec positieve test 1-2 weken

    1 jan bloeding begonnen

    9 Jan 1e echo : geen vruchtje te zien, wel een dikke slijmlaag

    14 Jan positieve zwangerschaptest 2-3 weken (clearblue digitaal)

    17 Jan 2e echo, weer niks te zien. Doorverwezen naar ziekenhuis. Bloedprikken en nog een echo, op deze echo geen vruchtje te zien. Gyn durft geen concreet antwoord te geven want ze weet mijn hcg waardes nog niet.
    Smiddags hcg waarde 461, laag maar aangezien ik al 17 dagen bloedde nog een keer bloedprikken.

    20 Jan bloedprikken, hcg 454. Zakt maar niet snel genoeg volgens het ziekenhuis. Weer afspraak voor bloedprikken.
    Savonds veel verdriet en woede, ik wou mezelf slaan en stompen dus ben op mijn handen gaan liggen.

    21 Jan licht krampen in de ochtend, heel hevige kramp in de middag.
    Wist niet waar ik het zoeken moest. Huilen, trillen, overgeven, zweten, zo veel pijn had ik nog nooit eerder gehad.
    Dit hield een half uur aan toen voelde ik dat er veel weefsel los was gekomen en mijn lichaam werd rustiger en kon ik naar de wc. Inderdaad 2 flinke de stukken weefsel waren losgekomen.
    De rest van de dag was het vrij rustig, voelde me wel heel slap.

    22 Jan bloed nog steeds maar ik geloof dat het einde eindelijk in zicht is.
     
  16. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.563
    8.992
    113
    Vrouw
    Dit klinkt als een ZOL ik zou je echt aan willen raden ter controle te gaan.
    Als je een HCG waarde hebt van 400 of hoger.

    @Fruity90, tips of adviezen misschien?
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  17. MaaikeLS

    MaaikeLS Lid

    4 jan 2023
    63
    32
    18
    Vrouw
    Gezien wat we gister gebeurd is denk ik van niet. Het ziekenhuis hield ook zol en eug in het achterhoofd maar ik zou nu 8 weken moeten zijn, en dat kwam niet overeen.

    Morgen moet ik weer te prikken. En daarvanuit wordt er of verder gekeken of niks meer gedaan als deze genoeg zakt.
    Bij een zol gaan je waardes evengoed omhoog, bij mij zakt het gelukkig.

    Het ziekenhuis heeft bij de echo ook goed gekeken naar vocht in de buikholte rondom mijn baarmoeder en kon totaal niks vinden. Ze zei wel eerlijk dat er natuurlijk nog een kans is.

    Ik wacht morgen af.

    Het is wel bizar hoe het allemaal gaat, zo zie je maar hoe bijzonder het menselijk lichaam in elkaar zit

    Mijn vorige miskraam verliep zo anders. Die was met 4 dagen klaar
     
  18. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.676
    3.943
    113
    Vrouw
    Heb inderdaad iets vergelijkbaars gehad maar dan zonder de hevige krampen.
    Het is een vroege miskraam / ZOL / bbz die zichzelf oplost. ZOL geeft ook alleen maar aan dat ze het gewoon niet zien.

    Hcg liep 5 weken op en toen weer af. Heeft vanaf de positieve test op 4weken zo'n 8 weken geduurt.

    Nooit iets van een embryo te zien geweest op de echo. Af en toe een paar dagen bloeding en dan weer niets.

    Na de bloeding waar weefsel los leek te komen zakte de hcg heel snel.

    Inderdaad een hele frustrerende periode want je kan eigenlijk niets doen dan wachten en bloedprikken.
     
  19. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.448
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    Uitgaande dat je op 28 dec 7 dpo was, dan zou je op 9 januari 4+5 weken geweest zijn, dus normaal dat je nog niks op de echo zag.
    Op de echo op 17 januari was je dus 5+6 weken zwanger. Je zegt dat er geen vruchtje was, was er wel een vruchtzak?

    Ik vermoed dat het tussen de 2 echo's is fout gegaan en je momenteel in een miskraam zit helaas.

    Sterkte met alles!
     
  20. MaaikeLS

    MaaikeLS Lid

    4 jan 2023
    63
    32
    18
    Vrouw
    Klinkt inderdaad heel bekend.

    Sinds ik gister die hele hevige krampen heb gehad is het bloeden ook anders.
    Nu zit er normaal helder slijm tussen.
    Dat heb ik al weken niet meer gezien.

    Ik geloof dat ik nu het ergste achter de rug heb gehad. Het bloeden neemt ook sterk af.

    Maar man wat een pijn, was zo blij dat het thuis gebeurde en niet op mijn werk. Mijn moeder (wij wonen op hetzelfde erf) was gelukkig ook in huis en bleef gewoon rustig in de buurt.
    Ze zei tja dit kan je dus vergelijken met het begin van bevallen.
    Mijn vriend was super lief en behulpzaam al wist hij niet wat hij moest doen. Maar kwam met koude washandje aan en een spuugemmer en bleef naast me zitten.
    Hij vroeg al lachend, weet je zeker dat je het straks weer wil proberen? Dan zal het na 9 maanden erger zijn.
    Ik zei ja maar dan krijgen we er iets prachtigs voor terug.

    Merk vandaag wel dat mijn hormonen nog hormonsters zijn huilen op niks af, boos op niks af en erg moe
     
    Fruity90 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina