Wel of niet blijven testen?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Kardemom, 6 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kardemom

    Kardemom Lid

    29 jul 2022
    16
    9
    3
    Vrouw
    Ik ben in verwachting! Wauw zelfs al schrijf ik het zwart op wit op, ik kan het nog niet helemaal geloven. Nu 4 weken en 5 dagen denk ik, dus super pril. Had eerst een hele vage extra vroege test, toen een wat duidelijkere extra vroege en daarna 3 gewone op 3 achtereenvolgende dagen. Omdat ik het gewoon niet kon geloven.
    Maar het streepje staat er echt.

    1 september pas de eerste afspraak bij de verloskundige en ik merk dat ik mezelf dwars zit. Aan de ene kant denk ik: gewoon die afspraak afwachten dan weet je meer. Aan de andere kant denk ik: over een paar dagen nog een keer testen en kijken of de streep dan net zo dik is als de controle streep.

    maar tja. Wat als die dat niet is? Dan maak ik me alleen maar zorgen en ik weet eigenlijk nog niets!
    Wat zouden jullie doen?
     
  2. DBoer

    DBoer Bekend lid

    4 jan 2022
    802
    784
    93
    Vrouw
    Zelf ben ik iemand die is blijven doortesten, en ik kan het je absoluut niet aanraden. Eigenlijk brengt het alleen maar stress met zich mee. Iedere keer toch weer die twijfel of hij wel voldoende oploopt, soms duurt dat gewoon wat langer en dan geeft het je alleen maar meer stress. Bij mij wel in ieder geval. Uiteindelijk is de test positief, en dat betekent dat je zwanger bent. Van harte gefeliciteerd!
     
  3. Maud1995

    Maud1995 Actief lid

    24 dec 2021
    181
    213
    43
    Vrouw
    Ik worstel hier ook ontzettend mee. Ik begrijp je dan ook volledig.

    Toen ik deze week belde met de verloskundige om me aan te melden heb ik dan ook gevraagd wat zij zou adviseren. Zij raadde het inderdaad af om door te blijven testen, aangezien je daardoor dus, zoals @DBoer ook heeft, alleen maar onzeker door wordt.
    De verloskundige zei: als je een duidelijke zwangerschapstest hebt gehad, kan je er echt vanuit gaan dat je zwanger bent. De eerste echo zal uitwijzen of het allemaal goed zit of niet, meerdere zwangerschapstesten niet.

    Daar probeer ik nu volledig op te vertrouwen, en ook te genieten van het feit dat we nu in verwachting zijn. Mocht het niet goed zijn bij de eerste echo, dan hebben we in ieder geval 'genoten' van de eerste weken, zo probeer ik het te zien.

    Hopelijk lukt jou dat ook!
     
    WelcomeWondertje vindt dit leuk.
  4. Kardemom

    Kardemom Lid

    29 jul 2022
    16
    9
    3
    Vrouw
    6E0ACE8B-CB7F-4133-9F70-1854F1774DCB.jpeg
    bedankt voor jullie reacties! Dit zijn de (gewone, action) testen van de dag dat ik ongesteld had moeten worden en de twee dagen erna. Lijkt me wel echt duidelijk positief toch?
    man zo maf want ik voel helemaal niets, ben alleen kapot moe.

    ik denk dat het het verstandigste is om niet te testen. Het gaat namelijk toch niet ervoor zorgen dat ik dan een of andere actie kan ondernemen, ik moet gewoon wachten op die eerste echo…
     
  5. DBoer

    DBoer Bekend lid

    4 jan 2022
    802
    784
    93
    Vrouw
    Jahoor, die zijn wel echt duidelijk positief :). Ik zit nu iets over de 5 weken en heb ook nog helemaal geen symptomen. Veel anderen in dit forum geven aan dat zij pas vanaf 7 weken symptomen begonnen te krijgen. Dat is dus ook niks geks!
     
  6. Maud1995

    Maud1995 Actief lid

    24 dec 2021
    181
    213
    43
    Vrouw
    Zeker duidelijk positieve testen hoor! Zo waren die van mij ook.
    Ik heb ook weinig symptomen. Heel gek om dan te geloven dat je zwanger bent. Maar ik probeer vertrouwen op m'n lichaam te hebben en het stapje bij stapje te beseffen dat ik wel zwanger ben!
     
  7. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Nee gewoon niet. Ik heb zelf nooit meer dan 1 test gedaan :rolleyes: Bij de laatste zelfs geen test gedaan.
     
  8. FreeRose

    FreeRose Bekend lid

    12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Toen ik er achter kwam dat ik zwanger was heb ik het gewoon bij 1 test gelaten. Tuurlijk zit je even in de stress, omdat zo’n eerste periode sowieso spannend is maar ik zou gek worden als ik zou blijven testen. Ik denk dat je goed naar je gevoel moet luisteren.
     
  9. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.400
    113
    Hier sluit ik me helemaal bij aan.
     
  10. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.812
    7.141
    113
    Vrouw
    Ik snap je gevoel heel goed. Maar: je bent zwanger. En ook goed oplopende testen zeggen niks over of het goed gaat of niet (ik heb 2 keer mooie oplopende testen gehad, en beide keren geëindigd in een miskraam). Maar ik snap je gevoel echt, ik testte ook elke dag.
     
  11. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.813
    2.541
    113
    Vrouw
    Ik heb een zwangerschap gehad toen heb ik letterlijk 30 testen gedaan in 1,5 week. Steeds maar kijken en vergelijken, compleet geobsedeerd. Echt niet leuk! Nu ben ik ook pril zwanger, 4 weken zo’n beetje. Eerste test 2 dagen geleden was een licht lijntje, vandaag al een stuk duidelijker. Maar om te voorkomen dat ik geobsedeerd raak kies ik voor het hier bij te laten.

    Een echo is de enige manier om te bevestigen of het goed zit. Behalve goed voor jezelf zorgen kan je niets veranderen aan de uitkomst. Testen geven in dat opzicht alleen een schijnveiligheid.
     
  12. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Gezien je testen vermoed ik dat je korter zwanger bent dan je denkt :)

    Hoe was de echo afgelopen donderdag??
     

Deel Deze Pagina