Koortslip door drinken uit glas?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Loes23, 18 okt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loes23

    Loes23 Actief lid

    23 jul 2013
    410
    365
    63
    Mijn zoon van 7 heeft vandaag per ongeluk uit het glas van mijn man (met koortslip) gedronken. Nu weet ik dat herpes via een glas overgedragen kan worden. Maar hoe weet ik nu of hij besmet is geraakt? Krijgt hij nu binnen de incubatietijd van 2-12 dagen een koortslip? Of komt dit dan alleen tot uiting op het moment dat hij minder weerstand heeft? Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? Merk dat me toch best zorgen maak. Ik weet dat er prima te leven valt met een koortslip, maar ik hoop natuurlijk dat mijn zoontje het niet krijgt.
     
  2. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.545
    13.125
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Volgens mij is het zo dat het tot uiting kán komen op het moment dat je zoontje verminderde weerstand heeft.
    Maar hij kan dus net zo goed helemaal geen koortslip krijgen.
     
  3. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Dit. Mijn man heeft in 13 jaar echt wel vaker per ongeluk uit mijn glas ofzo gedronken maar nog nooit een koortslip gekregen. Mijn kinderen hebben mij wel eens per ongeluk in mijn gezicht aangeraakt of uit mijn glas gedronken met koortslip maar ook tot op heden nooit gekregen. Het kan dus, maar hoeft niet. Het kan nu, ook over 2 jaar. Het kan allemaal.

    Ik heb het zelf echt gekregen omdat mijn vader me een kus gaf toen ik 2 was. Maar dat is dus veel gerichter en directer.
     
  4. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb het een keer uitgezocht en ik dacht dat het sowieso nog geen uur op een glas kon overleven. Maar ik snap je bezorgdheid
     
  5. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.906
    15.213
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Voor zover ik weet is het risico dat je het van een glas krijgt echt nihil. Heb ik pas nog op onze bijscholing gehad over herpesvirussen. Het kan wel maar is vrij zeldzaam. Dat virus is vrij snel uitgeschakeld buiten het lichaam.
     
  6. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.493
    2.388
    113
    Stel dat hij besmet is, dan kan het nog jaren duren voordat het tot uiting komt.
     
    Mapje vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina