Weinig boodschappengeld, wat eten per week?

Discussie in 'De lounge' gestart door missym, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stampvamp

    stampvamp Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    Weemenu

    Vanavond: aardappelen met erwtjes en snitzels (erwtjes en snitzels nog kopen)

    verder tot nu toe dit gepland, welke dag we wat eten kijk ik per dag hoe het makkelijkste uitkomt ivm hoe laat mn vriend thuis is en of ik dus samen met hem eet of alleen met mn dochtertje..

    - macaroni (macaroni nodig, 2 zakjes ger kaas)
    - kipshoarma (bonus: grote pitas en knoflooksaus, verder sla nodig)
    - friet met snacks ( friet even checken hoeveel nog, anders halen plus mixpack snacks halen)
    - broodjes met vissticks ( alleen broodjes halen)
    - krieltjes, kipkrokant snitzels en spruitjes (kip krokant en spruiten halen)

    Nog 1 dag die bedenk ik straks wel haha mn boodschappenlijst kan ik in elk geval al aardig invullen nu..
    deze week weer zo goedkoop mogelijk eten ivm mijn verjaardag waar ik weer extra kosten voor heb om wat te drinken en hapjes te halen... plus heb ook wat toiletartikelen nodig en vaatwastabletten (gelukkig aanbieding maar toch)
     
  2. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Heb net boodschappen gedaan. Was 52,53 kwijt :D Vriendlief was mee en die heeft voor ruim 7 euro staan inladen want anders was ik goedkoper uitgeweest ;) Heb mijn weekmenu iets aangepast omdat er dus lekkere aanbiedingen waren. Mijn nieuwe weekmenu is als volgt;

    Ma; Pannenkoeken (broertje eet mee en is hier dol op)
    Di; Restjes chinees (van afgelopen zondag) met een gebakken eitje
    Woe; Aardappelen, bloemkool, worstjes
    Do; Preitaartjes met kip
    Vrij; Pasta met tonijn en restjes groenten
    Zat;Pindasoep, linzen-wortelstoofpotje met stokbrood
    Zon; Goulash, rijst en wortelpuree
     
  3. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Voor die 52,53 had ik trouwens;

    6 rollen keukenpapier
    40 rollen page toiletpapier
    4 x snoep/koek
    2 pakken taksi
    1 x yoghurt
    2 x melk
    1 x potje bloembollen
    4 x hak conserven potjes (3 x groenten en 1 x appelmoes)
    1 x redbull
    2 x flesje aquarius
    1 doosje cherry tomaten
    Ambi pur crystals (voor op de wc)
    Brise spray
    6 x croissantjes (voor vriendlief en broertje)
    2 doosjes hamburgers
    2 x wasverzachter
    1 x zonnature sesam crunch reepjes
    1 x zak ontbijtkoekjes
    1 x filet americain
    1 x dreft xl
    4 x sheba luxe kipfilet
    2 x ananasstukjes in blik
    1 blikje tonijn op water
    2 broodjes bapoa
    limonade
    1300 gr peren
    1 kg prei
    1 bloemkool
    2 kg grapefruit
    1 x bak gesneden groente


    Zat dus een aantal dingen bij wat ik niet elke week hoef te halen dus dat scheelt weer komende weken :)
     
  4. Elena22

    Elena22 VIP lid

    10 feb 2010
    8.037
    1.729
    113
    Kraamverzorgende
    Had overigens ook nog een pak pampers en babyvoeding maar dat halen we van het kgb dus dat tel ik niet mee met de boodschappen :)
     
  5. Ma; Aardappels met kaassaus, kipburger, doperwten + wortels
    Di; Shoarma
    Wo; Maaltijdpannetje
    Do; Wraps met kip + chilisaus + komkommer
    Vr; Lasagne
    Za; Gevuld stokbrood
    Zo; (kaas)Pannekoeken

    Halen;
    Emte;
    Maaltijdpannetje, tomaten, gehakt,

    AH;
    Shoarma, shoarmabroodjes, komkommer, wraps, geraspte kaas, beschuit, uien,

