Weinig drinken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door , 8 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    Jasmijn is nu net 2 maanden en drinkt per fles ongeveer 100cc. Niet echt veel als je 165cc moet drinken. Heeft iemand dit meer en moet ik me hier zorgen om gaan maken? Op het CB zeiden ze al dat ze in een maand tijd niet veel was aangekomen (ongeveer 500gram). Nu weet ik verstandelijk dat ik me geen zorgen moet gaan maken, maar gevoelsmatig doe ik dat dus toch. Kan iemand me geruststellen? Alvast bedankt.
     
  2. sim

    sim Niet meer actief

    hoeveel flesjes krijgt ze?
     
  3. Niet meer actief

    5 flesjes
     
  4. sim

    sim Niet meer actief

    dat klinkt wel weinig, ik heb geen pak meer van de startvoeding, maar wat is het totaal wat ze mogen hebben? 5 keer 165?
     
  5. Niet meer actief

    Jasmijn moet rond de 705cc per dag drinken dus komt wel wat te kort. Soms drinkt ze haar hele fles leeg (165cc) en dan drinkt ze maar 100 cc. Over de dag genomen drinkt ze meestal rond de 600cc per dag. Als ze wakker is is ze erg helder en alert en doet ze het verder goed. En ondanks het weinige drinken blijft ze wel groeien. Maar ja voor mij is alles de eerste keer, dus ben snel bezorgd.
     
  6. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin heeft ook alleen maar t minimale gedronken en toch groeide hij goed. Ik hoop voor je dat dit van tijdelijke aard is..
     
  7. sim

    sim Niet meer actief

    nou volgens mij hoeft je je dan niet gelijk zorgen te maken, als het rond de 600cc is, het is natuurlijk een indicatie wat op de pakken staat. zolang je kindje het goed doet is er niks aan de hand. maar kan me wel voorstellen dat je er onzeker van wordt. gewoon goed in de gaten houden of ze groeit en genoeg natte luiers heeft.
     
  8. Niet meer actief

    Wel fijn om te lezen dat er meer mensen er mee te maken hebben gehad. Ik hoop natuurlijk ook dat dit van tijdelijke aard is en dat als ze eenmaal gewend is aan de fles dat er behoefte is naar meer.
    Natte luiers heeft ze meer dan genoeg. Ze zijn echt door en door die luiers van haar!

    Op de foto's te zien doet Justin het goed! Mooi manneke!
     
  9. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Oh, hier was 500 gr. in een maand tijd altijd prima...

    En kun je misschien 1 fles meer van 100cc aanbieden? Misschien is ze meer van vaker een kleinere hoeveelheid. En dan zit je alweer op 600cc...
     
  10. Niet meer actief

    Daar zat ik ook al aan te denken, maar weet niet waar ik het tussendoor moet geven. Ze heeft echt eebn ritme van 4 uur.
     
  11. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    geef je haar vanaf 's ochtends pakweg 15-30 min. eerder dan normaal de fles dan pak je over een hele dag genomen de tijd om haar aan het eind van de dag een flesje "extra" te geven....daar zal ze gauw genoeg aan wennen...dan kun je altijd "later" als ze beter(meer) eet weer terug gaan naar de 4 uur er tussen...

    succes
     
  12. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Thanxxx! Mama Patroes trots haha :)
     
  13. Merel69

    Merel69 Fanatiek lid

    16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wij hebben dit vanaf de geboorte met Merel ook. Zij zou nu ong. een liter moeten drinken en vaak is het 800 cc en nu weer een periode (sprong) dat ze de 700 net aan haalt. Ik heb me er in het begin vreselijk druk om gemaakt, maar ze doet het goed. Groeit de ene maand 500 gram en de andere 300. Ze is vrolijk en daar gaat het om. Ze doet het gewoon heel goed. Wij hebben het dan zo gedaan dat we haar wat vaker voeden, 5 maal is voor haar`gewoon te weinig, dus 6 of 7 keer.
     
  14. Niet meer actief

    Moet de richtlijn ook niet al te letterlijk nemen. Zoalgn ze groeit en ze helder en wakker is dan is het prima. Maar ja zorgen maken hoort bij het mamaschap!
     
  15. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    jaa hier ook hoor.

    Ik geef haar 130 cc maar ze drinkt niet altijd alles op.
    het wisselt heel erg.. de ene week gaan alle flesjes keurig op... en nu deze week 1 flesje minimaal die helemaal op gaat per dag.
    De tweede fles smorgens drinkt ze soms zelfs maar 40 cc van of zo.
    Maar goed... het zijn ook mensjes... en wij hebben ook niet altijd even veel honger niet waar?

    Zolang ze het maar goed blijven doen.
     
  16. Niet meer actief

    Ja dat is helemaal waar. Ik heb ook niet altijd zin om mijn bord leeg te eten. Jasmijn drinkt vanaf vandaag alleen nog maar de fles. Ben benieuwd, heb ook niet veel meer te bieden aan bv. Gisteren heeft ze in totaal 555cc gedronken en nog wat uit de borst. Dus denk wel dat ze voldoende heeft gehad. Benieuwd hoe ze het doet. Gisterenavond voor het eerst de fles voor het slapen gaan. Heeft daar goed opgeslapen. Niet minder dan anders. Heb haar nu wel om 7:15uur gevoed, zodat ik uitkom met het schema en zij meer tijd heeft tussen voeding 4 en 5. Hopelijk doet ze het goed!
     
  17. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Je zou ook op verzoek kunnen gaan voeden. Gewoon aanbieden als ze trek heeft en kijken hoeveel ze drinkt. Dat over een dag bijhouden en opletten dat je niet over de liter heenkomt.
     
  18. Niet meer actief

    Dat doe ik al. Als ze wil mag ze drinken, maar soms dan slaapt ze 5 uur achter elkaar en soms is ze eerder wakker, maar dan wil ze niet drinken. EEn liter zal ze per dag echt niet binnen krijgen. Misschien is het slechts een fase, omdat ik net over ben gegaan op kv. Ik hoop het in ieder geval.
     
  19. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ah ok! Ik ben benieuwd!
    Komt vast wel helemaal goed.
     
  20. Niet meer actief

    Ja ga ik ook wel van uit. Ik hou nu wel op papier bij hoeveel ze per keer drinkt, zodat ik kan zien wat ze over de hele dag drinkt. Is ze wakker, dan probeer ik haar weer een beetjke drinken te geven, maar ik kan het er natuurlijk niet in proppen. Maar uiteindelijk wordt ze vanzelf groot. Daar ga ik maar vanuit. Had gekeken net hoeveel ze gisteren nu precies op had en dat was iets meer dan 600cc dus het valt nog mee.
     

Deel Deze Pagina