Wel of geen dressoir

Discussie in 'De lounge' gestart door olletje, 14 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rabi

    Rabi Fanatiek lid

    9 mei 2019
    1.015
    893
    113
    Vrouw
    Omgeving Amsterdam
    Bij mij staat de TV in de dressoir. Is wel laag, TV is ook niet zo groot, maar ik vind het zalig dat mn TV niet in de woonkamer staat (tenzij de kasten open staan van het dressoir). Verder past er veel ander spul in, ook wel fijn. En bovenop heb ik veel boeken, foto's en dergelijke staan. Ik ben heel blij met mijn dressoir, haha.

    In een vorig huis had ik trouwens het dressoir achter de bank staan (tegen de rugleuning), toen de bank midden in de woonkamer stond. Was perfect. Ongeveer dezelfde hoogte, en extra kastruimte.
     
    dreumesje vindt dit leuk.
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Leenbakker:D
     
    sidmick vindt dit leuk.
  3. Lorena86

    Lorena86 Bekend lid

    7 sep 2015
    582
    352
    63
    Mestreech
    Wij hebben laatst onze dressoir weg gedaan en uit dezelfde serie per toeval via marktplaats een buffetkast gevonden ( onze serie is van de trendhopper en gekocht in 2008 en word niet meer verkocht)

    Dressoir was voor onze nieuwe woning niet praktisch ivm L vormige woonkamer nu. Daarom een iets smallere buffetkast ervan over gekocht.

    Kan de opbergruimte niet missen haha er kan indd zoveel in
     
  4. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    geen dressior, wel een grote buffetkast, helemaal dicht! Een bult rommel dat er in kan! En, alles lekker uit het zicht. Neemt niet meer plek dan een dressoir in maar bergt er wel 2x zoveel in op! Wat een rust in huis!
     
  5. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Geen dressoir. Daarvoor wel. Maar dan wel een hemnes van de ikea in het rood. Vond hem erg leuk!
    Toen vroeg mijn vriendin of ik de kast van haar wilde hebben:

    image.jpg

    Dacht dat het erg druk werd van zo’n grote kast maar het oog veel rustiger. Op het dressoir stond een grote plant,lamp en natuurlijk werd daar ook de zooi op gedumpt ;)
     
  6. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    Hier ook geen dressoir, maar wel een buffetkast. Wij hebben een open keuken, dus kunnen makkelijk daar het speelgoed en spelletjes in kwijt.
     
  7. Ansel

    Ansel Actief lid

    11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    Hier wel een dressoir. Hebben we gekocht toen we samen gingen wonen, inmiddels weeral een tiental jaar geleden.

    Heb er eigenlijk nog nooit over nagedacht dat dit niet meer hip of modern zou zijn :roflmao: Hetzelfde met de discussie onlangs over al dan niet meubels hebben uit één reeks.

    Ik voel het al: als we ooit nog eens herinrichten, ga ik 'research' moeten doen. Of ik open hier gewoon een topic, kan ook natuurlijk :D
     
    Athina en citroenrasp vinden dit leuk.
  8. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.205
    18.951
    113
    Ik was ook wel verbaasd dat een dressoir blijkbaar niet meer hip is. Onze keuze voor een grote hoge kast was meer uit praktische overwegingen.
     
    Ansel vindt dit leuk.
  9. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    Wij hebben een dressoir in de badkamer :D. Twee wasbakken op gemonteerd en doet dienst als badkamermeubel. We hadden een vrij grote wand en een badkamermeubel blijkt dus veel duurder dan een dressoir... ik zou het de volgende keer weer doen!
     
    masami vindt dit leuk.
  10. Novi

    Novi Niet meer actief

    Kun je een algemene hebben over een dressoir dan? Lijkt mij toch geheel afhankelijk van het model of iemand het wel of niet mooi vindt?
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  11. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ene dressoir is het andere niet he:D

    CE45FEBC-88CB-448D-AF84-795D1FA0F749.png
    Dat je deze ouderwets vind bijv snap ik.
    Maarrr dit hieronder is ook een dressoir. Je hoeft het niet mooi te vinden maar niet hip is het nou ook weer niet per sé toch?

    EA2F1479-54E6-4218-8BCB-E06590101E1D.png
    (Sorry ff geen zin om de foto’s bij te snijden)
     
  12. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Over smaak valt niet te twisten, ik vind die hippe ook niet mijn smaak XD
     
    Paardenbloem en Jo79 vinden dit leuk.
  13. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.837
    2.699
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben er eentje idd ook als tv meubel. Van mooi bruin acaciahout. Ik geloof dat bruin dé modekleur voor het nieuwe seizoen is ;) In de 4 lades ligt de administratie, kaarsen e.d. En in de 4 kasten o.a. de radio, onze spellen en nog wat losse dingen. en hij doet dienst voor de hamster :) Verder hebben we alleen nog een broodkast (die heb ik zelf vertimmert en geverfd) voor spullen en speelgoed van de kinderen en een theekastje (met voornamelijk plantjes en decoratie). Ik heb in de keuken heel veel bergruimte en daar liggen bv de knutselspullen in een kast.
     
  14. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Precies, om die reden hebben wij ook een buffetkast.

    Dressoir hebben we 10 jaar geleden met de verhuizing naar de schuur verhuisd als werktafel. Was hem gewoon zat.

    Verder vind ik een dressoir prima kunnen hoor, alleen een buffetkast praktischer.
     
    RoIn vindt dit leuk.
  15. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Wij gebruiken een dressoir als televisiekast. En dan aan de ander kant van de kamer nog een hoge servieskast. Veel opbergruimte!
     
  16. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Mijn smaak ook niet hoor. Maar meer om duidelijk te maken wat ik bedoel qua verschil tussen het ene en het andere dressoir;)
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  17. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.314
    1.782
    113
    Vrouw
    Wij hebben een strak wit dressoir onder de tv staan. Kan veel in. Het is nu momenteel ook onze enige kast beneden. Voorheen hadden we nog een vakkenkast (2×4) op wieltjes staan voor het speelgoed van de jongens maar die heb ik naar boven gezet.
     
  18. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Als het maar functioneel is toch?
    Om die reden hebben wij geen dressoir. Vind die dingen net wat minder functioneel dan de tv-kast die we hadden en nu hebben.
    Bovendien vind ik het wel leuk dat een hoge tv-kast wat meer speelsigheid aan de ruimte geeft ipv. een dressoir, dat toch vaak op normale eettafelhoogte komt zo'n beetje. Hier staat de eettafel naast de tv-kast, dus met een dressoir ipv. kast zou het een stuk saaier ogen.

    Overigens hou ik alleen van houten spul. Dressoirs vind ik vaak veel te modern en komt ook daarom m'n huis niet in.
     
  19. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij hebben het allemaal. Een tv kast/ meubel, een dressoir en een buffetkast. We hebben ook een zeer ruime woonkamer en die kan best wat meubels hebben omdat ik anders met enorme lege wanden kom te zitten en dat vind ik ongezellig.
     

Deel Deze Pagina