    Aldi;
    Melk, kaas, brood, bolletjes, krieltjes,

    Denk dat ik rond de 30 euro kwijt zal zijn.. Heb dan natuurlijk ook voorraad, gezien we maar 1 keer maaltijdpannetje eten en ze er bij de Emte 3 voor 5 euro hebben, 2 kilo gehakt maken we ook niet op (ook 5 euro per 2kg bij de Emte) in een week.. Bij deze 3 supermarkten kan ik lopend komen, dus hoef er geen benzinekosten voor te rekenen :D
     
  6. lea

    lea Fanatiek lid

    leuk, wij gaan van de week ook shoarma eten, en zag dat we nog knoflooksaus hadden, hoef ik dus niet te kope, scheelt weer!;)
     
  7. happynienja

    happynienja Fanatiek lid

    8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Yes het is gelukt!! Ik heb ipv 100 euro en dan nog dingen bij moeten halen door de weeks nu voor 75 euro boodschappen gedaan!!
    Ik ben trots op mezelf!
    Ik heb weer eens bij de Lidl geshopt, ga ik vanaf vaker doen, scheelt toch.
     
  8. mevrouwtje

    mevrouwtje Bekend lid

    11 feb 2011
    616
    66
    28
    NULL
    NULL
    Ik zou de tomaten, shoarmabroodjes, komkommer, beschuiten en uien ook bij de aldi halen en de geraspte kaas zelf raspen van je blok kaas!
     
  9. tulip

    tulip Niet meer actief

    o ja ons menu deze week:

    maandag: zelfgesneden gebakken aardappeltjes met kip braadstomen en broccolli
    dinsdag: pannenkoeken
    woensdag: bloemkool, gekookte aardappelen en een filetlapje
    donderdag: hutspot
    vrijdag: broodjes hamburger
    zaterdag: soep met kruidenstokbrood
    zondag: boontjes, gekookte aardappel en speklapje, voor meisje vissticks.
     
  10. stampvamp

    stampvamp Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    hier haal ik ook de babyvoeding en pampers altijd van het kgb.. zodat ik niet met mn boodschappen geld in de knoei kom en dan kan ik mooi in slaan vaak voor een hele maand...

    en over het kaasschaven hier loont zich dat niet, want wij eten veel kaas en dan is dat blok meteen verpest, plus als ik iets met ger kaas eet haal ik dat altijd speciaal bij de jumbo omdat je daar een zakje van 1 euro hebt, stuk goedkoper dan bij ah (vind die euroshopper kaas namelikj niet zo lekker) en anders heb ik vaak dat ik niet uitkom met mn blok kaas en die week weer een nieuwe aan moet schaffen en moet ik dus meer uitgeven ..

    maar ik kijk voortaan wel altijd eerst naar alle winkels wat ze in de aanbieding hebben dan ga ik kijken wat ik waar haal en zo kom ik toch vaak wel geodkoper uit dan alles bij AH te halen..
    maar goed nu is het weer ook wat prettiger en vind ik het ook niet erg om wat vaker naar het andere winkelcentrum te fietsen maar toen met die sneeuw was dat geen doen, maar afgeloepn paar weken kom ik echt goed uit met mn geld en merk dat ik er nu aardig creatief in word!

    wel een lekker gevoel moet ik zeggen haha
     
  11. Ik heb net voor iets minder dan 35 euro boodschappen gedaan..

    Daar had ik voor;

    Aldi;
    4 pakken melk
    1 pak gesneden kaas
    zakje met kaasblokjes
    500g tomaten
    Komkommer
    krieltjes
    mini-chocoladereepjes
    2 blikjes knakworst
    Bolletjes
    Brood
    _______________________________
    13,28 euro

    Emte;
    3 x maaltijdpannetje
    1,3kg gehakt ;)(dacht dat ik de 2 kilo voor 5 euro had gepakt, zag het bij de kassa pas, maar goed, ze rekenden gewoon 2,50 per kilo)
    4-pack pepsi (blikjes)
    _______________________________
    9,93 euro

