Weg bij baan, net zwanger, werk zoeken in kdv

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Honeyybell, 30 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Honeyybell

    26 okt 2018
    79
    74
    18
    Vrouw
    Hey allemaal,

    Ik ben nog pril hoor maar bijna 5 weekjes nu en had een leuk part time baantje in een winkel waarmee ik en mijn (full time werkende) vriend het goed redde.

    Ze vonden mij leuk aardig en een goede werkneemster en niks wees erop dat ik geen nieuw contract zou krijgen met hetzelfde aantal uren. Nu is er vanuit het hoofdkantoor besloten dat er ineens minder mensen mogen staan en ik (als laatste binnen gekomen kracht) ben daar de dupe van en krijg nu nog maar 5 uurtjes per week. Dit is niet voldoende voor ons. Althans, als we nog een beetje comfortabel willen leven niet, en zeker niet met alle aankopen die we van plan waren te doen voor de baby die in aantocht is!

    Nu heb een niveau 4 PW diploma waar ik op terug kan vallen en waarmee ik voor hetzelfde aantal uren veel meer verdien dan in de winkel. Ik was het even zat toen er weinig werk in te vinden was (zo'n 3 jaartjes terug) en zocht toen dus naar ander werk. Nu is er weer veel werk in en lijkt het me ook wel weer leuk om te doen (bso dan, dan zit ik niet constant met m'n neus in de luiers).

    Nu het euvel, in de kdv werk je nauw samen met je collega's en zwangerschap en kids zijn vaak top onderdeel van gesprek want ja, we zijn allemaal dol op kinderen uiteraard! Het lijkt mij zo naar om te moeten liegen tegen mijn leidinggevende en collega's als ik wordt aangenomen al die tijd. Iemand ervaring met hoe ze hier in de kdv mee omgaan?
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Je moet niet liegen hè. Als jij je daar prettig bij voelt kun je ook open kaart spelen.

    Voordat je ergens begint dan ben je denk ik zo 4 weken verder. Dan heb je al bijna je termijnecho.
     
  3. Honeyybell

    26 okt 2018
    79
    74
    18
    Vrouw
    Ik heb de 19e al mijn eerste echo zelfs. Niet de termijnecho nog maar ja als ik al zoveel weet vind ik het moeilijk om te liegen. En inderdaad, zeker als ik 't zo uitbreken, als ik wacht tot na mijn proefperiode heb k nog een buikje ook.
     
  4. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    De nood voor nieuwe werknemers lijkt me hoog bij het KDV/BSO. Als je enigszins capabel bent willen ze je vast graag hebben, zwanger of niet!
     
  5. Honeyybell

    26 okt 2018
    79
    74
    18
    Vrouw
    Ik kreeg na 2 sollicitaties die ik vandaag deed direct antwoord dus ja dat idee kreeg ik ook ja :roflmao:
     
  6. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Mooi! Gefeliciteerd met je nieuwe baan :)
     
  7. miniVosje

    miniVosje Fanatiek lid

    13 apr 2017
    2.538
    1.685
    113
    De nood is hoog. Ik verwacht dat ze zwangeren ook gewoon aan nemen. Ik loop tegen het einde van me jaar contract aan en hoop ook op een contract verlenging. Wel heb ik al kenbaar gemaakt dat ik zwanger ben, dus het blijft spannend.
     
  8. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Ik zou het wel vermelden.
    Overigens moet je er wel rekening mee houden dat je tegenwoordig bijna overal vve gecertificeerd moet zijn. Ik heb die niet en dat waren wel voorwaarden voor bepaalde kdv’s.
     
  9. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mag je in Nederland werken in een kdv als je zwanger bent? In België moet je dan verplicht stoppen owv het risico op cmv.

    On topic: eerlijk zeggen lijkt me op lange termijn prettiger.
     
  10. Honeyybell

    26 okt 2018
    79
    74
    18
    Vrouw
    Dank voor alle reacties!

    Ik ben van plan het eerlijk te zeggen bij de sollicitatiegesprekken. Ik heb er overigens ook een hoop dus het kan niet dat ze allemaal maar nee zeggen lijkt mij. Ik heb een VVE certificatie inderdaad, was om die reden ook onderdeel van mijn opleiding. (niveau 4, zit VVE bij en nog wat leidinggevende onderdelen)

    Ook wat shakes al zegt, je mag in Nederland gewoon werken dan hoor alleen is het wel een risico. Dus zodra er een virus rondgaat of kinderziekte die gevaarlijk is sta je vrij om ziek te melden of in overleg met overste het rooster zo aan te passen dat je ergens anders staat. Zelf zal ik de maatregel nemen vaak mijn handen te wassen en handschoenen te dragen bij luier verschonen, aan en uitkleden, neus vegen enz enz. En bij het eten zelf pas eten nadat handen zijn gewassen en niet dezelfde messen gebruiken ed als de kinderen. Ik hoop ook op een bso functie, net ff minder risico.
     
  11. Troeeeelaa

    Troeeeelaa Actief lid

    15 jul 2018
    407
    456
    63
    Vrouw
    Jeetje, dan ben je wel druk haha als je al die maatregelen gaat nemen. Extra handen wassen snap ik. Waarom handschoenen bij een neus afvegen?
     
  12. Honeyybell

    26 okt 2018
    79
    74
    18
    Vrouw
    Tegen verkoudheid, beetje overdreven is het ook wel hoor maar ik weet van een aantal kdv waar ik heb gewerkt in het verleden dat het soms eisen zijn zelfs. En sommige hebben ook al een veiligheids lijstje liggen voor wat je beter wel en niet kan doen als je zwanger bent.
     
  13. Jingle

    Jingle Fanatiek lid

    14 nov 2008
    1.198
    234
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Handschoenen zijn eigenlijk schijnveiligheid he, er zitten alsnog kleine gaatjes in. Handen wassen werkt het beste.:o:
     
  14. Honeyybell

    26 okt 2018
    79
    74
    18
    Vrouw
    Daar ben ik dan ook, op mijn huidige werk ook al, obsessief mee bezig :')
    Ik doe het ook weer niet te vaak hoor, ik heb wel een aardige balans gevonden denk ik.

    Overigens had ik vandaag een gesprek voor een deeltijd functie in de kdv en dat ging super! Nog niks gezegd over de zwangerschap aangezien het moment er niet goed voor voelde en het een gesprek was met een overkoepelend manager van meerdere locaties er volgt dan ook nog een gesprek op een definitieve locatie. Daar zal ik het gaan zeggen. Ik begin immers pas na 1 december en ben dan al 9 weken.
     
  15. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113

    En bedankt. Zal er voortaan aan denken als ik mijn bewoners verschoon, en dat is niet alleen urine. :roflmao: (Was altijd handen hoor daarna. Maar gewoon het idee van dat moment. :confused:
     
    Jingle vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina