Weinig vertrouwen na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lisa27, 13 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lisa27

    lisa27 Bekend lid

    25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Hey allemaal

    Wij hebben in februari een miskraam gehad met 10 weken zwangerschap. Na de miskraam was mijn ijzer te laag en schildklier ook niet stabiel dus daar ben ik de afgelopen maanden mee bezig geweest en nu zijn de waardes goed dus afgelopen maand zijn we weer begonnen met proberen voor een derde kindje. Helaas werd ik ongesteld maar goed het was pas ronde 1. Afgelopen zondag was mijn LH piek dus hebben we weer flink geklust hihi. Nu dus op het wachtbankje en man wat is dat spannend….. ik merk dat ik totaal geen vertrouwen meer heb in mijn lichaam sinds de miskraam. Ik denk steeds dat zwanger raken nooit meer gaat lukken…. Zijn er dames die dat herkennen?
     
  2. KimberlyRomee

    KimberlyRomee Actief lid

    19 apr 2022
    195
    68
    28
    Vrouw
    Ik herken het gevoel wel. Ik heb met elf weken een ma gehad. Ik was die keer en met mijn dochter echt de eerste ronde al zwanger en voor de tweede zitten we na mijn ma al in ronde 6. Nu is dat ook niet echt lang proberen maar ik heb ook het idee dat er iets niet goed zit of het niet meer wilt. Denk dat het verlangen ook heel erg mee speelt. Deze keer verlang ik er echt naar om weer een kindje te mogen krijgen en de eerste keer ging gewoon vanzelf ofzo.
     
  3. lisa27

    lisa27 Bekend lid

    25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Dat gevoel heb ik dus ook! Ben zo bang dat er iets niet goed zit ofzo. Terwijl de miskraam heel vlot verliep en mijn baarmoeder mooi schoon was na de tijd. Ook kwam mijn cyclus binnen 6 weken weer terug en is hij keurig regelmatig. Ik had ook een mooie oploop in ovulatietesten en afgelopen maandag mijn LH piek maar toch blijf ik bang dat het ons niet gegeven is ofzo ik weet het niet. Al had ik dat bij de vorige zwangerschappen ook hoor
     
  4. Zwaangerevrouw

    Zwaangerevrouw Actief lid

    22 sep 2021
    133
    88
    28
    Vrouw
    ja, herkenbaar, ik ben alweer wat maanden verder. Ga nu mijn eetpatroon aanpassen en heb mama suplementen besteld, een 3 in 1 pakket voor 55 euro. Stop met koffie, ga anders ontbijten en meer fruit eten. Ik at vooral brood, en herken de symptomen van een trage schildklier.
     
  5. lisa27

    lisa27 Bekend lid

    25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Mag ik vragen welke supplementen je hebt gekocht? Ik wacht nu nog af of ik deze ronde zwanger raak en anders ga ik weer monnikspeper slikken. Toen ik dat de vorige keer slikte was ik direct zwanger, ik kreeg dan wel een miskraam maar ik denk niet dat dat door de monnikspeper komt. Cafeïne moet ik ook echt gaan minderen idd.
     
  6. KimberlyRomee

    KimberlyRomee Actief lid

    19 apr 2022
    195
    68
    28
    Vrouw
    Hier verloopt ook alles prima, een lh piek maar word toch telkens weer ongesteld. Ik probeer het nog even zelf een paar rondes en anders toch maar eens wat laten onderzoeken. Misschien moeten we ff wat meer vertrouwen in ons lichaam krijgen. We hebben sowieso al kinderen op de wereld gezet dus lijkt me dan ook weer zo onlogisch dat er wat mis is met ons. :D
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Yep, 3x fout gegaan en 2x goed. Geeft flinke deuk in het vertrouwen. Elke maand denk ik weer: en waarom zouden we deze maand wel succes hebben? In een traject zitten helpt niet mee :(
     
  8. lisa27

    lisa27 Bekend lid

    25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Oh jeetje wat heftig zeg. Kan me voorstellen dat je dan soms het vertrouwen even verliest. Ik hoop echt dat we binnenkort allemaal zwanger mogen worden en dat het allemaal goed gaat!
     
  9. lisa27

    lisa27 Bekend lid

    25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Vreemd hè? Jij hebt 1 kindje? Ik heb er nu twee en bij de eerste was ik in 3 maanden zwanger, bij de tweede in 2 maanden en bij de miskraam ook in 2 maanden dus ben benieuwd want we zitten nu ook weer in ronde 2. Ik zit nu op 4/5 dpo en ben wel erg misselijk nu maar ben gewoon bang dat mijn lichaam me voor de gek houdt.
     
