Weinig boodschappengeld, wat eten per week?

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ooit is er hier een topic geweest over wat er gemiddeld word uitgegeven aan boodschappen. Er waren toen meiden die van 35 tott 50 euro per week boodschappen deden, meen ik te herrineren.

    Nu wil ik graag wat zuiniger aandoen, zodat we nog wat kunnen sparen in de maand en omdat het er al zo hard uitgaat, maar vraag mij toch echt af wat diegene die 35 euro (of 50 euro) per week uitgeven aan boodschappen nou precies eten in de week.

    Dus voor degene die met max 50 euro per week doorkomen, wat staat er bij jullie op het menu van maandag tot zondag?

    Alvast bedankt voor de reactie's! :D
     
  2. debster2009

    debster2009 Fanatiek lid

    9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik doe altijd boodschappen bij de Aldi. Niet omdat we weinig boodschappengeld hebben, maar omdat ik het zonde vind om veel geld voor boodschappen uit te geven. Ik koop daar gewoon verse producten (ze hebben er gewoon goede kwaliteit groente en fruit) en vlees en ben altijd onder de 50 euro kwijt. Dan koop ik echt alles wat we die week nodig hebben. Als ik iets speciaal wil, ga ik wel naar de AH. Bij de Aldi is het assortiment vrij standaard en het wordt dan geen haute cuisine :) Maar wij eten heel gevarieerd, verse groenten, aardappels, pasta, rijst gerechten, je kan er alles krijgen.
     
  3. Eefke84

    Eefke84 Niet meer actief

    ja inderdaad. een voorbeeld. bij de ah is nu een kilo kipfilet in de aanbieding. zitten 6 kipfilets in. heb je misschien al wel voor drie dagen vlees. is de bloemkool in de aanbieding, koop je die. heb je dan wat bloemkool over verwerk je dat weer in een ander gerecht. ik denk dat de mensen het op die manier doen
     
  4. sweet978

    sweet978 Fanatiek lid

    29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    wat bij ons ook erg werkte was van te voren een weekplanning qua eten maken. Dus op zaterdag bedacht ik wat we de hele week gingen eten en die spullen haalde ik. Vaak wel muv echt verse produkten, omdat ik die vaak niet goed hield.
    Een flinke pan pasta maken met verse groenten werkte ook altijd goed, daar kan je immers vaak meerdere dagen van eten :)
     
  5. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Hebben de lidl en aldi dan ook nog aparte week aanbiedingen?

    Eten jullie dan echt altijd 'standaard' dingen, groente, aard. vlees of rijst of pasta?
     
  6. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Toevallig vorig weekend boodschappen gedaan voor 40 euro en dat is dan voor de hele week... Dit staat er allemaal op het menu;

    * Spaghetti met een pikante saus, met zo'n stokbroodje waar de kruidenboter al in zit en dan uit de oven...
    * Verse kippensoep met ciabatta's uit het oventje...
    * Pannenkoeken (gewoon en met ontbijtspek)
    * Vlaamse groenteschotel met schnitzel
    * Chicken tonight met rijst
    * Gekookte aardappelen met sperziebonen en een slavinkje
    * Gebakken aardappeltjes met een uitje met sla en een gegrild kipfiletje...

    Het scheelt dat ik veel dingen standaard in huis heb zoals de meeste ingredienten voor (kippen)soep, standaard rijst in huis en standaard aardappelen maar ook uitjes...
    De "standaard boodschappen" haal ik meestal een keer per maand...
     
  7. Tamale

    Tamale Niet meer actief

    Ik denk dat de gouden tip vooral is om voor de hele week boodschappen te doen, met goede aanbiedingen en vooral : eerst gaan eten voordat je boodschappen gaat doen.
    Anders roepen alle lekkere dingen je en zul je met veel meer thuiskomen dan de bedoeling was.

    Ik haal vaak eten voor de hele week, veel verse groente en een zak aardappelen.
    Vlees vaak in voordeelverpakkingen die ik dan per 2 in de diepvries leg.

    Wat wij precies uitgeven per week, weet ik zo niet.
    Soms komen we uit, soms niet.
    Zoals nu hebben we het even wat krapper en moet ik onwijs opletten met wat we kopen.
    Dan haal ik bijv voor 1 avond: 1 krop sla €0,45 cent, aardappels hadden we nog. En 2 tartaartjes €1,40.
    Lekker gemakkelijk en goedkoop.

    Succes!
     
