Wel of geen rookmelders op de slaapkamers?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Proudmommy80, 7 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Proudmommy80

    Proudmommy80 Actief lid

    17 okt 2015
    103
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

    Wie heeft een rookmelder in de kinderkamer en eigen slaapkamer?
    Mijn man houdt niet van die dingen vanwege slechte ervaring, maar ik wil ze wel. Kan je leven redden namelijk. Moet er niet aan denken dat de babyfoon bijvoorbeeld in de fik vliegt. Alle slaapkamerdeuren zijn bij ons gesloten vanwege huisdieren.

    Bedankt voor de reacties alvast (tenminste, die hoop ik te krijgen)
     
  2. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    Wij hebben ze niet op de slaapkamers zelf maar op de gang op de bovenverdieping. Dat is volgensmij voldoende :)
     
  3. Emama

    Emama Bekend lid

    13 jun 2016
    792
    118
    43
    ja ik heb ze ook zoveel mogelijk haha en koolmonoxide melders en ook een safety ladder die paar euro zijn mijn leven en van de kleine wel waard en de huisdieren

    hier ook de slaapkamers dicht ivm huisdieren daarom in bijna elke ruimte een melder
     
  4. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier hetzelfde.
     
  5. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Niet op de kinderkamers, wel op de gang boven en op zolder (wasmachine en droger) en beneden. In de keuken hangt een blusser en een branddeken, die wil ik ook boven. Onze deuren staan overigens altijd open zodat ik ze kan horen 's nachts en zat ze makkelijk naar ons toe kunnen als er iets is. Brand is echt mijn grootste nachtmerrie! Heb altijd hele scenario's in mijn hoofd hoe ik mijn kinderen zou redden... Bleh moet er niet teveel over nadenken.
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat voor slechte ervaring heeft je man ermee dan?
    Wij hebben heel veel rookmelders hangen, ook handig in het geval eentje het misschien niet doen. Dus in elke ruimte een rookmelder (behalve de keuken) en op de gangen/trapopgang. Zijn er in totaal 7.
     
  7. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Wij hebben op elke verdieping een rookmelder, maar niet op de slaapkamers zelf. Hebben ook op elke verdieping een bluswerken en brandblusser hanger.
     
  8. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    Hier via een abonnement gedaan, er is speciaal iemand gekomen om ze op te hangen en gaf ook gelijk advies waar de melders allemaal te hangen, ze hangen ook in alle slaapkamers.
     
  9. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    In een huis waar werkende rookmelders hangen, heb je 100% meer kans om een woningbrand te overleven. Wij adviseren altijd om een rookmelder op te hangen aan het plafond van elke ruimte waarop slaapkamers uitkomen. Meestal is dat een overloop, hal of gang, maar het kan ook een andere kamer zijn. Aan het plafond van het trapgat is ook een goede plaats. Het beste is om alle ruimten waar je doorheen moet als je je huis bij brand ontvlucht te voorzien van rookmelders. Meestal is dit dus de hal of gang op elke verdieping.

    Met huisdieren en dichte slaapkamerdeuren 's nachts kan het inderdaad extra veilig zijn om ook een rookmelder in iedere slaapkamer op te hangen. Hier lees je wat de brandweer adviseert.

    Plekken waar je een rookmelder NIET moet ophangen:
    - in de keuken
    - in de badkamer
    - boven een verwarming
    - in de nabijheid van luchtventilatie

    Groet, Angela
    VeiligheidNL
     

Deel Deze Pagina