Wel of geen gesprek aangaan?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door sweetchocolate, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

    sweetchocolate Niet meer actief

    Hallo dames,

    Graag jullie mening/ervaring gevraagd.

    Ons zoontje, 3 maanden, gaat sinds hij 11 weken is naar het kinderdagverblijf.

    Vandaag om 1 uur werd ik opgebeld, of wij hem konden halen. Zoon lag in wipstoel te huilen. Ander kindje wou hem (heel lief) troosten. (Hij zit op verticale groep) Kindje zegt nog heel lief: "aai, aai, aai". Leidster ging naar zoon en het kindje. Bekeek onze zoon goed. Zat vol krassen en had een rode plek boven zijn oog.

    HA zegt dat de plek boven zijn oog lijkt op een eerste graads brandwond. Maar waar vandaan dan?! Vestigingsmanager en leidster zeggen dat er geen hete voorwerpen zijn in de groep. Vestigingsmanager zei wel dat het een erge schaafwond kan zijn. Ik weet niet, ik ben geen arts, ik heb dit zelf niet meegemaakt. Ik weet het allemaal niet.

    Vriend wilt gesprek hebben met vestigingsmanager en leidster. Ik heb zo iets van waarom? Is die leidster niet voldoende gestraft? Zij is er net zo hard van geschrokken! Zij moest ook haar tranen bedwingen, net zo goed. Ze is ook maar een mens van vlees en bloed.

    Ben ik te soft of vriend te hard?

    Groet,
    Sweetchocolate
     
  2. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Zoals ik al eerder gezegd heb, bij mij waren ze nog niet jarig geweest!!!Sweet je vriend heeft groot gelijk dat hij een gesprek wil, en dan vind ik het nog meevallen hoor dat jullie zo rustig kunnen blijven.
    O ja, mijn kind ging daar dus ook niet meer heen he!!!stelletje idioten.......je moet voor de gein de foto hier ook eens plaatsen, dan weten de dames waar je het over hebt ;)

    liefs en dikke knuf
    Es
     
  3. sweetchocolate

    sweetchocolate Niet meer actief

    Hoi Es,
    Ja, was het al van plan, maar zag dat jij had gereageerd al. Eigenlijk, nu ik er zo over nadenk... Ik zit me zo op te fokken hier. Ik moet gewoon het gesprek aan gaan. Ik durf gewoon niet meer mijn kind achter te laten daar.

    Hun zijn er voor om op mijn kind te passen. We moeten hem in de gaten houden, om die reden wil ik hem niet naar KDV sturen. Is gewoon echt erg eigenlijk.

    Dus hierbij de foto nadat onze zoon is "geaait"
     
  4. Snowtje

    Snowtje Fanatiek lid

    6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje ik schrik enorm van dit verhaal, ook al zonder foto!
    Hoe kan dat nou gebeuren?? dan zitten ze toch zeker niet op te letten!
    Een gesprek lijkt me zeker op zijn plek. Ik zou mijn kindje niet echt met een gerust gevoel kunnen achterlaten de volgende keer.
    Ja de leidster is ook maar een mens, maar hoort toch altijd zicht te houden op de kindjes. bv de wipper met het gezicht van je kindje naar je toe zetten. dan had dat toch snel opgemerkt moeten worden??
     
  5. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    echt ik vind het zo zielig!!!zit me gewoon op te fokken hiero.....maar ja daar heb jij natuurlijk niets aan ;)

    xxxx
     
  6. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    dit is duidelijk meer dan alleen aaien. dat het een eerste graadsbrandwond lijkt....en de leidster zeggen dat het niet kan omdat er geen brandvoorwerpen zijn zou ik van ze aannemen, maar dat is mijn goed gelovigheid misschien. en ik kan me ook niet voorstellen dat ze op een kdv zoiets laten rondslingeren dat een kindje een ander kindje zou kunnen verwonden.

    maar dat ze de wipstoel zo houden dat er andere kindjes bij kunnen terwijl ze er zelf niet bij zijn...... dat hoort niet, dat weet toch iedereen.... je moet er altijd bij blijven. hoe lief een kind het ook bedoelt..... uit enthousiasme kan het weleens harder gaan

    je moet een kind gewoon in de gaten houden. dit is niet normaal.
     
