wel of geen huisdieren en waarom?

Discussie in 'De lounge' gestart door DastyQueen, 9 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welk dier? meerdere antwoorden mogelijk

  1. Hond

    33,6%
  2. Kat

    39,0%
  3. Vogel

    4,4%
  4. Vis

    9,7%
  5. Reptiel

    2,5%
  6. Insect

    0,9%
  7. Knaagdier

    14,5%
  8. Overig

    5,7%
  9. Vee

    2,5%
  10. Geen

    32,1%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Puur uit verveling, en geinspireerd door het hond kotst over jas topic...

    Heb je huisdieren? Zo ja wat voor? Maken de dieren je gelukkig, en op wat voor manier? Zo nee, waarom niet?

    Hier geen huisdieren. We hadden een kat, die hebben we vorig jaar weg moeten doen omdat hij jaloers was sinds de geboorte van onze dochter. Hierna besloten dat er nooit meer een dier in komt, de liefde die ik voelde weegt voor mij niet af tegen de haren, viezigheid, de zorg/verplichting en het dagelijks schoonmaken van de kattenbak. Voor de kinderen vind ik het jammer want geloof dat het heel goed is op te groeien met een dier, te leren hoe je daar mee om gaat en voor te zorgen.
     
    Colour vindt dit leuk.
  2. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Wij hadden een kat en die is zo rond de geboorte van onze jongste zoon ingeslapen. Toen ik alleen woonde was hij echt onmisbaar. Maar nu heb ik er geen behoefte meer aan. Altijd die kriebelende haren in de handdoek en op de kleding, de rest van de smerigheid zoals een kattenbak. Voor de kinderen vind ik het ergens wel jammer dat ik het echt niet meer zie zitten om een nieuwe kat in huis te halen. Mijn vriend houd van honden, maar die komen er echt niet in.
     
  3. LoeForceOne

    LoeForceOne Fanatiek lid

    28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Geen mijn man wil niet. Mijn zoon en ik willen beiden super graag een hond. Snap mijn man dat het niet handig is in een appartement (21 hoog). We gaan misschien in janauri naar SF verhuizen en dan een heel ruim huis. Heb mijn man bijna zo gek dat hij een hond dan wel okay vindt ;)
     
    Butchke vindt dit leuk.
  4. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Hier ook een man en zoon die gek zijn op honden. Ik heb er echt niets mee, en ik weet dat als ik toegeef ik heel veel spijt krijg omdat ik degene ben die voor de zorg en last opdraait. Het enige positieve wat ik aan een hond kan bedenken is dat je elke dag een verplicht aantal keer een flinke wandeling moet maken.
     
    Hopsatee en Zonnestralen vinden dit leuk.
  5. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.955
    7.884
    113
    Vrouw
    Voor de conditie zou het inderdaad wel goed zijn. Maar ik vind alles echt verschrikkelijk aan honden. Vooral de geur. Mijn reukvermogen is slecht, maar als ik bij mensen op bezoek ben die honden hebben dan ga ik zo ongeveer over mijn nek. De meesten daarvan maken ontzettend veel schoon, dus daar ligt het niet aan. Dan nog dat springerige en die vieze tong die op je af komt. Brrr
     
  6. Ster27

    Ster27 Fanatiek lid

    14 jan 2010
    2.903
    254
    83
    Hier 2 honden, 2 cavia’s en 4 kippen en een haan. Een leven zonder onze dieren is voor ons ondenkbaar. Laatst waren de honden ivm een weekendje weg voor het eerst uit logeren. Het was wel heel rustig zonder ze, heel kaal, niets aan...
    We hebben dieren voor de gezelligheid, liefde (vooral van de hondjes, van de kipjes iets minder ), verantwoordelijkheidsgevoel stimuleren bij de kinderen en de veiligheid (wij wonen buitenaf).
     
    Zara75 en DastyQueen vinden dit leuk.
  7. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik had het zelf geschreven kunnen hebben!
     
    puzzelstukje en Zonnestralen vinden dit leuk.
  8. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Geen huisdieren. Wil sowieso geen kat meer en een hond al helemaal niet. Wel wil ik binnenkort een klein huisdiertje aanschaffen voor de kinderen. Ik denk een gerbil.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Wij hebben buiten kippen en een fazant. Gewoon voor de leuk en t klinkt zo gezellig.
    Binnen een bak vissen, een uit de hand gelopen hobby.

    En we hebben drie honden en twee katten (waren dr drie) deze vijf horen echt bij ons gezin. De katten waren er eerst toen ik alleen woonde en waren (en zijn) er puur voor de gezelschap.
    De honden hebben functie, mijn man jaagt en is dus honden nodig. De labrador is echter zo allergisch dat zij is gepromoveerd naar huishond en stiekem vind ik dat wel fijn, ik ben zo gek op dat beest dat ik dr liever veilig in huis heb.

    Een leven zonder dieren kunnen wij ons niet voorstellen. Maar zonder honden zullen we nooit zijn.
     
    Rizzoli, DastyQueen en Manolito vinden dit leuk.
  10. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    1 hond, 2 katten (en een paard: geen huisdier maar wel mijn dier... Kost me ook de meeste tijd en geld).
    Mijn man en ik zijn allebei gek op dieren en er mee opgegroeid, het was dus eigenlijk vanzelfsprekend dat er dieren zouden komen.
    Aanvankelijk wilde mijn man een hond, maar vanwege tijdgebrek is dit een kat geworden, die zich binnen in haar eentje zo verveelde dat we er 1 bijkochten.
    Toen ik minder ben gaan werken zijn we ons gaan oriënteren op een hond.
    De dieren maken ons erg gelukkig, ondanks dat ik mopper op al dat haar of kots op de mat.
    Ook voor de kinderen vind ik het goed dat ze leren om met dieren om te gaan.
     
