weinig bloedverlies na stoppen met de pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Shirin, 1 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shirin

    Shirin Actief lid

    16 feb 2006
    110
    0
    0
    ICT
    Nederland
    Hoi Dames,

    Al 4 maanden ben ik gestopt met de pil

    1e cylus duurde 35 dgn (5 dagen ongesteld)
    2e cylus duurde 37 dgn (5 dagen ongesteld)
    3e cylus duurde 37 dgn (3 dagen ongesteld)
    4e cylus duurde 30 dgn (2 dagen licht ongesteld)

    Ik ben afgelopen zondag ongesteld geworden maar het duurde alleen maar 2 dagen, het begon met helder bloed/slijm maar toen ik over 2 uurtjes mijn tampon wilde verwisselen zag ik dat alleen de helft van de tampon vies geworden was. Toen heb ik maar een maandverband gebruikt want ik wilde zien of wel goed ongesteld werd, paar uurtjes later was het weer weigig, de 2e dag kon ik zelfs de hele dag met een inlegkruisje, zooo weinig bloedverlies dus, en gisteren enkele druppeltjes nu is het helemaal voorbij.

    Dus gisteren naar de dokter geweest, ze zei dat het onregelmatige cylus na pilgebruik normaal was, dus ik vroeg of 2 dagen ongesteld worden ook normaal is, toen keek ze even, als ik de volgende 2 maanden weer zo weinig ongesteld wordt moet ik weer bij haar lang.

    Heeft iemand dit ook meegemaakt.

    Dat je menstruatie na pilgebruik van normale menstruatie naar abnormale menstruatie ging?
     
  2. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    dat herken ik zeker,
    ik ben met de pil begonnen omdat ik heel erg last had van mijn menstruatie. nu ik gestopt ben ben ik bijna niet meer ongesteld (als ik al ongesteld word).
    ben nu ruim 6 maanden van de pil af en maar 2 x (weinig) ongesteld geweest.
    moet over een uurtje weer naar de gyn, hopelijk hebben ze nu wel een uitslag van het bloedonderzoek.

    sterkte ermee.
    en maar hopen dat er snel duidelijkheid in komt!
     
  3. bengel

    bengel Niet meer actief

    ik ben ook net gestopt en de eerste ongesteldheid zonder pil was 1dag bloed, 2 dagen roze/bruin iets..nu ben ik aan het afwachten wanneer ik t weer wordt
     
  4. Shirin

    Shirin Actief lid

    16 feb 2006
    110
    0
    0
    ICT
    Nederland
    bedankt voor jullie snelle antwoorden,
    Runner laat je ons de uitslag ook weten?
    Heel veel succes bengel, hoop dat je lichaam weer snel op zn oude ritme gaat.

    Dat mis ik bij mijzelf heel erg namelijk, ik heb de pil maar een jaartje gebruikt.

    Nadat ik aan de pil begon was het enige voordeel dat ik die vreselijke pijn niet meer had. ik wist zelfs de tijd dat ik ongesteld zou worden, elke 4e woensdag om 17.00, ik overdrijf niet zo regelmatig was het tijdens pilgebruik, maar ook voor de pil had ik een zeer regelmatige cylcus van 28 dagen.
     
  5. Nonny

    Nonny Actief lid

    3 feb 2006
    156
    0
    0
    Ik ben juist meer ongesteld dan met de pil..
     
  6. Shirin

    Shirin Actief lid

    16 feb 2006
    110
    0
    0
    ICT
    Nederland
    dat had ik dus ook verwacht, dat ik na het stoppen van de pil steeds meer dagen ongesteld zou worden, maar zelfs tijdens pilgebruikt werd ik meer ongesteld dan dat ik nu ben

    vroeg me af of dit wel normaal is, het lijkt wel of ik elke maand steeds minder bloedverlies heb als de maand voorheen.

    Help a.u.b. ik wil weten of er meer mensen als mij zijn, zo niet dan ga ik weer naar de dokter
     
  7. moniekje

    moniekje Actief lid

    11 feb 2006
    485
    0
    0
    Ik heb juist heel veel bloedverlies nadat ik ben gestopt met de pil.
    het is heel heftig!! Ik denk dat het bij iedereen anders zal zijn. Iedereen reageert anders op het ontpillen. Je krijgt opeens die hormonen niet meer en je lichaam weet daar even geen raad mee volgens mij
    Moniekje
     
  8. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Ik merkte juist helemaal geen verschil toen ik stopte met de pil. Gewoon nog steeds stipt optijd met de ongesteldheid.

