Weight watchers WW

Discussie in 'De lounge' gestart door LisbethSalander, 25 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Ik ben al een poos aan het twijfelen of weight watchers iets voor me is. Merk dat ik alleen maar zwaarder word en het me zelf niet lukt om af te vallen.
    Wie heeft er ervaring met dit programma en wil haar ervaring delen? Positief en negatief. Want hoe zit het nu met die punten? Ik zie zetopoints enz. Wat je daadwerkelijk mag eten ( en of het geen crashdieet is) word me via de site niet duidelijk omdat je geen inzicht krijgt hoe jouw weekprogramma eruit ziet zonder dat je lid bent.

    Ik zag net of de site dat ze nu 50% korting aanbieden op het digitale programma. Twijfel jij ook is dit misschien een leuk moment om te beginnen zodat we elkaar kunnen helpen en motiveren.
     
    Youtan vindt dit leuk.
  2. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.660
    1.826
    113
    Ik! Ik ben sinds april zo'n 7 kilo afgevallen. Het is geen crashdieet en voor mij de manier om weer een normale relatie met eten te krijgen. Je kunt namelijk alles eten wat je wil, binnen je punten. Aardappeltje, rijst, stukje vlees, een glaasje wijn in het weekend, iets te snoepen. Ik heb nu net met een jaar verlengd met deze korting. Er hangt ook een soort forum aan, waar je uit kan wisselen. Super fijn. Ik moest ook zoeken met die zero points, maar ik heb het zo ingevuld, dat alleen eieren en groenten zero's zijn. Dat werkt prima.

    Ik twijfelde heel erg over WW, zeker na allerlei pogingen met o.a. koolhydraararm. Mijn lijf trok dat niet, schildklier sloeg wat op hol (kha kan invloed hebben op schildklier ivm hormonen enzo en overgang, dat was bij mij het geval). WW werkt voor mij heel ontspannen. De app is even wennen, maar binnen een week zit dat er wel in.
     
    LisbethSalander vindt dit leuk.
  3. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Dat klinkt positief @justme1974 En wat goed dat je al 7 kilo kwijt bent! Super knap.
    Goed te lezen dat je het niet als een crashdieet ervaart en dat je dus alles mag eten.

    Hoeveel wil je er in totaal af? Ik tussen de 8 en 10 kilo. Wil dit eigenlijk voor de zomer van 2023 bereikt hebben zodat ik hopelijk weer eens met een fijn gevoel bij een zwembad kan liggen.
     
  4. flipflop

    flipflop Fanatiek lid

    4 dec 2010
    3.180
    936
    113
    Zuid-Holland
    Ik ben sinds januari lid van de WW en ben inmiddels 27 kilo afgevallen. Je kan kiezen uit een digitaal abonnement met alleen gebruik van de app of digitaal abonnement met workshop. Ik heb alleen het digitale abonnement, had geen zin in wekelijks wegen met een coach maar goed er zijn genoeg mensen die dat juist wel willen.

    Principe van WW is gericht op keuzes maken, je kan niet en dit en dat eten, het is of dit of dat. Je kan zoeken naar wat eet jij graag en wat past dan binnen jouw gezonde levenstijl waardoor je ruim voldoende eet en dus geen honger hebt maar toch kan afvallen.

    Het punten systeem is even uitvogelen als je net begonnen bent. Je kan een aantal producten kiezen die je minimaal 5x per week eet zonder dat het je punten kost (zero's) Maar hierdoor heb je per dag iets minder punten te besteden, dus dat is even zoeken naar wat bij jou past.
    Je kan ook punten per dag verdienen, door groenten te eten, genoeg water te drinken en door bewegen.

    In de ww app zit een soort Facebook achtig iets, veel berichten van leden over succesjes, tips, adviezen, vragen ect. Best leerzaam!

    Ik zelf vind het vooral fijn om de balans te leren, jaren heb ik die niet gehad. Ik kwam alleen maar aan. Nu leer ik dat ik echt kan genieten van een etentje, dat ik alleen dat lekker cakeje neem als ik er echt veel zin in heb, maar dat ik daarna dan weer gewoon verder oplet in wat ik eet.
    Het mooie is dat je echt zelf kan eten wat bij jou past, alles mag alleen je moet de balans zoeken. Dat zorgt er bij mij voor dat ik dit zie als een nieuwe levenstijl, een patroon wat ik jarenlang zal moeten handhaven. Want als ik weer alles ga eten, dan kom ik weer aan. En ik wil juist of of blijven eten, ipv en en!
     
