wel of niet doen? (haarkapsel)

Discussie in 'De lounge' gestart door flyke, 7 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    Hallo

ik heb lang fijn kastanjebruin haar.

Mijn man wil al een tijdje dat ik eens een permanent laat zetten: grote krullen. Tijdens mijn zwangerschap raadde mijn kapster dit af:
    1.giftige stoffen
    2. fijn haar, dus de krullen zullen er nooit lang in blijven
    3.het maakt je haar helemaal kapot en nadien moet je je haar ernaar (kort) snijden
    4. nu was ik mijn haar, even met de haardroger erop en klaar is kees: dan zou ik altijd met de borstel mijn haar mooi moeten uitblazen enz...

Vandaar mijn vraag aan jullie: iemand ervaring mee, positief of negatief ?
    ik twijfel nog altijd of ik het zou proberen of niet...

alvast bedankt voor jullie reactie!

groetjes
    flyke

2. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Ik zou het niet doen.
    Veel te veel werk en je haar wordt er niet mooier op vind ik persoonlijk.

Meid,gooi je haar eens in een Carmen krulset af en toe,leuk voor even en je man ook tevreden ;)

(heb vroeger ook eens een permanentje gehad.
    resultaat: coupe ontplofte poedel,droog stro op mijn hoofd en krullen die na 2 weken op half 7 hangen...)

3. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    dit heb ik gehad. en heel veel spijt. ik heb het destijds helemaal kort moeten knippen

4. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    bedankt voor jullie reacties (toch leuk he zo snel een antwoord op je vraag) ;)

dus blijft negatief, heb eens gekeken naar zo een carmen krulset, die moet je in je haar rollen en eind onder de droger zitten? maar ik ben ook niet de handigste thuis :(

liefs
    flyke

5. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Tja t is toch altijd maar afwachten wat je haar doet...hoe het reageert.
    Ik heb ook erg fijn haar. Het mijne is blond (toen ik als kind voor het eerst bij de kapper kwam adviseerde zij mn moeder het NOOIT lang te laten groeien omdat t zo dun was..maar wel veel...t zou klitten tot en met en n drama worden....ik ben eigenwijs en mn haar hangt tegenwoordig tot op mn kont ;) ).
    En er was bijna niks mee te doen met versteviger etc als ik er daarna niet een halve fles haarlak bij spoot. Want dan was t na 2 uur weer weg :rolleyes:
    Ik heb ook permanent gedaan op n gegeve moment. De eerste keer was fantastisch. Stond me enorm goed en ik deed er elke morgen na t uitkammen n beetje wax in en ging er met een permanent kam door heen en woppa volle bol met mooie krullen. Het heeft er dan ook heel erg lang in gezeten. Zo'n 9 maanden. Maarja t groeit wel uit natuurlijk. Ik fohnde mn haar ook niet dus als t al droog was van t permanent dan werd t iig niet droger.
    2e keer ging wel... was niet zo fantastisch als de vorige keer maar nog steeds n leuke bol krullen. 6 maanden en toen was t golf...dus maar weer opnieuw.
    3e keer was echt huilen :(
    Het zat er vanaf t begin al niet fantastisch in. En na de wasbeurt was er bijna niets meer van te zien...alleen aan de uiteinden.
    Dus heb toen maanden met n staart gelopen want iets anders was geen gezicht.

Ben wel alle 3 de keren bij n andere kapper geweest. Misschien dat als ik weer naar dezelfde was gegaan t beter gegaan was.
    En ik zit er soms over te denken t weer te doen. Maar durf niet zo heel goed meer na die derde x. Was echt vreselijk :(
    Eigenlijk had ik terug moeten gaan. Maar was in die dagen niet zo mondig als nu, helaas.

6. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    De kapper kan ook watergolf doen, niet blijvend maar kan je man wel zien hoe het je staat.

Ik vind wel dat je het moet doen omdat je het zelf wilt niet omdat je man het wil.

