Hallo dames, Ik heb even een vraagje waarvan ik het antwoord niet op internet kan vinden. Er wordt gezegd dat de tijd van eisprong seizoensgebonden is. In het najaar is de eisprong smiddags of savonds en in het voorjaar snachts of smorgens. Betekent dit dan ook dat de menstruatie daarvan afhankelijk is; in het najaar komt de menstruatie smiddags of savonds en in het voorjaar snachts of smorgens. Vanaf januari genomen heb ik een cyclus van 27 of 28 dagen. Vandaag zit ik op dag 29 en nog geen menstruatie. Ik had gedacht om vanmorgen om 07.30 te tempen en bij hoge temp te testen. Helaas ging dit anders dan gepland. Het was gister een latertje en ik lag er pas om 03.30 in en heb helaas door mijn wekker geslapen. Als ik om 07.30 had getempt had ik maar 4 uur geslapen en ik weet niet of dit te kort is voor een betrouwbare temp. Ik werd echter pas om 13.00 wakker (shame) en heb toen getempt. Ik had toen 9.5 uur geslapen en mijn temp was toen 37.1. Omdat ik er dus niet zeker van ben wat het betrouwbaarste is, heb ik ook geen test gedaan. Normaal ben ik altijd op tijd en als ik smorgens naar het toilet ga, zie ik al dat ik ongesteld ben geworden. Ik heb het in de afgelopen 2.5 jaar mss 1 of 2 keer gehad dat ik in de avond ongesteld werd, maar normaal dus altijd smorgens. Ik weet natuurlijk dat allees een test zekerheid kan geven, maar ik zou graag in theorie willen weten hoe of wat. Andere ervaringen zijn ook welkom. Het is ook niet zo dat ik niet bekend ben met de tempmethode. Ik denk dat ik dat zo`n 1,5 jaar gedaan heb. Alvast bedankt voor de reacties. Liefs Kweb
Ik heb ook weleens gehoord dat de eisprong in de nacht plaatsvindt. Dat het seizoensgebonden is, is voor mij nieuw. Ik denk dat het bij iedere vrouw anders is en gaat. De laatste keer dat ik ongesteld werd was op het einde van de middag, mijn eisprong was in de nacht. Ik heb een regelmatige cyclus maar het doorbreken is toch altijd wel anders. Ik ben toch bang dat een test je meer kan vertellen. Succes!
Hoi hoi, thnx voor je reactie. Ik had het al eens gehoord en het is ook wel op google te vnden. Maar het klopt dat dit natuurlijk heel algemeen is en dat het bij iedereen anders is. Ik heb er toch even een testje tegenaan gegooid. Helaas negatief, maar ondertussen nog geen bloed en 2 dagen overtijd. Ik wacht het verder nog even af.
Jammer dat hij negatief was. Het geeft je eventjes wat rust. Ik zie aan je handtekening dat je al een lange tijd op een pos test wacht. Ik ga voor je duimen. Hopelijk zien we elkaar over een tijdje terug in een ander gedeelte van de site .