    AH;
    Shoarma
    Shoarma-broodjes
    Knoflooksaus
    Beschuit
    2x geraspte kaas
    3 pakken coolbest
    _______________________________
    11,71 euro


    @mevrouwtje; Ik vind de komkommer van de aldi vaak heel snel zacht worden.. Er lagen nu nog keiharde tussen ;) dus heb 'm toch daar mee genomen, en de tomaten ook inderdaad. Beschuit is van de EuroShopper goedkoper geloof ik, shoarma-broodjes vind ik van de Aldi niet lekker en scheelt ook weinig met ES..

    Een blok kaas gaat hier niet snel genoeg op. Ik ben maar alleen met Damien en dan is de helft van de kaas beschimmeld voor we het op kunnen eten.. En stiekem vind ik die gesneden plakken en kant-en-klare geraspte kaas ook wel lekker makkelijk :) Dat is mijn kleine beetje luxe! :p

    Ik moet deze week alleen nog de ui halen (koop ik ook kant-en-klaar) want de zakjes die er nu lagen waren maar goed tot de 23e, en wij willen het de 26e eten ;)

    Er zitten nu natuurlijk ook wat luxe-dingetjes tussen op mn lijstje.. Pakken coolbest en blikjes pepsi had ik natuurlijk ook kunnen vervangen door fruitdrink van de Aldi en door gewone cola uit een fles van de Lidl (die drink ik ook niet van de aldi :p), maar jezelf af en toe een beetje verwennen mag ook wel toch? :D
     
  12. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Zie weer mooie lijstjes en menuutjes voorbij komen! Top hoor..

    Ik denk dat ik het tot donderdag red met de boodschappen.

    Vandaag eten we boerenkool met rookworst en spekjes.

    Dinsdag: pannekoeken

    Woensdag: gebakken aardappels met komkommersalade en boontjes en appelmoes met een gehaktballetje

    Donderdag: Gekookte aardappels, bietjes en een tartaartje.
     
  13. winniethepoeh

    winniethepoeh Niet meer actief

    ga vanaf nu ook maar eens beter opletten met boodschappen doen. Had zaterdag bij de aldi groente gekocht voor italiaanse roerbak:

    6 paprika's
    1 kilo prei
    2 courgette's
    1 bakje champignons
    1 kilo uien (die had ik nog van de c1000 euroknaller)

    Was 6,60 kwijt en kon gewoon 7 bakjes van 400 gram maken, terwijl ik bij de appie of jumbo 2,30 kwijt ben per 400 gram.....
    Heb nu dus 4 bakjes 'gratis'

    Ga dit topic maar eens goed doorspitten, want mijn boodschappen kunnen dus nog goedkoper (ik let wel altijd op aanbiedingen) en met kleine meid op komst is dat natuurlijk hel erg fijn!!
     
  14. troetjuh

    troetjuh Fanatiek lid

    21 okt 2010
    2.654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    ik had vandaag ook booschapjes gedaan
    ik was 50 euro kwijt

    wat eten we
    maandag witlof schotel
    dinsdag
    shoarma
    woensdag
    prei met ei
    donderdag
    nasi
    vrijdag
    mag vriend zelf weten ik moet werken :D :p
    zaterdag
    een knor wereld gerecht
    zondag uit eten
    omdat we maandag 1 jaar bij elkaar zijn

    heb veel dingen bij de c1000 gehaald voor een euro:p
    shorma van de ah! vind het vlees bij c1000 zooooo ontzettend slecht
    en bij de lidl heb ik nog een tray blikkies gehaald voor vriendlief

