Wekenlang bruinverlies tijdens ontpillen?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door InaIna, 1 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. InaIna

    InaIna Lid

    1 feb 2020
    68
    31
    18
    Vrouw
    Hoi lieve dames,

    Ik ben nieuw hier, lees wel vaak mee en heb nu toch besloten om een account aan te maken. Op dit moment ben ik op zoek naar ervaringen, tips maar vooral een beetje geruststelling...

    Vandaag ben ik precies twee maanden geleden gestopt met de pil. In die twee maanden heb ik vaker wel dan niet ''gebloed''. Na het stoppen ben ik - uit pure interesse, we zijn nog niet actief bezig - begonnen met ovulatietesten. Het viel mij op dat ik iedere maand enkele dagen vóór de positieve ovulatietest bloed verloor (helder bloed) en vanaf de dag ná de positieve test (rood-)bruin bloed/afscheiding. Het is niet veel, maar wel áltijd aanwezig bij het afvegen. Soms ''druppelt'' het er zelfs uit (sorry!). Ik ben bekend met het fenomeen ovulatiebloeding, maar dat lijkt me sterk aangezien het bruinverlies 10 à 11 dagen duurt en aanwezig blijft tot aan de vermoedelijke menstruatie (of althans: de dag dat ik meer rood bloed verlies).

    Omdat de overeenkomsten tussen beide maanden zo opvallend zijn, ben ik bij de HA geweest - die me zekerheidshalve meteen heeft doorverwezen naar de gyn. Gisteren ben ik voor de allereerste keer bij de gyn geweest voor een inwendig onderzoek. Zij heeft toen o.a. een uistrijkje gemaakt, waarbij ik wederom gebloed heb (ik hoop zó dat het bloed de beoordeling van het uitstrijkje niet in de weg zal zitten - want ik vind de situatie al spannend genoeg en zie het niet zitten om gauw nog eens de stoel in te moeten).

    Ik ben me ervan bewust dat ieder lichaam anders reageert op ontpillen, maar ik vroeg me af iemand iets dergelijks heeft meegemaakt of wellicht tips heeft tegen het bruinverlies. Ik leef nu in zo'n angst, want dit lijkt me écht niet normaal... ook niet voor ontpillen :(.

    Liefs <3
     
  2. InaIna

    InaIna Lid

    1 feb 2020
    68
    31
    18
    Vrouw
    Is er niemand die mij gerust kan stellen? :(
     
  3. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Ik heb hier eerder op het forum volgens mij iets over gelezen.
    Pas na drie maanden schijnt de pil uit je lichaam te zijn en weer een normale cyclus te moeten geven.
    Ik zou dus nog even een maand of twee afwachten en dan eventueel naar de huisarts gaan om het erover te hebben.
    Ik ben nu zelf 3 maanden gestopt (wacht nog op de derde menstruatie) en pas deze maand merk ik de normale verschijnselen rondom de eisprong pas weer.
     
  4. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Ik had ook heel veel bloedingen toen ik stopte met de pil. (Deed overigens geen ovulatietesten, dus daar kan ik niets over zeggen). Maar ik was vaak 2 weken ‘ongesteld‘, een week niet, een week weer wel, dan 2 weken niet, soms weer een héle maand wel..
    Kreeg na 3 maand een inwendige echo, waarop allemaal cystes op mijn eierstokken te zien waren. Moest het nog eens 3 maanden afwachten, want die cystes konden veroorzaakt zijn door het pil gebruik.
    En inderdaad, na 3 maanden waren ze ook weer weg.
    In totaal heeft het wel een maand of 10 geduurd voordat ik een normale cyclus had zonder tussentijdse bloedingen.
     

Deel Deze Pagina