Wel of geen eisprong

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door YaSa17, 15 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. YaSa17

    YaSa17 Lid

    7 sep 2018
    59
    22
    8
    Vrouw
    Ik hou sinds 30 maart mijn temperatuur bij, ik hoopte op die manier inzicht te krijgen in een mogelijk terugkerende cyclus. Mijn laatste menstruatie was in april 2017. Ik geef nog borstvoeding aan mijn zoontje van bijna 17 maanden, ik weet dat het lang kan duren voordat je cyclus dan weer terugkeert.

    Mijn kaartje zal waarschijnlijk lastig zijn om te interpreteren door een aantal open bolletjes. Op die dagen heb ik meestal later getemperatuurd, vaak na een slechte nacht waarin mijn zoontje vaak wakker is geweest. Vandaag was ik dan juist te vroeg met temperaturen. In de eerste week van mei ben ik flink ziek geweest, waardoor er een aantal dagen missen helaas. Ik temperatuur altijd rectaal, gelijk na het ontwaken en meestal na hetzelfde aantal slaapuren.

    Ff had een kruis geplaatst op donderdag 9 mei, maar door de temperatuur van vandaag verplaatst naar zondag 12 mei. Staat het kruis zo goed? Heb ik überhaupt een eisprong gehad? Of is dat lastig te zeggen met zo’n kaartje als de mijne :roflmao:
    Mocht er een eisprong zijn geweest, dan is de kans op een zwangerschap vrijwel nihil, omdat wij condooms gebruiken. Het gaat mij er meer om dat ik niet ineens verrast wil worden door een doorbrekende menstruatie.
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou idd zeggen op 9 mei je eisprong.
     
  3. YaSa17

    YaSa17 Lid

    7 sep 2018
    59
    22
    8
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie. Die datum vind ik zelf ook logischer passen bij de klachten die ik vorige week heb gehad. Dan hou ik gewoon 9 mei aan.
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Fijn dat ie hem weer heeft teruggezet ,;)
     
  5. YaSa17

    YaSa17 Lid

    7 sep 2018
    59
    22
    8
    Vrouw
    Nou dat kwam omdat ik hem op FAM had gezet, heb hem nu weer op advanced ingesteld (zoals ik m al had staan). Ik wacht het de komende dagen gewoon af. Ga er nu in ieder geval maar vanuit dat ik eerdaags een menstruatie kan verwachten.
     
  6. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.584
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Vandaag 7 dpo, dus eerdaags zal hij niet komen, of je moet altijd een korte lf hebben ;)
     
  7. YaSa17

    YaSa17 Lid

    7 sep 2018
    59
    22
    8
    Vrouw
    Eerdaags is inderdaad niet het juiste woord. :D Ik heb eigenlijk geen idee hoe lang mijn LF is, daar kom ik door tempen hopelijk wel achter na een aantal cyclussen. Uitgaande van het gemiddelde, dan zal ik over ongeveer een week ongesteld worden.
     

Deel Deze Pagina