Wel of geen eisprong gehad???

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ElviraR, 9 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Hoi hoi,

    Dit is de derde maand dat ik ovutesten heb gebruikt. De eerste maand geen officiele positieve test; vage tweede streep op dag 14. De tweede maand; dikke vette tweede streep op dag 14. Deze maand een vage tweede streep op dag 14 en 15, dag 16 helemaal negatief. Voor mijn gevoel heb ik gisteren (dag 15) mijn eisprong gehad (steekjes en ook aan afscheiding te merken). Maar officieel mag ik die vage tweede streep niet als positief tellen. Heb ik nu wel of niet een eisprong gehad?? En kan het zijn dat 1 eierstok minder hormonen afgeeft bij de eisprong dan de andere? Het lijkt tot nu toe om en om.....
    Pffff lekker duidelijk allemaal :(
    Heb nog 1 testje over om volgende maand op dag 14 te proberen...daarna kap ik ermee..
     
  2. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    pfff, wat een onduidelijkheid zeg!! Ik hoop maar dat je eitje gewoon gesprongen is en dat er iets mooit uitgroeit....

    Karin
     
  3. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    En had je ook op dag 13 getest? Mogelijk is hij dan geweest? Of als je bv. steeds in de avond test, dan is het misschien dat als je dezelfde test in de ochtend gedaan had, dat hij dan een dikkere streep zou laten zien... ik denk wel dat je een eisprong gehad hebt hoor.
     
  4. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Heb op dag 13 idd ook getest; was helemaal negatief. Dat wat je zegt zou idd kunnen; dat ie 's morgens duidelijker aangegeven zou hebben. Laten we daar dan maar vanuit gaan.....Heb zoals ik al zei wel het idee dat ik gisteren mijn eisprong voelde. Bedankt voor de positieve kijk erop; had ik ff nodig. Zou het wel minder vinden als ik maar om de maand een kansje heb....
     
  5. Suzan

    Suzan Lid

    21 nov 2005
    80
    0
    0
    Hoi Elvira, volgens mij heb je gewoon een ei gelegd hoor deze cyclus. Duidelijk is in ieder geval dat het hormoon in je lichaam aanwezig was, en dat heb je alleen als je ovulatie nabij is. De piek in het hormoon is natuurlijk maar zo kort dat je waarschijnlijk bij een test op een ander moment wel een DIKKE streep had gehad. Ik zou denken dat je piek in de nacht van 14 op 15 is geweest en dat je daardoor bij de testen op dag 14 en 15 een vagere streep had. Succes hè...!

    liefs Suzan.
     
  6. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Hoi, volgens mij heb je dat hormoon in tegenstelling tot hcg altijd in je lichaam, alleen niet in die mate dat het zichtbaar zou worden op de test. Zou misschien kunnen idd dat de piek ergens er tussenin is begonnen. We hebben in ieder geval niet stilgezeten ;)
     
  7. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    nou Elvira, hoop voor je dat het raak mag zijn deze ronde!!!
    en van ovulatie testen weet ik niets, alleen dat ik ze liever niet ga gebruiken na hier alles erover gelezen te hebben, dat geeft mij denk ik alleen maar meer stress en onzekerheid.

    succes meid!!

    en vollop klussen blijft toch wel een favo hobbie :)
     
  8. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Ik heb ze eigenlijk ook alleen voor de check gehad. Vind het wel fijn om te weten dat ik al 3 maanden achter elkaar op dezelfde dag mijn eisprong heb gehad. Qua klussen heb ik niet naar de test gekeken, maar gewoon om de dag geklust!
    Hoop natuurlijk ook dat het gelukt is, maar de meeste pendels geven aan dat ik nog ff geduld moet hebben.
    Ook denk ik altijd dat ik meteen na de bevruchting "iets"zou moeten voelen. En dat is niet zo.....Vraag me af hoe snel men zich anders voelt...
    Ach ja, wachten maar weer...pffff
     
  9. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik voel nu vanalles, om gek van te worden!!
    maar bij de zwangerschap van mijn zoontje voelde ik pas iets (bewust) toen ik wist dat ik zwanger was.
    kan me niet herinneren dat ik toen ook meteen kwalen had, maar wist toen nog niet zoveel als nu.
     
  10. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Succes Elvira en het kan wel lang duren hoor voordat je merkt dat je zwanger bent. Van de 1e merkte ik het pas met 7 weken....
     
  11. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Ik hoor idd van veel mensen dat ze "onbewust" al bijna meteen na de bevruchting wisten dat het raak was, daarom ben ik dan altijd al snel teleurgesteld als ik dat niet heb....
     
  12. neeltje

    neeltje Fanatiek lid

    17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik moet erbij zeggen dat ik hoop dat deze kwaaltjes wel 'echt' zijn en geen wishfull thinking
    anders is de domper een stuk groter wanneer ik ongi zou worden
     

Deel Deze Pagina