  7. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Ik opende dit topic, zag de foto en had nog niets gelezen, maar dacht ook meteen aan een brandwond ofzo!
    Zou ook zeker een gesprek aan vragen en eerlijk gezegd weet ik niet of ik mijn kind daar zou laten.
    Ongelukjes kunnen overal gebeuren, maar geef toe, een babietje van 3 maanden, waarvan je weet dat ze kwetsbaar zijn en je er extra op moet letten, hoe kan zoiets gebeuren en sterker nog, ze weten niet eens wat er is gebeurd, want die krassen kunnen ze nog verklaren, maar die plekken niet. Als het al schaafwonden zouden zijn, dan is dat toch ook te idioot! Je baby loopt geen schaafwonden op doordat hij rondrent en valt en 1 kras op zijn gezichtje kan ik me nog voorstellen, een kind kan zoiets in een fractie doen, maar hij zit onder de krassen, zelfs in zijn nek!
    Wie weet staan ze daar wel met veel te weinig personeel, dat die leidster de hele groep had in haar eentje, ik weet het niet waar het mis is gegaan, maar dat mogen ze zeker eens gaan onderzoeken!
    Sterkte voor je kleintje!
     
  8. babyhope

    babyhope VIP lid

    23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    het lijkt wel alsof hij is gevallen of zo??
    met zijn gezichtje langs iets af..

    stel je voor dat de leidster hem heeft laten vallen? in de wipper heeft gezet hij stopte niet met huilen,en dat kleintje zomaar de schuld geeft. sorry hoor maar tegenwoordig weet je nooit meer wie er echt eerlijk is geweest..ok ik kan nu wel gaan speculeren maar ik vind dit een raar verhaaltje en als ik naar die wonden kijk van je moppie ohhh vind het wel erg hoor...

    ik hoop dat jullie er snel achter zijn hoe of wat maar zoals ik al zei wie weet verteld ze de waarheid niet..

    succes meiss..
    xxxxcindy
     
  9. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    ik vind die vlek bij zijn wenkbrauw laat maar zeggen, eigenlijk wel lijken op een hand afdruk, alsof dat kindje met de vlakke hand geslagen heeft tegen het hoofd.
     
  10. misa

    misa Niet meer actief

    #10 misa, 13 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 apr 2011
    Woow, wat erg ziet het eruit...! Wat zielig! Ik schrik ervan.

    Maar hoe kan dit komen dan? Vooral die grote plek. Had hij dat nog niet voor dat dat kindje bij hem kwam 'aaien'? Want het is wel een vreemde plek voor als een kindje hem dit aan heeft gedaan. Was je erbij toe het kindje ging 'aaien'? Waarom hadden ze je gebeld dan? of was dit alles al gebeurt en belden ze je toen?
    Ik vind het wel een onderzoekje waard..! Ik zou je kindje ook goed in de gaten houden, je weet maar nooit of hij gevallen is.
    En een krasje kan gebeuren, maar zoveel? Ik vind het heel vreemd. Ook van dat andere kindje trouwens... :)

    Ik zou ook een gesprek aan gaan. Je gevoel aangeven is zeker niet verkeerd. Ook goed navragen wat er precies gebeurt is enzo. Natuurlijk is die leidster ook geschrokken en deed ze het niet bewust. Maar toch kan dit niet.

    Beterschap en een dikke knuffel voor jullie mannetje!
     
  11. sweetchocolate

    sweetchocolate Niet meer actief

    Mijn vriend is inmiddels thuis. Hij werkt met veel vaders op kantoor. Jayden, onze zoon, zit op een verticale groep. Dat inhoud dat een wipstoel NOOIT op de grond mag staan, waar alle kindjes open en bloot bij kunnen. Zo werd vandaag door een ervaren vader vertelt tegen mijn vriend.

    Gaan in ieder geval een gesprek aan met hen. Vriend wilt zelfs hoofd van hele stichting erbij hebben. We gaan zo foto's maken met digitale camera zodat alles goed in beeld komt (andere foto's zijn gemaakt met mobiele telefoon).

    Ik wil het gesprek voordat Jayden weer (eventueel) naar de opvang gaat. Vriend wilt hem radicaal van deze opvang hebben. Ik ben terughoudender; Als het zo plots is, betaal je 200% boete. Gaan dan 1600 euro in 1 maand aan KDV kosten betalen. En ben zelf werkloos. Had ik het geld, had ik het per direct gedaan. Maar nu gaat dat even niet. Ook ik durf hem nu niet toe te vertrouwen aan haar, ook al is het een schat van een meid en wilt ze het beste voor Jayden. Nemen de foto's mee naar het gesprek, om in ieder geval, indien aanwezig, ook de stichtingsmanager de schade te laten zien.