    Youtan, juf1987 en LisbethSalander vinden dit leuk.
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Kan je mij die link geven met die korting.
    Misschien dat ik het ook wel wil gaan proberen :)
     
  6. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    flipflop vindt dit leuk.
  7. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik ben nu sinds 5 weken 4kg kwijt en vind het wel een fijne manier, omdat je gewoon alles mag eten, als het maar binnen je punten valt.
     
    LisbethSalander vindt dit leuk.
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ja leuk!!!

    Ik ga me aanmelden. Hopelijk binnen die 12 maanden minimaal 20 kilo eraf !! (Het liefst nog wat sneller haha).
     
    LisbethSalander vindt dit leuk.
  9. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Wat lekker veel al!!
     
  10. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja in het begin gaat het altijd snel.
    Ik wil er graag nog 10 af. Bij voorkeur voor de wintersport. Ik heb een abbo voor een half jaar genomen, maar of dat realistisch is. We gaan het zien.
     
  11. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.589
    11.152
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Er bestaat ook een gratis app die praktisch hetzelfde doet al ww. Die heet food
     
  12. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Ik ben er een jaar of drie geleden ongeveer 10 kilo mee kwijtgeraakt. Het gaat inderdaad om keuzes maken, maar met veel vrijheid. Voor mij werkte dat heel goed. Helaas daarna toch weer aangekomen, komt natuurlijk door de verkeerde keuzes. Daarna weer begonnen, maar ze veranderen het programma continu en dat vond/vind ik super irritant. Ik kon niet wennen aan het nieuwe programma, dus het werkte voor mij niet meer. Als je het natuurlijk voor het eerst doet, dan heb je dat probleem niet. ;) App werkt wel super handig, veel producten staan er kant en klaar in en je kunt vaak iets gewoon scannen, in tegenstelling tot bij andere apps. Staat iets er niet in, dan kun je het vrij eenvoudig toevoegen, zeker als je producten vaker gebruikt heel handig. Het plannen en bijhouden van de maaltijden in de app ed vond ik wel weer een aardige klus.
     
  13. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Ik heb me ook aangemeld. Ben wel aan het zoeken in de app hoe een en ander werkt.

    Hoe zie je hoeveel “extra” points je hebt verdiend door beweging enz?

    Als ik ontbijt met magere yoghurt ( is bij mij zero points) met granola moet ik dan alleen granola invoeren of ook de yoghurt?
     
    Shay25 vindt dit leuk.
  14. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Je kunt alles invoeren; hij haalt er dan vanzelf geen punten af, als het goed is.

    Extra punten moet je volgens mij ergens instellen dat je die wil krijgen, kan best dat dat het standaard op niet inwisselen staat. Ik deed dat nooit, alleen als ik echt extreem veel bewogen had at ik wat meer.
     
    LisbethSalander vindt dit leuk.
  15. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    bij mij telt hij ze automatisch, maar ik heb gekoppeld aan mn garmin. Ik voer zelf mn zero points niet in en groente doe ik als porties bovenin.
     
    LisbethSalander vindt dit leuk.
  16. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Als je geen smartwatch hebt, moet je beweging handmatig invoeren, toch? Ik heb ook een Garmin…
     
  17. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.126
    15.190
    113
    Ik vind het ook fijn werken. Nu 13 weken bezig waarvan 4 weken zomervakantie waarbij ik nauwelijks heb opgelet. Ben nu zo'n 6,5 kilo kwijt met ww (daarvoor paar weken zonder ww, totaal 9 kilo).
    Nu kjjk ik niet veel meer naar punten. Abonnement loopt tot november dacht ik. Of ik het ga verlengen weet ik nog niet. Ik wilde terug naar 65/67kg en zit inmiddels op/onder de 63.

    Connect (soort fb) vibd ik wel fijn ter inspiratie.

    Oh en ik vind het goed te combineren met gezin, niet apart koken ofzo
     
  18. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.579
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Hoe voer je handmatig je stappen in?
    Mijn smartwatch kan niet gekoppeld worden :)
     
  19. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.343
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja dat lijkt me wel. Je kunt hem ook koppelen aan je apple gezondheid als je telefoon je stappen telt.
     
  20. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Ik heb 16 dagpunten en standaard 21 weekpunten. Hoeveel hebben jullie er?
    Een idee om dagmenu’s te delen? Heb net echt zitten zoeken naar menu’s om binnen de punten te blijven. Dat wordt nog een uitdaging :o:

    Het koppelen van mijn garmin is wel gelukt. Kreeg van afgelopen week en opeens 21 punten bij.
     

Deel Deze Pagina