Wel of geen babyfoon?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Alita, 8 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

Wat vinden jullie nu wel of geen babyfoon. Ik slaap zelf twee meter verderop in onze eigen kamer en hoor het volgens mij ook van beneden erg goed wat boven gebeurt....
    Weet nu niet of ik dirtect eentje nodig heb, zo wel, welke hebben jullie gekocht? Ik wil er dan geen die afluisterbaar is maar hoef ook niet al die toestanden met liedjes en temp aanduiding en weet ik niet wat allemaal :confused: waardoor ie ontzettend duur is.....

Help...

:D

2. debie

debie VIP lid

5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    Hoi,

Wij hebben wel een babyfoon. Als mijn dochterje ligt te slapen boven en wij beneden tv kijken met de deur dicht hoor ik haar echt niet. Gebruik hem dus alleen als zij boven ligt en wij beneden zijn. Heb er een van philips/avent, deze was wel (toen) 120 euro. Zou niet zonder willen.

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.022
    901
    113
    wij hebben geen babyfoon genomen. Onze slaapkamer is op dezelfde gang als die van onze kleine man.
    als ze gaan huilen, dan hoor je ze toch wel.
    ik heb er geen gemist

4. NB1980

NB1980 Actief lid

24 jun 2008
    247
    0
    0
    Wij hebben wel een babyfoon gekocht voor onze dochter, maar hebben hem (thuis) niet veel gebruikt. We konden haar inderdaad ook zo horen. Moet wel zeggen dat het fijn is om er een te hebben wanneer je bijvoorbeeld naar een verjaardag gaat ofzo. Dan is het fijn om je kindje rustig boven te kunnen laten slapen, maar hoor je het niet door de drukte beneden. Dan is een babyfoon wel erg fijn, zit je toch meer op je gemak. We hebben zelf er zelf een van alecto, stoort niet en was rond de 80 euro. Zitten ook slaapliedjes en een nachtlampje in, maar dat had er net zo goed niet op kunnen zitten, want dat gebruik je haast niet.

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.011
    1.837
    113
    Provincie Groningen
    Ik lees even mee....weet ook niet of ik wel of niet een babyfoon wil. Ons huis is erg gehorig en het kindje slaapt ook op nog geen 2 meter afstand.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben wel een babyfoon. Voor de woonkamer. Als de tv aanstaat horen we hem niet huilen boven.
    We hebben een Alecto DBX-85. Daar zitten geen gekke dingen op (zoals op afstand aan te zetten liedjes). En die bevalt goed.

7. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Wij hebben wel een babyfoon. We gebruiken hem alleen als wij beneden zijn en hij boven. Ons huis is niet echt gehorig, dus anders horen we hem pas als hij hard huilt.

Ik vind het fijn dat ik ook de wat zachtere geluidjes hoor, zo kan ik bijvoorbeeld al bij hem zijn voordat hij hard huilt. Zo voorkom je ook weer dat hij leert dat als hij huilt eruit mag.

En ik hoor zo ook beter de manier waarop hij huilt, dus of hij echt iets heeft of alleen maar aan het zeuren is. En met verjaardagen is het inderdaad ook heel handig.

Ik heb ook die van Philips/Avent wel de goedkoopste versie, dus niet die met temp aanduiding.
    Het voordeel van deze vind ik dat hij lampjes erop heeft als geluidsindicatie. Dus als het echt lawaaiig is ergens hoor je hem zelfs niet via de babyfoon, maar door de lampjes weet ik toch dat hij geluid maakt.

Het is al voorgekomen dat we dat nodig hadden bij een feestje van vrienden. Rick lag wel in een rustige/stille kamer te slapen, maar het feestje was in de tuin met redelijk harde muziek. Zo waren de lampjes dus heel handig, want ik kon hem alleen horen met de babyfoon tegen mn oor en dat staat ook zo raar de hele avond :)

8. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    Nou, ik ben juiste rg blij met onze babyfoon. Ik gebruik hem in de woonkamer (als de TV bijv aan staat hoor ik hem boven echt niet), ik de keuken als je staat te koken met allerlei lawaai van spetterende pannen en afzuigkap. In de tuin etc etc. Bovendien is ons mannetje niet zo'n huiler en is hij meer van het subtiele huilen/geluidjes maken als hij wakker is, er uit wil, weer eens omgerold is er niet terug kan ;) etc.

Had hem ook mee op vakantie en heb hem ook bij me als we op visite zijn en hij ligt boven te slapen.

Ik ben er dus erg blij mee.