  10. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    met 4/5 dpo zweeft t nog door je lijf, dus je kan daar idd niet misselijk zijn daarvan. Progesteron geeft ook zwangerschapsklachten helaas.
     
  11. lisa27

    lisa27 Bekend lid

    25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Met al mijn zwangerschappen voelde ik het eigenlijk direct na de bevruchting al….. maar tis dus niet raar als ik even niks voel? Ik word gek van dat wachten en vooral van dat ik zo weinig vertrouwen erin heb.
     
  12. KimberlyRomee

    KimberlyRomee Actief lid

    19 apr 2022
    195
    68
    28
    Vrouw
    Klopt ik heb 1 dochtertje, was binnen 3 maanden zwanger. Tweede keer (de ma) ook binnen 3 maanden. En nu zit ik al in ronde 6. Maar goed we geven niet op haha. Hoe staat het er nu voor bij je?
     
  13. lisa27

    lisa27 Bekend lid

    25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    heb je al bloed laten prikken op schildklier bijvoorbeeld? Ik zit nu op 6/7 dpo, mega spannend! De ene keer denk ik dat ik van alles voel en de andere keer totaal niet. Wil er niet steeds mee bezig zijn maar tis zo moeilijk
     
    PerfectChaos vindt dit leuk.
  14. Zwaangerevrouw

    Zwaangerevrouw Actief lid

    22 sep 2021
    133
    88
    28
    Vrouw
    Ik was met monnikspeper ook snel zwanger, en inderdaad ook een miskraam. Ik heb supplementen bij SUPS gekocht.
     
  15. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Heel herkenbaar. Ik ben 4x snel zwanger geraakt. Ronde 2, ronde 1, ronde 3 en ronde 1. In maart kwam ik erachter weer zwanger te zijn. We waren hier niet bewust mee bezig. Dat werd een ma met bijna 9 weken. Mijn cyclus kwam na 4 weken weer op gang. De 1e ronde had ik positieve testen, maar werd toch ongesteld, 2e ronde zelfde verhaal. Bij de 3e ronde ben ik granaatappelsap gaan drinken, dat schijnt de innestelling te bevorderen. Nu dronk ik die van healthy people en daarvan hoorde ik dat die niet zou helpen. Maar, toeval of niet, ik ben nu wel weer zwanger en mijn testen lopen mooi op.

    Bij de 3e heb ik in de 3e ronde hetzelfde gedronken en ook toen was ik in die ronde zwanger.

    Maar ook ik raakte het vertrouwen in mijn lichaam kwijt, vooral omdat ik dus wel 2 ronde achter elkaar positieve testen had. En ik had het hcg er al uit getest, dus daar lag het niet aan.
     
  16. lisa27

    lisa27 Bekend lid

    25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Oh granaatappelsap kan ik ook wel proberen! Al zit ik nu op 8/9 dpo dus weet niet of het zin heeft. Heb allerlei symptomen maar de test was vanmorgen negatief dus ben ontzettend teleurgesteld nu ook al was het nog wat vroeg natuurlijk
     
  17. lisa27

    lisa27 Bekend lid

    25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Huh das toevallig! Het zou toch niet door de monnikspeper komen dat we een miskraam gehad hebben?
     
  18. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Proberen kan altijd. Je zou dan wel 100% granaatappelsap moeten hebben. In die van healthy people zit maar 24%. Ik heb ook die van de jumbo geprobeerd, maar daar ging ik van over mijn nek. Die heeft mijn man opgedronken.
     
  19. lisa27

    lisa27 Bekend lid

    25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Zal wel ff kijken. Bedankt voor de tip!
     
  20. KimberlyRomee

    KimberlyRomee Actief lid

    19 apr 2022
    195
    68
    28
    Vrouw
    ik heb nog niks aan onderzoeken laten doen omdat ik denk dat ik er te snel mee ben ofzo.. als het over 2/3 maandjes nog steeds niet gelukt is ga ik weer naar het ziekenhuis om onderzoeken te laten doen. Ik herken het hoor! Denk ook elke maand van ga niet dagen van te voren testen en zodra die dagen aangekomen zijn loop ik alweer met testen in de winkel. :roflmao: Een miskraam hakt er gewoon heel erg in.
     

Deel Deze Pagina