Weinig kindsbeweging (27 weken zwangerschap)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Emm27, 5 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Hoi!
    Ik ben zwanger van mijn derde kindje alles gaat goed tot nu toe, echter voel ik haar zo weinig... soms wel 2 dagen niet, en dan even kort heel krachtig. Eerst dacht ik dat het kwam doordat ze gewoon nog klein was en mijn placenta voor lag, maar inmiddels maak ik me toch steeds zorgen.

    Zoals nu ook, voelde ik haar gisteravond 1 a 2 min en daarvoor 1,5 dag niet.

    De verloskundige zei dat ik altijd kan bellen als ik me zorgen maak, maar ik kan moeilijk elke dag aan de telefoon hangen

    Herkent iemand dit?
     
  2. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja,ik voelde mijn tweede ook veel minder vaak, placenta lag gewoon achter. Heb een perfect gezond kind gekregen, was gewoon wat rustiger denk ik..
     
  3. Mommiiee

    Mommiiee Actief lid

    14 mei 2019
    169
    92
    28
    Vrouw
    Elk kind is anders, maar als je het niet vertrouwd gewoon bellen hoor ze zijn er niet voor niks! Beter een keer te vaak dan een keer te weinig!

    Mijn vk zei dat ook altijd als je het niet vertrouwd gewoon bellen daar zijn we voor!
     
  4. Chica82

    Chica82 Fanatiek lid

    23 mei 2010
    1.387
    74
    48
    Amsterdam
    Hier exact hetzelfde gehad met dat termijn, soms uren niks voelen en andere dagen voelde ik haar weer meer. Nu voel ik haar wel elke dag regelmatig maar nog steeds dat ritme van dagen veel bewegen en hele rustige dagen met af en toe een schuifje
     
  5. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Elk kindje is indd anders, mijn eerste kindje was rustig, mijn tweede heel erg druk, maar dit is rustiger dan rustig:(
     
  6. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Ja ik herken dit zeker. Mijn zoontje voelde ik ook heel weinig tot het einde. Placenta lag ook voor! Vanaf ik dacht week 37 ben ik om de dag naar het ziekenhuis geweest voor een ctg.
    Als jij je druk maak zou ik de verloskundige bellen hoor. Een extra controle kan nooit geen kwaad!
     
  7. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Mijn 2e was ook ontzettend rustig in tegenstelling tot de andere 2.
    Toch zou ik hier extra onderzoek willen.
    Reden? Jouw gevoel klopt niet. Het geeft je zorgen. En een moedergevoel moet je niet negeren is mijn ervaring.
     
    Mommiiee vindt dit leuk.
  8. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Het kan ook zijn dat de baby steeds met de rug naar jouw buik ligt en dus meer in t niets trapt ipv naar voren.
     
  9. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    Ik heb begrepen dat het opzich "normaal"is om voor 28 weken niet elke dag iets te voelen maar dat vanaf ongeveer 28 weken je elke dag we iets zou moeten voelen.

    Als jij je er druk om maakt gewoon bellen. In de stress zitten is ook absoluut niet goed voor jullie.
     
  10. Lindavvv

    Lindavvv Fanatiek lid

    8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Bellen. Per direct. Als jij je kind té weinig voelt voor jouw idee, als jij je ongerust maakt. Bellen.
    Het is niet leuk en het is stressvol. Ik heb tijdens de eerste zwangerschap vanaf 28 weken regelmatig minder-leven onderzoeken gehad omdat onze dochter té rustig was. Op het laatst zelfs elke dag. Elke dag liet de echo weer een actieve baby zien die ik gewoon niet voelde. Tot de laatste keer. Toen schrok de gynaecoloog ook, ze was ook op de echo té rustig. Gelukkig heb ik nu een geweldige eigenwijze peuter. Maar ik moet er niet aan denken dat ik niet gebeld had en dat het te laat was geweest. Echt, je bent de enige die het nu kan signaleren, luister naar je eigen gevoel.
     

Deel Deze Pagina