9. Juff

Juff Actief lid

14 okt 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    Ik heb geen babyfoon en heb hem ook nog geen moment gemist, ik ga gewoon af en toe even kijken. Maar ik moet wel zeggen dat wij een heel makkelijk kindje hebben wat nooit huilt. Ik zou er geen kopen van te voren, als je hem mist is hij zo gekocht.

10. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    ik ga er absoluut 1 kopen, voor als we beneden of in de tuin zijn en baby ligt boven.
    en ik wil er 1 met flink bereik, zodat ik ook een heel klein blokje met de hond uit kan, en niet steeds het kindje wakker hoef te maken en mee te nemen dan.
    iemand tips over welke dan goed is?

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.357
    197
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    ik gebruik em ook alleen als ik zelf beneden of buiten ben en zij boven ligt te slapen.

Hier bevalt Alecto wel

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben geen babyfoon en nog nooit gemist ook.
    De kleintjes slapen gewoon boven (in het begin lagen ze wel vaak beneden moet ik zeggen, maar dat was gewoon fijn zodat ik niet steeds op en neer hoefde te lopen voor de voedingen) met de deuren van de slaapkamers dicht. Ik hoor ze zo ook wel, heb ik geen babyfoon voor nodig. Lijkt me trouwens ook echt vreselijk irritant zo een ding in huis. Ben wel eens op visite geweest bij iemand die dus dat ding aan had staan en ergerde me er de hele tijd aan. Ieder kreuntje, hikje en murmeltje hoor je, nee bedankt. Ik vind het prima zo zonder.

Liefs, Hanneke!

13. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    dat zijn hele goede redenen om een babyfoon aan te schaffen! ;)
    en stel je valt eens een uurtje beneden op de bak in slaap als je kleintje boven in bed ligt , dan ben je blij als je er snel bij kan zijn als de beeb wakker wordt..
    maar mijn advies is wel een te halen , want je bent niet altijd 2 meter bij je kindje vandaan :rolleyes:
    grtz Ramona

14. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    wij hebben er ook een, als ik in de kamer zit horen wij timo wel, maar wij zitten veel buiten en dan hoor ik hem dus echt niet

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Tja als ik buiten zit -> lekker weer dus -> staan toch ook de ramen so wie so open op de kamertjes dus hoor ik ze ook gewoon. Nou heb ik wel het geluk dat beide kamertjes aan de achterkant zitten. Als ze voor zouden zitten zou het misschien nog anders zijn.

16. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Als ik boven ben/slaap dan heb ik geen babyfoon nodig. Maar als we beneden zijn wel.

Wij hebben zelfs twee van die babyfoons met alle toeters en bellen (behalve zo'n angelcare). En het nachtlampje gebruik ik, en ook de muziekjes gebruiken we elke keer. En het terugpraten is ook makkelijk, vooral als mijn man iets wilt vragen als ik boven ben we hoeven niet te schreeuwen dan.

17. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Wij hebben er wel een maar het ding ligt vaker in de kast dan dat het aan staat. Overdag loop ik regelmatig even binnen en 's nachts hebben we de deur op een kiertje staan dus dan hoor je hem wel. Alleen als je op visite gaat is het wel makkelijk. Wij hebben de avent. Die krijg je gratis bij babydump als je een kamertje uitzoekt.

18. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.329
    483
    83
    near rotterdam
    wij hadden hem eerst niet, maar ik merkte dat als de wasmachine of droger aan stond beneden en hij boven lag ik hem niet hoorde. dus toch maar aangeschaft en ben er nu blij mee. gebruiken hem niet super vaak hoor.

toch heb ik er 1 met liedjes (alecto dbx88) en dat is helemaal fijn als hij niet wil inslapen kan ik beneden gewoon even een liedje aanzetten voor hem.

19. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    we hebben er een maar we hebben hem 1 dag gebruikt en toen had ik er genoeg van.
    ieder zuchtje en steuntje hoor je waardoor je gelijk met je oren gespitst zit van o wordt hij wakker of neit.
    we hebben de babyfoon in de la gelegd en daar ligt hij nu nog steeds.
    ik kan me voorstellen als je bv een heel groot huis hebt en je de kleine niet in de woonkamer hoort als hij huilt op zijn eigen kamer dat je er dan toch wel gebruik van maakt.
    maar wij horen hem nu ook, dus voor ons niet nodig.

joyce

20. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Belgiƫ - Antwerpen
    Wij krijgen een angelcare van de peter, die registreert ook adembewegingen en er gaat een alarm af als de baby niet meer ademt. Wel duur 180 euro

Deel Deze Pagina