Wel of geen duo wagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door clarajilla, 30 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    917
    113
    Wat zouden jullie doen?

    Alles alles goed gaat word ons 2de kindje geboren in december. Onze oudste dochter is dan 1 jaar en 10/11 maanden.

    Mijn man is van ma-vrij aan het werk en ik werk onregelmatig en ga (tot nu toe) met mijn dochter wel is alleen of met een vriendin naar de stad.

    Is een duo wagen dan makkelijk of niet?
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Mijn dochter is 1 jaar en 9 maanden als de baby komt en wij gaan vooralsnog niet voor een duowagen.

    Ik heb straks de kinderwagen (Joolz) voor baby met meerijdplankje (kidsit) voor dochter of de buggy (chicco) voor dochter met draagdoek/draagzak voor baby als opties.

    Mocht het in de praktijk echt tegenvallen koop ik alsnog een duowagen maar voor nu gaan we het zo proberen. Dochter loopt overigens nu al heel goed en best ver.
     
  3. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.748
    15.178
    113
    Mijn dochter was 14,5 maand toen mijn zoon werd geboren, dus een duo-wagen was hier wel een must.

    Ze zijn nu twee en net één jaar en gebruik de duo-wagen nog steeds. Dochter loopt inmiddels overgrote deel van de tijd zelf maar als ze moe wordt kan ze zo gaan zitten, ideaal.
    Wil binnenkort wel een meerijdplankje aan gaan schaffen. Dan kan ik gemakkelijk van de duowagen een enkele wagen maken.
     
  4. tasje

    tasje Actief lid

    20 mei 2014
    463
    186
    43
    Hier hetzelfde leeftijdsverschil. Ik heb gekozen voor een meerijdplankje en dat ging erg goed. Duo wagen absoluut niet gemist.
     
  5. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    917
    113
    Meerijd plankje kan dus niet op onze kinderwagen volgens mij.
    Wij hebben bij de kinderwagen geen horizontale stang waar die aan bevestigd kan worden. Alleen een mandje hangt daar maar die hangt aan het boven/zij frame
     
  6. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    917
    113
    Dit is onze wagen, hier zie je ook beetje hoe de onderkant is
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. Kipsate

    Kipsate Fanatiek lid

    22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Ik heb een duo wagen, tussen oudste 2 zit 18 maanden verschil en tussen de jongste 2 zit 14 maanden. Ik ben heel blij met mijn duowagen, ieder kind is anders en voor lange wandelingen is het fijn, ook voor driftbuien ;). Het is een wagen die makkelijk in veel verschillende vormen is om te bouwen. Kan ook makkelijk als enkele wagen gebruikt worden. Ik heb de uppababy vista. Ze zitten er soms zelfs met zn 3e in (oudste gaat dan in de enorm ruime boodschappen mand zitten haha).
     
  8. Eveliennn89

    Eveliennn89 Bekend lid

    4 okt 2016
    511
    584
    93
    NULL
    NULL
    Hier 21 maanden verschil tussen de jongens en ben toch erg blij met mijn duowagen. De oudste wil wel vaker en vaker zelf stappen maar grote afstanden lukken nog niet en op een meerijdplankje vertrouw ik hem nog niet langs de drukke baan :)
     
  9. AnnevandePol

    AnnevandePol Bekend lid

    13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Tussen de 1ste en de 2de zat bij ons 20 maanden. Mijn oudste was een late loper (18 maanden en brak eerst nog even haar enkel), dus wij gingen wel voor een duo wagen. Ik had hem niet willen missen!
    Wij hebben de Bugaboo donkey duo, die kan je ook nog inschuiven naar een enkele wagen. Ik gebruik hem nog altijd dagelijks en dat blijft de komende jaren ook nog wel: tussen de 2e en de 3e zit straks bijna 3 jaar.
     
  10. 26mei

    26mei Fanatiek lid

    22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Wij hebben ook enorm veel aan de duowagen gehad (topmark). Ideaal om ook nog een hoop zooi/boodschappen mee te nemen. En de oudste kon goed uitrusten indien nodig.
    Zelf vond ik het niet fijn lopen met meerijdplankje. Schopte er steeds tegen aan of moest met gestrekte armen lopen.
     
  11. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Tussen mijn 3e en 4e zit straks ook 1 jaar en 10 maanden en ik heb ook getwijfeld. Nu scheelt het misschien dat wij al een duowagen hebben, omgaat er tussen nr 1 en 2 maar 16 maanden zit.

