Weigeren kunstvoeding en graag willen afbouwen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door boys, 26 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boys

    boys Lid

    11 mei 2018
    77
    12
    8
    Vrouw
    Hoi lieve mama’s,


    Inmiddels zitten we op negen maanden borstvoeding en voor mij is het genoeg, we willen graag gaan voor een tweede maar mede doordat ik borstvoeding geef heb ik geen eisprong, ik wil het graag afbouwen maar hoe?


    Zoonlief weigert alle vormen van kunstvoeding, hij wil het gewoon echt niet. hij dronk alleen het nestle pyjamapapje maar ook dat wil hij niet meer hebben. Heeft iemand goede tips?

    Help!
     
  2. USAbaby

    USAbaby Fanatiek lid

    14 feb 2014
    2.229
    1.904
    113
    Vrouw
    Hi, lastig he! Ik heb hier ook mee geworsteld bij onze oudste. Uiteindelijk kreeg ik een bruut antwoord van een arts maar due had wel gelijk. Ze willen niet loslaten, het is veel te lekker bij en van mama, maar als ze moet en niks anders krijgt komt ze vanzelf. Het was twee weken afzien maar sindsdien prima. Met andere woorden gewoon niet meer doen en alleen alternatief aanbieden... sterkte en succes!
     
    boys vindt dit leuk.
  3. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.294
    925
    113
    Vrouw
    Hoe vaak geef je nu nog borstvoeding?
    Lastig hoor!
     
    boys vindt dit leuk.
  4. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Zelf werd ik pas bij 14 maanden borstvoeding weer vruchtbaar dacht ook af en toe van misschien moet ik wel stoppen ,Als je afkolft drinkt die het dan wel ? Of flesje door een ander laten geven ?En dan uit eindelijk moet die wel.En ik ging al snel meer ander eten overdag aanbieden omdat ik las dat dat ook kan zorgen dat je weer vruchtbaar ben.
     
    boys vindt dit leuk.
  5. boys

    boys Lid

    11 mei 2018
    77
    12
    8
    Vrouw
    Hij eet overdag veel vaste voeding,

    Bij het ontbijt een broodje met thee, tussendoortje fruit of yoghurt en thee.
    Middag 1 of 2 broodjes met thee, en dan aansluitend de borst.
    Tussendoortje weer,
    Dan avond eten en wat diksap en na zijn badje bied ik hem een papfles aan, dit ging goed maar nu wil die dit dus ook niet meer hebben.
    En dan later op de avond komt die nog een keer voor de borst en dan meestal rond een uur of vijf in de nacht.

    Zoals het nu gaat dus 4 tot 5 keer nog.

    Ik vind het echt een drama, het maakt niet uit wie de fles geeft, hij draait zijn hoofd weg en duwt met zijn tong de speen van de fles uit de mond, en af en toe zet die het gewoon op een huilen zodra die een fles aangeboden krijgt, gekolft hebben we wel eens geprobeerd en ook dit wil hij eigenlijk niet, zeker niet als hij door heeft dat ik het probeer te mengen met kunstvoeding. Met andere woorden een dik ver drama!
     
  6. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Lastig he. Mijne is inmiddels 2,5 en drinkt nog steeds. M'n moederhart wil het stoppen niet aan. Ben wel weer zwanger, maar ik had binnen 2 maanden mijn menstruatie weer.
    Geef je nog nachtvoedingen? Die zou ik als eerste afbouwen. 'S nachts wordt je prolactine het hoogste, waardoor stoppen met nachtvoedingen wellicht al voor een eisprong zou kunnen zorgen.
    Verder wel eens de tip gehoord om pleisters op je tepels te plakken en zeggen dat ze pijn doen oid, en dan alleen de ochtenden en avonden bijvoorbeeld nog? Of (heel cru) kurkuma of een ander vies smakend kruid op je tepels smeren voor het drinken. Tip van m'n schoonmoeder, had ze in Afrika gehoord.
     
  7. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    En uit een beker ipv fles? of tuitbeker?
     
  8. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Bv is ook een emotionele behoefte, dus op die leeftijd niet makkelijk om eenzijdig op te zeggen, vrees ik.

    Ik zou ook beginnen met het afbouwen van de nacht. Laat je man troosten, zodat je baby jouw melk niet ruikt. Dat zal vast wel even doorzetten zijn, want je doorbreekt een gewoonte. Net daarom is het makkelijker als je man dit doet.
     
  9. dame82

    dame82 Fanatiek lid

    29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Heb je al eens een andere fles (en dus speen) geprobeerd?!
    Zelf geen problemen gehad, maar wel van anderen gehoord dat dit hielp.
     
  10. boys

    boys Lid

    11 mei 2018
    77
    12
    8
    Vrouw
    Bedankt voor de tip, ik wist niet dat het prolactine gehalte in de nacht zo ontzettend hoog was. Ik probeer nu te kolven en dat langzaam te mixen met kunstvoeding en tot nu toe gaat dat goed.

    Ik heb meerdere flessen geprobeerd en hij pakt eigenlijk alle flessen wel aan, als er maar wat anders in zit als kunstvoeding
     
  11. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Maak je de fles warm genoeg? Hier neemt ze m alleen als ie echt minstens 37 graden is.
     
  12. boys

    boys Lid

    11 mei 2018
    77
    12
    8
    Vrouw

    Ik neem aan van wel, hij vind vooral de smaak heel erg vies.
     
  13. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Heb je al een andere soort KV geprobeerd? Ik vind er echt veel verschil in zitten qua geur en smaak. En je hebt bv. ook KV op basis van geitenmelk i.p.v. koemelk.
     
    boys vindt dit leuk.
  14. boys

    boys Lid

    11 mei 2018
    77
    12
    8
    Vrouw
    Ik heb meerdere varianten geprobeerd van nutrilon, maar dit slaat absoluut niet aan, nu hebben we de hero standaard 2 en dit gaat ‘goed’, ik mix nu kv en bv en dat lijkt te werken
     

Deel Deze Pagina