    Elina
     
  9. wies

    wies Lid

    30 jan 2006
    69
    0
    0
    lerares
    amsterdam
    Hoi!

    Ben begin januari gestopt met de pil. Werd precies na 28 dagen ongesteld, maar wel weinig bloedverlies. Ben nu aan het wachten tot m'n tweede menstruatie goed doorbreekt. Zit nu op dag 35. Nu wel een beetje bleodverlies, maar stelt erg weinig voor.
    Ik vind het wel erg vervelend, heb nooit geweten dat het zo'n gedoe zou zijn. Heb nog in de bijsluiter van de pil gekeken maar kan er niks over vinden. Vind dat echt heel raar. En mijn huisarts deed een beetje lacherig toen ik erover begon. Van ontpillen had zij nog nooit gehoord!

    Wies
     
  10. ah78

    ah78 Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Hoi!

    Ik ben afgelopen weekend voor het eerst ongesteld geworden (zonder de pil) Ik had een cyclus van 86 dagen zucht..... Ik was inderdaad heel weinig ongesteld. Het was ook maar 1,5 dag.....
    Fijn om te horen dat er meer mensen zijn die dit zo hebben

    Succes allemaal

    Liefs An ;)
     
  11. Dwarfy

    Dwarfy Lid

    19 dec 2005
    34
    0
    0
    paard rijden
    nieuwe pekela
    oo ik ben blij dat er meer mensen zijn die maar een paar dagen
    onge worden

    ik ben sints dec van de pil af en ben laatste keer onge worden
    van al wel 1,5 dag
    ik dacht ik kijk volgende maand maar even aan en dan ga ik wel naar de HA toe

    suc6 allemaal
     
  12. tamaratje

    tamaratje Niet meer actief

    Hoi,

    Ik heb eigenlijk het zelfde,
    Ik was toen ik aan de pil was 2 a 3 dagen ongie en dan middelmatig dat is nu de eerste keer ongie na het stoppen ook zo geweest!!!

    Groetjes
     
  13. Dominique71

    Dominique71 Bekend lid

    25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Dit is voor mij ook de eerste cyclus zonder pil en ik heb al een dag of 3 spotting. Het is niet echt een ongesteldheid te noemen. Het is ook vroeger dan normaal, op dag 25 van de cyclus terwijl ik zonder pil meestal rond de 30 zit.
    Ik weet niet wat ik hier van moet denken. Gewoon laten en de volgende cyclus afwachten?
    Ik weet nu ook niet hoe ik de dagen moet tellen naar de vruchtbare periode, want ik vind dit onduidelijk.
    Ik ben zo vaak tussendoor met de pil gestopt en ik ben altijd regelmatig, meteen vanaf het begin.
    Herkent iemand dit? Kan iemand mij een adviesje geven?
     
  14. Leonie

    Leonie Nieuw lid

    25 mei 2006
    1
    0
    0
    Hoi,

    Ik heb eigenlijk precies hetzelfde. Ik ben nu bijna vier maanden gestopt met de pil. De eerste keer werd ik na 28 dagen "ongesteld"; stelde niet echt veel voor en het was minder dan een pilongesteldheid. De tweede was ook weer na 28 dagen; stelde nog minder voor. Was eigenlijk nauwelijks bloedverlies te noemen en duurde nog geen drie dagen. De derde keer kwam na 27 dagen en dit was nóg minder. Ik heb geen maandverband, tampon of inlegkruisje hoeven dragen. Je kon het ook eigenlijk geen menstruatie noemen.
    Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben. Buiten het feit dat ik ineens wat huidklachten heb (lees puistjes) die ik dan maar voor lief nemen, voel ik me wel veel beter. Maak me alleen een beetje zorgen over die vreemde menstruatie. Ik heb de pil zo'n 8 jaar geslikt en had wel enige bijwerkingen verwacht, maar nou8 net niet deze ;). Ik vroeg me al af of ik hiermee naar de huisarts moest gaan, maar nu ik lees dat anderen dat ook gedaan hebben, ga ik van de week toch maar even langs.

    Groetjes!
     
  15. Urban

    Urban Actief lid

    13 jun 2006
    102
    0
    0
    Nederland
    Dat heb ik in het begin ook gehad. Nu is het vrij normal. Bloeding is niet super veel maar wel regelmatig.

    Ben toen begonnen omdat ik altijd 3/4 dagen ziek was gelukkig is dat niet terug gekomen. Toen was ik altijd onregelmatig nu zit er echt regelmaat in.

    Een nadeel puistjes zijn terug gekomen helaas.
     

Deel Deze Pagina