Wel of geen draaiend autostoeltje?

Discussie in 'Babyuitzet' gestart door Orangeapple, 27 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Hallo dames,

    Wij zijn op zoek naar nieuwe autostoeltjes. Nu hebben wij er twee op het oog, de één is een draaiend stoeltje en de ander niet. Het draaiende stoeltje heeft onze voorkeur, maar is wel aan de prijs. We twijfelen daarom nog. Ik ben benieuwd of hier iemand is die ervaring heeft met een draaiend autostoeltje? Hoe bevalt dat?
     
  2. May6513

    May6513 Actief lid

    15 okt 2017
    437
    238
    43
    Vrouw
    Bedoel je de maxicosi AXISS?
    Ik vond m ideaal!! Geen ruggenbreker meer met kind in de auto zetten. Vooral als ze wat zwaarder worden.

    Enige nadeel, het is een heel karwei ‘m vast te zetten. Dus ideaal als ie blijft staan in je auto. (Wij hadden er dus 2)
    Moet je vaker wisselen van auto met het stoeltje, zou ik m niet aanraden. Daarvoor hadden wij de maxi cosi priori XP. Onze dochter ging nl een aantal x per week met de taxi.
     
  3. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Wij hebben de Britax Römer Dualfix I-size op het oog. Mijn man heeft snel last van zijn rug en ik heb nog steeds bekkenklachten. Vandaar dat onze voorkeur naar een draaistoeltje uitgaat. Maar inderdaad wat jij zegt.. twee auto's en het 'de één brengt, de ander haalt' principe.. dus we willen in beide auto's een stoeltje. Maar dan wordt het wel een dure grap :eek: Daarom ben ik op zoek naar ervaringen en blij te lezen dat een draaistoeltje jou goed bevallen is!
     
  4. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Absoluut draaibaar. Zo veel beter voor je rug.
     
  5. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hadden een stoel die niet draaibaar was. Ging prima, ik ben niet zielig. Maar als ik opnieuw de keuze zou maken, ging ik echt wel voor draaibaar!
    Je koopt hem nu, je zoon zit er 2 of 3 jaar in. Misschien in de toekomst ooit nog een broertjd of zusje???
    Tegen die tijd ben je het prijsverschil al lang weer vergeten, maar je hebt er wel jaren plezier van.
     
  6. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Dank voor jullie reacties! We gaan voor het draaibare stoeltje :)
     
  7. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier ook de Axiss. Ook 2 stuks, 2 Kids wie er in zitten in 1 auto dus. Idd lastiger vastzetten dan niet draaibare stoelen en erg zwaar. Maar dan nog.. Ik zou nooit anders willen, ze kunnen er al snel zelf in klimmen en geen rugpijn door het scheve tillen!

    1 nadeel voor ons is, 3 kindjes binnen 3,5 jaar en kunnen dan geen 3 stoeltjes op de achterbank, maar mssn kan dat ook niet met niet draaibare stoelen, dat weet ik dus niet.
     
  8. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Niet draaibare stoelen kunnen er prima drie op de achterbank. Zelfs in onze auto waar in de gebruiksaanwijzing stond dat het niet kon. Hebben wel de smalste stoelen (alle Maxicosi).
     
    JongetjeM vindt dit leuk.
  9. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Hier ook erge bekkenklachten en ik kan niet meer zonder de draaibare. Zoon is 3 Jr en klimt nu is zwanger ben zelf in de stoel. Ik hoef hem alleen maar vast te gespen en eenvoudig te draaien, gaat erg soepel. Als ze een beetje gewicht krijgen vind ik het echt niet meer te doen, in een niet draaibare stoel tillen.
     
  10. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Wij gebruiken de draaistoeltjes (2 gekocht) nu een paar weken en heel blij mee! Is het geld waard, totaal geen spijt van! Zoveel beter voor je rug en bekken.
     
    Weereennieuwemama vindt dit leuk.
  11. Weereennieuwemama

    Weereennieuwemama Fanatiek lid

    12 jul 2018
    2.217
    1.229
    113
    Vrouw
    Ah fijn!
     

Deel Deze Pagina