  8. Tamale

    Tamale Niet meer actief

    Ik doe trouwens vaak de boodschappen bij de liddl en aldi!
    Liddl heeft een geweldige groente afdeling en vlees afdeling ( vind ik dan ).
    Aldi heeft weer andere dingen die ik daar lekkerder vind.
    Bij de liddl halen we normaal bruin brood. En kost daar 50 cent!!
    Wij vinden het heerlijk. ( doen het wel in de vriezer trouwens )
     
  9. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.036
    1.728
    113
    Kraamverzorgende
    Het scheelt ook enorm dat mijn schoonouders elke week naar de Makro gaan en dan allemaal lekkere dingentjes voor ons meenemen en drinken... scheelt zo erg in de kosten! Wat een schatten zijn het toch he :D
     
  10. Amika

    Amika Actief lid

    12 okt 2009
    179
    0
    0
    Verzorgende
    Rotterdam
    Ik doe boodschappen bij de bas, en ben dan ongeveer 50 euro kwijt. Soms ietjes meer. Ik heb dan voor de hele week te eten. Drinken, beleg en lekkers zit er dan ook bij. ALs er groot verpakkingen vlees in de aanbieding zijn neem ik die mee, dan heb je voor meerdere dagen te eten. Wij eten doordeweeks altijd prak of zelf gemaakt gebakken aardappels. en in het weekend patat of pannenkoeken, Geen prak in ieder geval.

    Laats had ik bij de plus 2 grote pakken schnitzels (samen 10 stuks) voor 75 cent per pak. Was de datum van de dag zelf. Heb het gelijk ingevroren toen ik thuis kwam.

    Je moet gewoon ook goed zoeken naar aanbiedingen en afprijzingen.
     
  11. Shantii

    Shantii Bekend lid

    30 jan 2010
    893
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn nooit meer dan 50 euro kwijt per week. Moet ook wel zeggen dat ik bijna precies van alles weet wat het kost hihi :D ..

    drinken haal ik bijna altijd bij de aldi voor een week ben ik denk ik zon 6 euro kwijt aan drinken voor ons 2 en dan komt er vaak ook nog visite. Voor de rest haal ik bij de aldi altijd, aardappelschijfjes die je moet opbakken, sla, wortelen, doperwten, vla, curry&mayo, zak chips voor me vriend, vleeswaren voor de tabletten van de hond en een enkele keer koekjes of chocolade. Ben meestal zo'n 15 euro kwijt bij de aldi.

    Dan ga ik ook nog naar de c1000 en daar haal ik 1 zak aardappels wat ook maar 2,69 kost en daar kunnen we 1 tot 2 weken mee, en verse broodjes, vleeswaren voor op de broodjes,
    vlees in de aanbieding (dat is echt een bezuiniger!!!), croma en zeeuws meisje voor het koken, een zak ovenfriet, komkommer en een zak brocolli en bloemkool. En ben hier gemiddeld zon 20 tot 25 euro kwijt.

    Ook haal ik eens in de 3/4 maand een grote zak surinaamse rijst bij de sanders en daar betaal je ook maar 4 of 5 euro voor en daar kun je dus gerust zo lang mee doen.

    Maar vooral het vlees in de aanbieding kopen is een goede tip! Wij eten hier soms wel 2 keer in de week biefstuk of pepersteak of iets dergelijks terwijl dat best duur vlees is, maar ik haal het altijd in de aanbieding.
     
  12. Femsiejj

    Femsiejj Niet meer actief

    idd op vlees besparen zoals hierboven is gezegd. Kijk ook eens naar vlees waar een zoveel procent sticker opzit. Dat is vaak van de datum van die dag maar kan je nog perfect invriezen. En wij hebben laatst bij de c1000 met die vleesboxen die ze hadden de week erna mazzel. Toen stonden ze er nog voor 5 euro per box dus gelijk 2 boxen gehaald en alles lekker ingevroren per 2 stuks. Daar eten we nu nog van af en toe haal ik alleen vers gehakt ofzo en vul het af en toe bij met vlees uit de aanbieding.
    En gewoon goed kijken naar aanbiedingen. Soms heb je van die aanbiedingen voor bijv. groentemix 2 halen 1 betalen. Kijk of je het kan invriezen of gebruik het 2x per week en dan een ander gerecht.
     
  13. Ons Kleintje

    Ons Kleintje Niet meer actief

    #13 Ons Kleintje, 29 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jul 2010
    Het is niet helemaal het antwoord wat je vraag maar wat bij ons heel erg scheelt in boodschappen is: we maken het eten, en dan eten we daar beiden van, Ons Kleintje eet daarvan en als er een kliekje over is dan vriezen we dat in voor Ons Kleintje, scheelt toch al gauw een euro voor een potje (voor de KDV of als we bij iemand gaan eten ofzo)
    We halen elke avond brood uit de vriezer en we weten van iedereen hier hoeveel sneetjes brood ze eten en zo gooien we nooit iets weg, of niets wordt oud.
    bij de ah verkopen ze Begin van de week brood 3 voor 2 euro op ma di &woensdag
    we slaan regelmatig wat in bij de aldi, bijvoorbeeld luiers, potgroente, pastasaus, kaas en maandverband is daar goed en goedkoop.
    ook gaan we regelmatig naar de action voor luierdoekjes en schoonmaakmiddelen, shampoos en dergelijken
    en soms hebben ze daar ook aanbiedingen van eten.
    altijd plastic tassen meenemen en nooit kopen scheelt ook.
    we kopen geen `onzin` zoals snoep en frisdrank, ook omdat we op onze lijn letten. we denken bij alles na, hebben we het nodig?
    en we bekijken voordat we gaan winkelen wat we nodig hebben, maken een lijstje en bekijken de krantjes.
    Wij geven met alles bij elkaar zo`n 50 tot 70 euro per week uit.
    voor ons het soms een beetje een sport om met niet veel geld rond te komen, en wel lekkere en goede dingen te eten.
    Overigens maken we geen menu voor een hele week, maar kijken van dag tot dag wat we in huis hebben en maken daar iets van.
     
  14. klarinet

    klarinet Fanatiek lid

    23 apr 2007
    2.980
    131
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Hier werkt de planner het beste. Ik bekijk vaak eerst de aanbiedingen en maak dan een lijst wat we die week eten.
    En ik probeer vaak alles voor de hele week te halen, behalve verse groenten.

    Ik probeer (omdat het tevens ongezond is) lekkere dingetjes te beperken. Wat daar zit best veel geld in.

    Mijn moeder koopt zonder lijstje en veel lekker (die heeft altijd de kast vol lekkere dingen) maar is drie keer zoveel kwijt.

    En wat ook scheelt is hoeveel alcohol erdoor gaat. Mijn man drinkt iedere avond een flesje bier gemiddeld.
    Want een krat bier kost ook alweer 7 euro (bij de aldi).
     
  15. Linnie1985

    Linnie1985 Fanatiek lid

    17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik kijk altijd wat er in de reclame is en aan de hand van de reclames maak ik een weekmenu. Voor de variatie ga ik dan een beetje naar recepten zitten zoeken met die ingredienten die in de aanbieding zijn.

    Bij de AH staat op internet bij de bonus altijd een receptje met dingen uit de bonus.

    Als ik me er strikt aan zou houden dan zouden wij niet heel veel kwijt zijn aan boodschappen. Helaas vult vriendlief het karretje aan met dure dingen.. ;)
     
  16. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    IK denk dat ik zo 80euro id week ongeveer kwijt ben. Maar koop dan wel biologisch vlees en scharrel vleeswaren, biologische melk en yoghurt ed.

    Door de acties en aanbiedingen van het vlees hebben de dieren het nog even slechter in de bio-industrie omdat ze dan in nog kortere tijd worden vetgemest.
     
  17. missym

    missym VIP lid

    14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Van het vlees, snap ik wel, maar bij ons geen avondeten zonder vlees en biologisch is mij gewoon veel te duur.
     
  18. Pluis81

    Pluis81 VIP lid

    16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Wij deden eerst iedere dag boodschappen bij de AH en waren per maand wel 400 (of meer) euro kwijt. Nu gaan we 1 keer per week naar de Aldi en daar zijn we rond de 40 euro kwijt. Daar zit alles bij dus ook drinken,chips,een koekje e.d. Grote verpakkingen vlees verdeel ik in boterhamzakjes en die gaan de vriezer in.

    Vlakbij de Aldi zit bij ons een hele goedkope groenteboer (Landvers) en daar haal ik vaak de groentes die ik bij de Aldi niet kon vinden.
    Ook ga ik weleens naar de markt voor groente,hartstikke lekker!

    Wij pinnen iedere week 250 euro en daar doen we alles van dus boodschappen,tanken,sigaretten en een keertje wat drinken ergens. Wat we over hebben kunnen we bewaren en dan hoeven we de volgende week dat bedrag alleen maar aan te vullen tot 250. Als we een feestje hebben of iets anders wat meer geld kost,begroot ik dat mee en pinnen we wat meer. Zo houden we per maand meer over en het is veel overzichtelijker.
     
  19. Female

    Female Niet meer actief

    Braadworsten braden (goede aanbieding van 3,- / kg of anders bijv lidl.)
    paar uien snipperen en later erbij doen.
    Kruiden: peper, zout, paprikapoeder en wat je verder lekker vind
    Bijna op het laatst 1 of 2 blikjes kidneybonen ( lidl 42 cent) en een paar theelepels tomatenpuree erbij.

    Je kunt er rijst of gebakken aardappelen bij doen.

    Goedkoop en lekker ;)
     
  20. ingef

    ingef VIP lid

    30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    bedoel je niet 250 euro per maand? omdat je eerst 400 euro per maand kwijt was...anders is 250 euro per week wel wat veel...;) heeft de ts niet echt iets aan als tip om te bezuinigen?..;)
     

Deel Deze Pagina