    vond dus best knap van mezelf 50 euro uit tegeven :D
    voelt echt super goed
     
  15. stampvamp

    stampvamp Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    mee eens hoor af en toe moet je jezelf ook wat gunnen, ik kijk hier elke week een beetje of ik veel heb kunnen besparen of als ik veel ingeslagen heb en weet dat ik weinig nodig heb dan haal ik ook gerust eenk eer bijv biefstuk...
    zoiets doe ik niet elke week maar als het bijv in de bonus is of als ik goedkoop uit ben de rest van de week moet dat gewoon een keer kunne hoor..
    en dit weekend ben ik jarig dus gun ik mezelf ook een flesje baileys haha die is in de aanbieding en ik heb geen zin om op mn eigen verjaardag zonder een drankje te zitten ...
    en met zon fles doe ik een aantal weken dus dat mag best van mezelf af en toe ..
    mijn vriend is een stuk goedkoper daarin die lust ook bier dus in t weekend haal ik voor hem altijd een paar biertjes, wel die van AH merk die blikken dus bespaar wel met duurdere merken dan..

    maar goed als hier een verjaardag is halen we vor bezoek ook wijntjes en bier en vaak haal ik voor mezelf geen drankje omdat ik een duurdere smaak heb ... zo ben ik dan ook weer :D

    maar qua boodschappen valt het nog mee verder wat ik op mn lijstje heb en sowieso haal ik ook nog wel wat op met mn verjaardag dus komt goed :D
     
  16. stampvamp

    stampvamp Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    vind overigens de aanbiedingen deze week bij AH, Plus en jumbo wel wat tegenvallen... gelukkig had ik nog wat vlees in de vriezer maar normaal is het met die 3 winkels toch wel wat aantrekkelijker qua aanbiedingen maar goed ...
    kunt niet elke week mazzel hebben :p wij hebben geen auto dus ik kan niet even naar een C1000 of nettorama of LIDL ofzo.. best irritant soms...
     
  17. winniethepoeh

    winniethepoeh Niet meer actief

    vandaag:
    boerenkool stamppot met rookworst en spekjes
    morgen:
    pasta + saus en groente
    woensdag:
    gebakken krieltjes met wortelen en vlees uit diepvries.
    donderdag:
    aardappelen met diepvries groente en vlees uit vriezer.

    Vanille vla en yoghurt pakken zitten nog vol.
    Heb vorige week heel veel pakken dubbelfris ingeslagen bij de appie. Brood en beleg hebben we nog op voorraad.

    Vrijdag avond eten we niet thuis. Dus vanaf zaterdag maar bewust aan de slag!
     
  18. Joyce1983

    Joyce1983 VIP lid

    8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Spruiten worden geschrapt! Dus daar komt macaronie voor in de plaats en nu staat de boerenkool heerlijk te pruttelen :)
     
  19. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Grappig dat er steeds meer mensen op hun boodschappen budget gaan letten. Je koopt zo vaak ongemerkt te veel.

    Heb nu nog zo'n 10,00 in mijn boodschappenportomonneetje zitten! Moet alleen nog even een tros bananen halen & een zak slamix.
     
  20. luckey

    luckey VIP lid

    16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Weekmenu hier:
    Maandag: aardappelen, bloemkool, braadworst
    Dinsdag: bami met gebakken ei
    Woensdag: aardappelen, rode kool, schnitzel
    Donderdag: rijst met kip hawai
    Vrijdag: pannenkoeken
    Zaterdag: ik uit eten, manlief en zoon geen idee nog.
    Zondag; denkelijk bij opa en oma eten.

    Boodschappenlijstje:
    Braadworst (kilo gehaald, helft in diepvries gedaan)
    Gehakt
    Schnitzels
    Prei
    Appels en bananen
    Rennies/Pepermuntjes tegen maagzuur
    Joghidrink voor thuis
    Pakjes joghi voor school
    Frisdrank

    Kosten: 25 euro... ben er trots op!!!!

    Zo doen we het elke week, elke week koop ik in wat ik nodig heb, met wel iets lekkers erbij...
    Toch vliegt 350 euro elke maand de deur uit... ik snap het niet.
    Hondevoer is 2 maandelijks 65 euro dus daar ligt het niet aan
     

Deel Deze Pagina