weinig drinken 9,5 maand

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door tweety, 1 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    na ruim 9 maanden bv te hebben gegeven met ups en downs lijkt het nu een beetje ten einde te lopen.
    ik ga nu na mijn vakantie weer werken en kolfrecht is op waarschijnlijk kan en mag ik wel gewoon kolven daar ik met 10-15 min klaar ben.

    gisteravond gekolft aan de kant waar ze niet gedronken had en ik kolfde maar 40 cc. lijkt me toch wel erg weinig als ze deze hoeveelheid ook nog maar drinkt. nu weet ik wel dat ze meer drinken als ik eruit gekolft krijg alleen drinkt ze niet super lang meer. max 5-10 min aan een kant en dan is ze klaar. savonds voor het naar bed gaan is ze soms nog geen 5 min al klaar dan is het een paar slokjes en zit ze alweer omhoog.
    nu twijfel ik of ik een voeding weg moet gaan laten of me niet te druk maken en gewoon zo door gaan en op me werk kijken of ik zonder het kolven kan.(werk in de zorg is niet altijd makkelijk een rustig moment te vinden om te kolven)

    dit is ons ritme nu ongeveer was tijdens de vakantie dus moet nu even kijken als ik dag dienst heb hoe ik het ga doen.


    snachts komt ze soms 1x rond half 2 anders pas rond 5.30 even drinken en weer naar bedje.
    9.00-9.30 boterham met een slokje drinken bij mama of wat thee ligt aan hoelaat ze gedronken heeft snachts.
    11.00-13.00 slapen
    13.00 boterhammetje slokje bij mama of een flesje sap
    15.30 fruit met een beetje diksap daarna slapen
    17.30 groente met een toetje
    20.00 drinken bij mama en naar bedje. meestal maar een paar slokjes.

    om 13.00 bij de boterham een flesje halfvolle melk geven en die voeding laten vervallen? of alles zo laten.

    soms als ze ergn mieperig is wil ze een paar slokjes tussendoor drinken maar nooit echt rustig. ze heeft inmiddels 1 tandje en heeft met het door komen daarvan 2 dagen erg slecht gedronken en sinds die tijd drinkt ze niet veel meer. ze is verder wel tevreden alleen slaapt ze nog niet echt door.

    ben benieuwd naar jullie ervaringen als is dit ons 3e kindje is het de 1e keer bv mijn streven was 6 maanden dus ik ben opzich al tevreden maar toch stiekum zou ik het jammer vinden als het stopt.
     
  2. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.423
    5.510
    113
    Vrouw
    Met 10 maanden ben ik gestopt met kolven.
    Op werkdagen kreeg zoon dan ander drinken en wat zuivel.
    S'ochtends en s'avonds borstvoeding.
    Op niet werkdagen zat hij toen op 4/5 voedingen per dag.
    Maak je niet te druk qua resultaat.

    Het loopt wel los hoor!
    Dat er korter en minder intensief gedronken wordt is ook niet erg.
    Met 9 maanden heb je vaak een wat onrustige periode. En.ze gaan ook steeds effectiever drinken :)
    Nu je kindje wat ouder is, verschuift de voeding ook van hoofdmaaltijd naar bijmaaltijd met nog steeds heel veel waarde.
     
  3. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    @zoe123 bedankt voor je antwoord. een collega van mij zei ook al je productie is nu wel zo geregeld dat het zich aan past wat ze per dag wil en op werkdagen niet kolven is niet erg.

    het niet kolven is in de avonden goed gegaan thuis gekolft voor de andere dag als ik weer moest werken.

    nu viel me gisteren op dat ze weer wakker werdt begin v d nacht nadat ze 2 avonden ervoor met een flesvoeding goed door had geslapen. misschien toeval want ze lag ook klem vannacht maar eens kijken hoe ze gaat slapen vannacht op de bv.
     

Deel Deze Pagina