    Morgen ga ik naar het CB en er melding van maken. Niet dat WIJ straks worden verdacht dat wij ons kind mishandelen. Dan ben ik mijn kind kwijt. Hoop dat het CB hem echt goed kunnen onderzoeken.

    Pfff, heb babyfoon aan en hij maakte net raar geluid. Net alsof hij stikte. Ik was nog nooit zo snel boven geweest.

    Toen ik hem weer zag, moest ik gewoon weer huilen. Vind het echt zo erg.
     
  12. sweetchocolate

    sweetchocolate Niet meer actief

    Nee, ik was zelf niet bij het moment dat het kindje mijn zoontje ging "aaien". Ik was gewoon thuis, helaas.
     
  13. StarMoon

    StarMoon Bekend lid

    11 nov 2009
    894
    0
    0
    Ow Sweet, wat ziet hij eruit :(
    De tranen sprongen in mijn ogen.
    Hele dikke knuffel voor jullie.

    Ik ben het wel eens met je vriend, ik zou hem daar weghalen.
    Of in ieder geval niet meer brengen tot je precies weet hoe en wat, nadat je het gesprek hebt gehad.
    Zou je echt het vertrouwen weer kunnen krijgen om hem met een gerust hart weer te brengen?

    Ook ik krijg ergens het onbestemde gevoel dat het meisje de schuld heeft gekregen, maar dit niet heeft gedaan. De meeste kleine kinderen aaien boven op het hoofdje of bovenaan de wangetjes, maar hij heeft zelfs hele nare krassen in zijn nekje. En hoe krijg je een brandwond van aaien?
    Moet ze wel heel langdurig en hard gewreven hebben.

    Heel veel sterkte in ieder geval en ik hoop dat de plek en de krassen goed helen en je er niks meer van zal zien.
     
  14. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Sweet: je gaat toch zeker niet betalen!!!ahahahaha zouden ze tegen mij moeten zeggen dat ik dan ook nog eens moet betalen omdat ik mijn kind eraf haal......

    Ik denk aan je xxxx
     
  15. brenda1976

    brenda1976 Niet meer actief

    onze stuntpiloot die heeft vaakook wat, maar is door eigen wild gedrag.
    maar als dit was gebeurd bij zón klein manneke, had ik hem er weggehaald.
    Boete? moeten ze durven, dan had ik aangifte gedaan.
    vind schokkend!
     
  16. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Zo denk ik er ook over Brenda!!!
     
  17. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Hup Sweet, niet met je laten sollen en gewoon zeggen waar het op staat, ik stuur je de kracht vanuit hier!!!!
     
  18. misa

    misa Niet meer actief

    Ooh ik kan me voorstellen dat je schrok toen hij dat geluid maakte. Ik zou hem lekker bij je houden, ook vannacht. :)

    Ik liet mijn man net de foto zien en hij schrok ook. Hij dacht gelijk aan en schaafplek: met zijn hoofd over de vloer (linoleum?). Daar krijg je ook brandwonden van. Misschien door een ander kindje aan de benen over de vloer getrokken?? Ik bedenk maar wat..

    Ik zou hem vannacht af en toe even wakker maken. Dit moet ook bij kindjes met een hersenschudding.

    Ik zou gelijk morgen een gesprek eisen. Dreig desnoods met aangifte ofzo. Laten ze er maar tijd voor maken. En als je je kindje eraf haalt, dan moet je natuurlijk zeker geen boete betalen, anders zou ik ze ook aanklagen. Ik neem aan dat in 'overleg' het wel anders geregeld kan worden. En mochten ze het geld er toch afhalen, dan kun je het via de bank terug laten boeken.

    Veel succes en sterkte!
     
  19. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Dat hoeven ze toch niet in hun hoofd te halen om een boete te geven, in dit geval ligt de fout bij het kdv, niet bij jullie. Lijkt me niet dat ze die zullen geven hoor!
     
  20. sweetchocolate

    sweetchocolate Niet meer actief

    Thanks meiden. Die kracht heb ik nodig. Ik voel mij zo rot op dit moment.

    Om de reden dat het ook nog wel eens de leidster kan zijn geweest belt vriendlief nu de politie. Euhm, tja, dan gaan ze dus alles binnenste buiten halen. Dan komt de waarheid wel boven tafel.

    Ik ga geen oog dicht doen. Laat babyfoon op onze slaapkamer, ook al slapen wij ernaast. Maar ben doodsbang dat hij hersenletsel heeft en vannacht niet meer wakker gaat worden. Ik word gek hier. Wat als dit, wat als dat, wat als zus gaan 200 keer per minuut door mijn hoofd.
     

Deel Deze Pagina