Weinig menstruatie... Normaal?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Dicky34, 20 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dicky34

    Dicky34 Fanatiek lid

    14 mrt 2017
    3.251
    2.452
    113
    Vrouw
    Kok
    Hoi!
    Heb een cyclus van 42 achter de rug en werd zondag, na een lf van 11, ongesteld.
    Ik heb altijd een lf van 13-16, dus dit kwam totaal onverwachts.
    Ik ben heel zeker van mn ei, die ik opgespoord heb met tempen, ovutesten en heb hem héél duidelijk gevoeld.
    Nu komt het gekke... Gisteren (maandag) was het eigenlijk alleen nog wat bruin/donkerrood, net genoeg voor 1 maandverbandje en vandaag (dinsdag) zo goed als niets meer, alleen wat bruine afscheiding.
    Al met al dus 1 1/2 dag ongesteld geweest.
    Normaal is dit zeker 3 met nog wat dagen nasleep.
    Is dit normaal?
     
  2. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Misschien breekt het straks pas goed door?
     
  3. Dicky34

    Dicky34 Fanatiek lid

    14 mrt 2017
    3.251
    2.452
    113
    Vrouw
    Kok
    Zo ziet het er niet naar uit, ook geen ongikrampen oid. Normaal loop ik krom... Wel heel emotioneel geweest 2 dagen... Kon huilen om niks.
    Zó niet mij!
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    Ja dat kan normaal zijn. Als je minder bms opbouwd, verlies je ook minder bloed/stolsels/krampen etc.
    Je temp is ook terug naar basaal.
     
  5. Verw8

    Verw8 Niet meer actief

    Ik had het vorige maand ook ineens: 1 dag wat bloedverlies nog niet eens veel, de dag erna wat bruinig en daarna was het over. Normaal heb ik niet mega veel en lang maar ook niet zo kort. Heb een week later nog getest voor de zekerheid omdat ik dacht dat het mss een innestelingsbloeding was geweest. Maar blijkbaar toch een normale ongi. Het kan dus toch zo in 1 keer wat minder en korter zijn.
    Ik heb nu weer een normale ongi gehad.
     
  6. Dicky34

    Dicky34 Fanatiek lid

    14 mrt 2017
    3.251
    2.452
    113
    Vrouw
    Kok
    Ah ok. Fijn te horen dat het normaal is. Vond het tóch vreemd, zeker na die korte lf.
     
    Verw8 vindt dit leuk.
  7. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Je cyclus kan zomaar anders zijn dan die daarvoor, niks om je zorgen over te maken.
    En idd wat al gezegt is, als je weinig baarmoederslijmvlies opbouwt, bloed je ook vele malen minder.
    Dat kan wel eens gebeuren.
     
  8. Dicky34

    Dicky34 Fanatiek lid

    14 mrt 2017
    3.251
    2.452
    113
    Vrouw
    Kok
    Heeeee kimmutjuh! Je bent zwanger! Gefeliciteerd! Hoe gaat het met je?
    Ik zit behoorlijk wat minder op het forum, heb het gemist :)
    Bedankt voor je antwoord. Als er minder word opgebouwd, betekend dat dan dat het eitje niet goed kan innestelen?
     
  9. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Zou kunnen idd, en dank je :)
     
    Dicky34 vindt dit leuk.
  10. Verw8

    Verw8 Niet meer actief

    Het kan maar hoeft niet. Het eitje is natuurlijk maar erg klein en kan zich bijv ook in een eileider nestelen, dus een wat dunner bm slijmvlies hoeft niet te betekenen dat het eitje zich sowieso niet in kan nestelen. Zou me daar niet al teveel zorgen over maken.
     
    Dicky34 vindt dit leuk.
  11. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Ik heb het af en toe ook, een volgende menstruatie kan het dan opeens weer heel erg veel zijn. Ik begreep laats dat je een verwijzing naar de gyn zou krijgen ben je daar al geweest?
     
    Dicky34 vindt dit leuk.
  12. Dicky34

    Dicky34 Fanatiek lid

    14 mrt 2017
    3.251
    2.452
    113
    Vrouw
    Kok
    Heeee :) nee, de 26e hebben we een afspraak. We hebben wel al besloten geen IVF oid te doen. Heb al drie kids en als t niet komt, dan komt het niet.
    We willen weten of er iets 'mis' is met 1 van ons of allebei. Dan weten we iig waar we aan toe zijn. Zou wel graag bijv cyclusregulatie willen (als alles goed is), dmv Clomid ofzo.
    Ben benieuwd....
     
  13. Maan14

    Maan14 Niet meer actief


    Ik denk dat je het vooral moet afwachten ze beginnen met een ofo om te kijken of er iets mis is. Ofciheel doen ze normaal iemand die nog geen jaar bezig is niet eens laten komen dus heb je geluk dat ze nu al even willen kijken. Daar naast ben je ook nog geen jaar met je pil gestopt. En oficheel word er na een miskraam opnieuw begonnen met rekenen. Dus zit je nog maar in de 3de ronde er na en dus in ronde '3'....

    Ik bedoel het niet negatief!
     
    Dicky34 vindt dit leuk.
  14. Marissssa

    Marissssa Lid

    1 jun 2018
    5
    1
    3
    Vrouw
    Kan het geen innestelingsbloeding zijn geweest? Je LF normaal 13-16 dagen en nu 11, kan dus qua tijdsplanning prima
     
  15. Dicky34

    Dicky34 Fanatiek lid

    14 mrt 2017
    3.251
    2.452
    113
    Vrouw
    Kok
    Hihihi nee snap ik :) Ben al heel blij met je info! Ben daar echt een leek in. Heb geen idee hoe zoiets verloopt. Knuf!
    @Marissssa nee lijkt me niet, mn temp is vanochtend weer 'netjes' naar 36,6 gedaald, dat is mn normale temp voor mn ei :)
    Ik ga er iig niet vanuit dat hij morgen weer hoger is... Heb ook 0 symptomen
     
  16. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Is je cyclus niet nog van slag? Je bent niet zo lang gestopt met de pil... omdat gelijk te starten met allerlei behandelingen klinkt best heftig...

    Maar ik heb zelf altijd hele lichte menstruaties. Hoef eigenlijk niks te dragen maar doe het toch voor het geval dat. En tijdens werk kan ik niet altijd naar de wc. Bij mn laatste controle echo zag alles er prima uit
     
    Dicky34 en Maan14 vinden dit leuk.
  17. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.445
    15.002
    113
    Nabij Utrecht
    "Als het niet komt, dan komt het niet en is het wel goed"
    Maar dan toch voor OI willen gaan en zelfs aan de Clomid willen na slechts 3 rondes proberen..... Zucht....

    En door oa dit soort onzin dingen gaan de zorgkosten volgend jaar weer omhoog.
    Waar is toch het geduld van de mensen tegenwoordig gebleven?!
     
    Roodborstje2, nizzie86, Jess89 en 8 anderen vinden dit leuk.
  18. babywens93

    babywens93 Niet meer actief

    Hier na maanden weinig tot geen bloedverlies toch zwanger geraakt (week na afspraak bij gyn en die zei, je kan niet zwanger worden met zulk dun baarmoederslijmvlies). Dus het zegt denk ik weinig? :D

    Hoe kan het eigenlijk dat je nu al bij een gynaecoloog langs mag komen?
    Geen IVF maar wel clomid enzo? Snap dat IVF heftiger en veel zwaarder is, maar andere ‘middelen’ die je moet nemen is toch ook geen pretje? Vind dat wel apart, maar goed. Ik hoop dat de gynaecoloog je duidelijkheid kan geven. Succes! :thumup:
     
    Dicky34 vindt dit leuk.
  19. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Er was ooit een lid dat haar gyn s’avonds kon mailen en hij antwoordde ook nog na half 10! Alles is mogelijk:roflmao:
     
    Dicky34, babywens93 en JosjeM vinden dit leuk.
  20. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.700
    9.344
    113
    Vrouw
    Die kan ik me ook nog herinneren idd!
     
    Dicky34 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina