Dochterlief is duidelijk geen grote drinker en dat maakt mij wat onzeker.. Vooral omdat mijn oudste niet dronk, maar zóóp.. Hanne krijgt flesvoeding op verzoek. Ze heeft natuurlijk tot op zekere hoogte wel 'n ritme, tot voor kort dan.. Ze mag 5 flessen van 180, maar dat redt ze bij lange na niet. Ik krijg er nauwelijks 150 in! Ook tuttelt ze veel, dus dan drinkt ze halve flesjes. Komt dan ook wat vaker weer om 'n fles. Laatst ging 't overigens ineens geweldig. Ze heeft toen keurig d'r vijf flesjes van 150 leeggedronken, maar sinds een aantal dagen maakt ze d'r weer 'n rotzooitje van.. Kan 't niet weer zo'n 'sprongetje' zijn? Ze is nu ruim 11 weken immers.. Verder is ze lekker levendig, slaapt ze goed, is ze vrolijk, heeft ze goede plasluiers en komt ze ook gewoon aan, dus alle tekenen wijzen erop dat ze wel voldoende krijgt. Ze heeft ook geen buikkrampen of iets van dien aard.. Ze heeft op een gegeven moment gewoon genoeg, gaat op de speen zitten kauwen en klaar. Ik haal in elk geval niet gelijk de fles uit haar mond dan, omdat ze soms ineens nog op 't idee komt weer wat te drinken... Maar meestel zit ze me 'n beetje koddig aan te kijken dan en klaar, krijg d'r niets meer in.... Ik hou ondertussen voor de zekerheid al 'n aantal dagen op 'n briefje bij hoeveel ze binnenkrijgt op 'n dag en dat zit zo rond de 700 cc. De laatste keer dat we haar wogen woog ze zo'n 5,5 kg... Echt, ik word er even zo onzeker van, bah! (en daar heb ik normaal niet zo gauw last van.. )
Misschien inderdaad een sprongetje. Wat je misschien wel zou kunnen proberen is er toch meer ritme in te krijgen zodat ze wel echt trek heeft maar goed dat is aan jezelf. Moet trouwens wel zeggen dat het hier ook een week ellende was omdat ze een sprong had. Ze dronk 100cc per keer dus ik was de halve dag eten aan het geven en maken
Nou, ze heeft dus normaal best 'n aardig ritme (moet ook wel, aangezien de oudste naar school gaat en de voedingen etc daar omheen gepland worden), ze dronk dan geen 180 (alleen 's ochtends, dan had ze duidelijk behoefte aan meer), maar de 150 flesjes gingen schoon op... Maar nu ineens sinds een paar dagen is 't pet met 'n rietje.. Inderdaad, je bent de godganse dag bezig met voeding maken en geven. Niet erg natuurlijk, maar ik merkte dat ik er ineens onzeker van werd...
Denk toch iets van een sprongetje ofzo. Ik was op den duur ook een uur lang bezig met 180 cc naar binnen te krijgen. Eerst dronk ze 100 cc en dan wilde ze niet meer, na een half uur bedacht ze dat ze toch nog wel trek had dus hups weer 100 cc maken. Dat ging dan over weer een half uur een keer op. Werd er gek van zo liep ik te klooien
Mijn zoontje was ook zo'n drinker rond die leeftijd. Meestal zat hij rond de 700 en maximaal 800cc per dag. Ik geloof dat ze minimaal 500cc nodig hebben op een dag dus je hoeft je geen zorgen te maken. Als ze echt honger zou hebben, zou ze echt wel komen! Toen mijn zoontje ouder werd, is hij wat meer gaan drinken en dronk standaard rond de 800. Soms had hij weer een periode dat hij veel dronk en zat hij bijna aan de max. van 1000. Als je meisje gewoon lekker alert is, vrolijk, goede plasluiers heeft en het minimale drinkt, zou ik me geen zorgen maken. Blijkbaar heeft ze niet meer nodig.
Ik begin toch al 'n beetje geruster te worden hoor, dankzij jullie.. 't Is ook zo dat ze voldoende plast en ze is de vrolijkheid zelve... Maar soms kan 't er ineens zo in knallen, die onzekerheid...
Maak je geen zorgen, ze doet het verder goed zoals je aangeeft. Mijn dochter dronk tot een week geleden 4 x 150 + 5 en 1 x 180 + 6 en liet daar ongeveer 100 cc van staan op een hele dag. Ze weegt denk ik ruim 6 kilo en is een maand ouder dan jouw kindje.... Zelfs het CB zij dat het prima was. Hebben nu sinds een week verhoogd naar 4 x 165 en 1 x 180. Zolang je kindje het goed doet, zou ik me geen zorgen maken. Die hoeveelheden zijn inderdaad maar gemiddelden. Succes!
Geen zorgen maken hoor meid. Mijn zoontje krijgt nu 6 keer 120+4 aangeboden maar hij drinkt zijn laatste fles maar ongeveer 50 cc en overdag komt het ook voor dat hij maar 100cc per fles drinkt. Die 150 cc is dus lang zo weinig niet. Nou ik mijn zoontje wel iets kleiner ik denk nu bijna 5 kg.
Ik ben erg blij met jullie verhalen.. 't Gaat inderdaad verder gewoon goed met m'n stralende dochter en ik moet zeggen dat ze ineens gisteren (en vandaag tot nu toe ook) bijna al d'r flesjes leeg heeft gedronken! Vanmorgen heeft ze er zelfs een van 200 leeggedronken (180+6)... Misschien omdat ik ook wat meer ontspannen ben...