    Ik vraag me af of onze 3e op het meerijdplankje zou blijven zitten als ik even stil sta. Ik heb geen zin om achter haar aan te vangen als ik nog 3 andere kinderen bij me heb.
    Ik ben in ieder geval erg blij dat ik mijn wagen nog heb. Gebruik hem momenteel als enkele wagen.
     
  12. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Hier zit er ook 23 maand tussen en heb geen moment een duowagen gemist. De jongste zat vrijwel altijd in de draagzak/doek.
    Nu zit ze wel in de kinderwagen, maar zit de oudste vaak op z’n (loop)fiets of loopt hij.
    Maar als je niet gaat dragen zou ik wel een duowagen halen.
     
  13. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Hier zal er ook 1 jaar en 9 maanden tussen zitten. Bij de vorige zwangerschap hadden we besloten een duowagen te kopen, ze gingen nog geen 15 maanden schelen. Helaas ging het mis. Nu twijfel ik een beetje, maar denk gewoon een goeie tweede buggy te kopen. Zou een duowagen enkel handig vinden om de maxicosi erop te klikken, maar bij E. hebben we de maxi cosi maar tot 3 maanden in de grote auto gebruikt (daarna overgegaan op de axissfix plus, voor er commentaar gegeven wordt :p), daarna ging hij in de kleine auto en haalde ik de maxi cosi amper uit de auto. E. was in putje winter geboren en ging de eerste maanden niet echt buiten. Deze baby zal aan de vooravond van de winter geboren worden, dus zie mezelf ook niet echt veel op stap gaan in die periode. Het zal dus de combi kinderwagen + buggy of kinderwagen + draagzak zijn.
     
  14. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Tussen mijn oudsten zit 1 jaar en 10 maand. Mijn dochter kon al vroeg lopen en wij vonden het dus niet nodig om een duowagen te kopen. Het meerijdplankje was prima voor haar, we hadden wel 1 met een zitje, dat vond ik wel handig.
     
  15. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Mijn kinderen schelen 15 maanden en de duowagen was echt een topaankoop. Het eerste jaar heb ik m enorm veel gebruikt, het gaf zo veel vrijheid om een flink stuk te kunnen wandelen, boodschapppen te doen of lekker de stad in te kunnen wandelen zonder gedoe. Kinderen kunnen gewoon slapen als ze moe zijn, en als ze boos zijn kunnen ze niet weg lopen :thumup::roflmao: nu ze 2 en 3 zijn gebruik ik m amper en ga ik m verkopen
     
  16. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Onze oudste twee schelen 21 maanden en ging prima met Joolz Geo en plankje. De middelste en de jongste schelen 18 maanden en ook toen geen duowagen gemist. Ik werk ook onregelmatig en ga veel met de kinderen op stap.
     
  17. clarajilla

    clarajilla Fanatiek lid

    23 feb 2015
    3.654
    917
    113
    Bedankt allemaal!

    De meeste zijn toch voor een duo wagen gegaan.
    Als we er 1 nemen wil ik er wel 1 die je ook kan gebruiken voor 1 kind en je niet altijd met 2 zitjes/dingen erop moet lopen.
    Ik weet de Bugaboo maar die vinden wij wel erg duur.
    Wil ze wel graag voor elkaar hebben zodat je makkelijk alle winkels in kan xD
    Weet iemand nog andere merken?
     
  18. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.748
    15.178
    113
    Wij hebben een Joolz Geo 2. Ook niet goedkoop, wel heel fijn.
     
  19. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.413
    783
    113
    Heb net de Bugaboo donkey mono besteld met korting, bestel er dan een losse uitbreidingsset bij en is dan goedkoper dan als set.

    Er zit hier steeds 2 jaar tussen en ik heb weglopers. School is een 15-20 minuten lopen en het lijkt me heerlijk om van de zomer lopend te halen en te brengen als het mooi weer is. Oudste kan op het meerijdplankje en de kameleon gaat op marktplaats. Het is inderdaad een enorme uitgave.
     
  20. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.933
    7.855
    113
    Vrouw
    Het fijne van een duowagen is niet alleen dat ze beiden kunnen zitten. Maar vond ik vooral dat ze beiden vast konden. Dat was met boodschappen doen handig. Voor dat soort situaties zou ik een tweedehands tandem buggy (voor elkaar zitten) van een paar tientjes overwegen met dit leeftijdsverschil. Lekker klein op te klappen en alleen voor de nodige situaties. En tandem ipv duo (naast elkaar) omdat het gewicht van een tweejarige veel verschilt van een pasgeborene. En je hebt bij een tandem alleen een baby nest nodig en geen reiswieg.
     

Deel Deze Pagina