    Zara75 en Bailey07 vinden dit leuk.
  11. Stampertje1

    Stampertje1 Niet meer actief

    Hier een hond
    Het helpt mij om de deur uit te gaan en onder de mensen te blijven
    Mocht ze er ooit niet meer zijn wil ik alleen een ander ras vanwege de vele haren
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  12. Jottie

    Jottie Fanatiek lid

    17 apr 2015
    2.098
    873
    113
    groningen
    wij hebben en hond en een kat...ik vind het heel huiselijk en erg gezellig. altijd iemand blij als je weer thuis komt. nooit een grote mond en het eten smaakt ze altijd :roflmao:
    aan de andere kant baal ik wel es van de vele haren en de geur van natte hond in huis is ook niet fijn. maar het weegt niet op tegen de positieve kanten:thumup:
     
    Zara75 en maviju vinden dit leuk.
  13. HooyoShimbir

    HooyoShimbir Fanatiek lid

    20 aug 2009
    4.390
    1.665
    113
    Vrouw
    Randstad
    Wij hebben 2 katten. De reden dat we ze gekocht hebben is met Name voor de meisjes maar zelf vinden we ze ook erg leuk. Ik vind de katten nog erg meevallen kwa werk. Toen het 30 gr was vonden we alle haren wel erg vervelend maar nu valt het ons weer alles mee. We hebben ze pas sinds januari.
    Vergeleken met de cavia’s en ratjes is een kat zoveel fijner. Ze stinken veel minder en een stuk gezelliger.
     
    Theezeefje vindt dit leuk.
  14. rums

    rums Niet meer actief

    Nee, geen huisdieren en die gaan er ook niet komen. Heb een gloeiende hekel aan katten. En een hond teveel gedoe en honden allergie van mijn man dus het kan niet.
     
  15. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Wij hebben een hond en katten. Als ik het over kon doen had ik geen dieren gehad...
    Ik erger me dood aan alle viezigheid, vind het bloedirritant om de regen met de hond te lopen, erger me aan één van de katten die zich bedacht heeft dat mijn kinderen monsters zijn ondanks dat ze haar nog nooit wat aan gedaan hebben. En om nog maar niet te spreken over mijn meubels van de afgelopen jaren waaraan duidelijk te zien was dat we dieren hebben. Nu de katten en hond (7,5 en bijna 6) wat ouder zijn valt het allemaal wel mee. Maar doe mij maar een huisdiervrij huis.

    Verder zorg ik wel voor ze hoor en we knuffelen genoeg :p. Ik vind het hebben van die dieren ook zeker een waardevolle ervaring voor de kinderen. Maar als ik het over kon doen dan had ik het wel geweten.
     
  16. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Wij hebben een kat en twee konijnen. Die kat is voor mij onmisbaar, daar word ik echt blij van. We hadden er ooit twee, maar de ander is al een aantal jaren overleden helaas. De kat die we nu hebben is 16 en heeft de nodige gezondheidsproblemen, toch hoop ik dat ze nog wat jaren bij ons blijft. Met de konijnen heb ik dan weer weinig/niets. Mijn man heeft sowieso niets met dieren, heeft ze puur voor mij en de kinderen. En hij vindt honden bv. vreselijk, die zal er dus ook niet komen. Maar wat katten betreft heeft hij ‘pech’, die vind ik echt te leuk, en dat weet hij en vindt hij gelukkig ook prima.
     
  17. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.601
    1.320
    113
    Westland
    Hier reptielen, omdat mijn man en ik gek zijn op dieren, maar ik helaas allergisch ben voor ongeveer alles met haar. Mijn dochter heeft haar eigen aquarium.

    Sinds 2 jaar hebben we toch een kat (hypo-allergeen ras) En dat gaat eigenlijk hartstikke goed. Ik vind t gezellig, dieren in huis.
     
    Zara75, Bailey07 en DastyQueen vinden dit leuk.
  18. wachtend

    wachtend Niet meer actief

    Hier 3 katten en een aquarium.

    Maar als deze katten zijn bezweken komt er geen huisdier meer. Oudste blijkt zwaar allergisch voor dieren.
    Deze katten gaan goed omdat hij daar immuun voor is geworden maar andere komen er dus echt niet in.
     
  19. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.517
    1.942
    113
    Hier een halve kinderboerderij.
    Ik zou niet zonder dieren kunnen.
    De blijheid als je thuis komt, hoe shit je humeur ook is.
    De onvoorwaardelijkheid van een dier.
    Ik ontspan erdoor en het maakt me erg gelukkig.
    Ik ben echt een dieren- mens.
    Meer dan dat ik een mensen- mens ben.
     
    Zara75, Zoe123, Bailey07 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    2 ragdolls (katten) en 2 paarden...en nog wat buitenkatten die niet van ons zijn maar hier graag verblijven in de tuin.

    Ik hou echt van dieren, ik merk dat ik door hun beter in mijn vel zit en dat ze voor mij van grote waarde zijn.en dan vooral emotioneel/psychisch. Het verzorgen, aaien, spelen etc doet goed.
    Ook op de kinderen heeft het een heel positief effect. Al heel jong werd mijn drukke zoontje rustiger door de dieren en mijn dochter is een echte dierenvriend dus kan me niet voorstellen dat de dieren er niet zouden zijn.

    Zou nog graag ooit een hond erbij hebben....
     
    Leed en Bailey07 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina