Wel/Geen muurstickers rond het ledikant?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door WhoseMe, 29 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WhoseMe

    WhoseMe Lid

    21 okt 2017
    34
    3
    8
    Vrouw
    Wij hebben de babykamer geverfd in één kleur. Nu had ik een aantal muurstickers gekocht met tekeningen van verschillende dieren e.d., maar vroeg me later af of het wel verstandig is deze op de muren/plafond rond het ledikant te plakken, dus waar de baby deze kan zien als hij daar ligt?

    Want aan de ene kant is het natuurlijk leuk voor een baby om deze figuurtjes te zien en wordt hij/zij er misschien blij van, maar misschien moet je het juist rustig houden rond het ledikant waar ze slapen, en liever een 'kale' muur, zodat ze niet teveel geprikkeld worden en juist makkelijker in slaap vallen. (en de muurstickers dan dus aan de andere kant van de kamer, rond de commode enzo)

    Ik heb nog geen informatie/onderzoeken gevonden die het één of ander aan- of afraden.

    Weet iemand hier meer vanaf?
     
  2. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik weet niet helemaal precies hoe het eruit gaat zien bij jullie maar wij gaan zelf ook muurstickers doen op de muur waar de bedjes tegenaan komen te staan. Ik denk zelf niet dat ze er last van zullen hebben.
     
  3. A new day

    A new day Actief lid

    6 mrt 2015
    267
    111
    43
    Arnhem
    Ik denk dat een muursticker absoluut geen kwaad kan. Ik snap wel je vraag en twijfel want in bed hoort een kindje te slapen en heeft t verder niets aan die muursticker. Wij hebben boven t ledikantje ook een subtiele tekening van een tak met uil. In rustige kleuren en voor t slapen gaan zeggen we altijd even "welterusten" tegen de uil. Leuk ritueeltje en eenmaal in bed zijn ze met die uil ook niet meer bezig. Dus ik zou zeggen gewoon doen hoor!

    Wat ik dan niet zo goed snap even off topic, is dat mensen een mobile boven t bed hangen. Daar kan ik me wel bij voorstellen dat n kind juist geprikkeld wordt ipv zijn rust pakt in bed.
     
  4. Raket78

    Raket78 Fanatiek lid

    7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Volgens mij zou het geen probleem moeten zijn. Ik denk echt dat er geen muursticker bestaat die een baby uit de slaap houdt. Zo zitten baby's niet in elkaar.
    Wel zou ik er even rekening mee houden dat een ouder kindje dat kan staan eventueel aan de stickers kan gaan peuteren en daar gaat je mooie design (om nog maar te zwijgen over het feit dat muursticker niet in de voedselschijf voorkomt), dus plak ze liefst op een plek waar ze ook op de lange termijn buiten bereik blijven van onderzoekende kinderhandjes.
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  5. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Persoonlijk zou ik het niet op het plafond plakken en buiten bereik van grijpgrage handjes.
    Verder is zo een muursticker toch gewoon plat? Dus dat kan baby dan toch helemaal niet zien als baby ligt?

    Eerste maanden zien ze sowieso vrij weinig hihi
     
  6. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Mijn vriend heeft op de muur waar het ledikantje tegenaan komt een muurschildering gemaakt, al voor dochter toen die op dat kamertje zou gaan slapen (wat overigens nooit gebeurde :rolleyes::D). Maar van onderaf zie je vrij weinig van zo'n muurschildering, en ik denk dat dat bij stickers hetzelfde is.
     
  7. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Wij hebben beide keren boven het ledikant een muursticker geplakt, het staat heel leuk en volgens mij hebben ze er niet wakker van gelegen. Dat doen ze van andere dingen :roflmao:.
    Dus ik zou zeggen, gewoon opplakken!
     
  8. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Een baby ziet dat nog niet en tegen de tijd dat je kindje wat ouder is, is zo'n plaatje geen 'prikkel' meer, want het is niet meer nieuw maar gewoon iets vertrouwds.
    Houd er inderdaad wel rekening mee dat je baby een peuter wordt. En peuters heten niet voor niks zo... zorg dus dat muurstickers (en de kabel van de babyfoon e.d.) echt buiten bereik van die peuterhandjes zitten.

    Overigens heeft bij onze oudste heel lang grote (lelijke) houten plaat tussen het bed en de mooi geschilderde muur gezeten. Hij kon namelijk nogal flink spugen... Na twee keer de muur (deels) met verf bijwerken, had ik dat wel weer bekeken en hebben we er dus maar een plaat betonplex tussen gezet. Lekker makkelijk met een doekje af te nemen. :rolleyes: Soms is de praktijk anders dan de mooie plannen die je hebt bij de inrichting.
     
    kleinepien vindt dit leuk.
  9. Piraat

    Piraat Actief lid

    30 mei 2017
    173
    158
    43
    Vrouw
    Ik had ook gewoon stickers bij zijn bed, leuk jungle thema. Nooit geen problemen mee gehad. Nou zijn ze vervangen door tractors en bouwvoertuigen nou hij ouder is. Ook daar eigenlijk nooit iets mee gehad, ja hij vond ze prachtig de eerste keer dat hij binnen liep. Het makkelijke eraan is dat ze zo snel verwisseld kunnen worden zonder dat de muren beschadigen
     
  10. WhoseMe

    WhoseMe Lid

    21 okt 2017
    34
    3
    8
    Vrouw
    Okay bedankt voor jullie reacties. Ik denk dus dat de meeste mensen het gewoon doen. Nou dan ga ik maar aan de slag ;)
     

Deel Deze Pagina