Heb je geen vriendin waar je eens mee kan expirimenteren?

En zo slecht is het niet voor je haar als je het eens doet, verven is net zoiets en dat doet ook iedereen.

7. Naiobi

Naiobi VIP lid

25 apr 2008
    6.397
    0
    0
    None
    Hellendoorn :)
    ik heb dik haar en jaren lang gepermanent nergens last van gehad, kleuren taste het meer aan..
    Maar dun haar schijnt het heel slecht te pakken vallen de krullen er makkelijk weer uit... Zoals bij mijn vriendin toen.. ( ook kapsel poedel toen het bij de 2e keer onderin wel pakte )

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.011
    1.837
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb mijn haar 2 en half jaar geleden gepermanend, en mijn haar is nu nog dor en droog. Daarnaast heb ik een paar weken na het permanenten, zeker 15cm van mijn haar moeten laten knippen omdat het gewoon helemaal dood was.
    Ik heb zelf ook fijn haar, en misschien dat ons type haar gewoon gevoeliger is om kapot te gaan.

Als ik jou was...zou ik het niet doen

9. Niet meer actief

Ik heb permanent gehad en een super resultaat. Mijn haar is nog nooit droog geweest erna en ziet er echt hartstikke goed uit.

10. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    ik ben kapster
    maar zoals je hier al meerdere reactie's hoor kan het bij iedereen anders uitpakken!
    je zeg dat je fijn haar heb , is het ook slap ?
    ik het vanaf hier niet zien maar vaak als het fijn en slap is pak de permanent niet!
    het zakt er gewoon uit !
    ik zou als ik jou was ook gewoon lekker een carmen set er af en toe in knallen , want geloof me je neemt een groot risico ;)

11. Hummel

Hummel Niet meer actief

Hier dus ook. Alleen maar positieve verhalen over mijn permanentjes.
    Ik heb al jaren achter elkaar, bij verschillende kappers mijn haar laten permanenten en het bevalt me nog steeds goed.

Het enige nadeel is dat je er uitgroei van hebt. Ik heb dus nu ook half stijl, half krul.

Liefs Hummel.

12. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    hey meiden

bedankt voor al jullie reacties,
    er zijn enkele positieve maar meer negatieve reacties.
    Ik heb fijn lang eerder slap haar.
    Ik zou het niet alleen doen voor mijn man hoor, ook omdat ik zelf mijn haar es anders wil. Al sinds mijn tienerjaren heb ik lang, steil haar, ene keer in laagjes geknipt, andere keer gewoon, maar nog nooit korter dan mijn schouders geweest.(korter wil ik niet) . Wel af en toe met kleurenshampoo ander kleurtje aangemeten.

Maar eh, wat is een watergolf dan eigenlijk?
    Blijft er enkele dagen in of zo?

gaby, ik vond zo een carmenset terug op internet, maar ik snap het niet goed, ik las eerst iets van de krullen op voorhand warm maken? en dan laten afkoelen? of breng je die gewoon in en dan lang met de haardroger en lak erop?

groetjes
    flyke

13. Hummel

Hummel Niet meer actief

Een watergolf is een bepaald soort krulwikkel, wat voornamelijk wordt gebruikt op korte kapsels (en bejaarden).
    Meestal wordt dit gebruikt als basiskapsel om je haar meer volume en lichte slag te geven.

Als ik het mis heb, dan moeten jullie mij maar even corrigeren hoor.

Liefs Hummel.

14. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    thx Hummel ;)
    vraag me af of dat dan sterk genoeg is om een krul te verkrijgen in mijn eerder steil, slap haar hehe ;)

15. Hummel

Hummel Niet meer actief

Ik denk dat je het beste (als je serieus over permanenten nadenkt) even langs een goede kapper kunt gaan om je daar eens te laten informeren.
    Zij kunnen ook het beste advies geven wat je kunt doen en waar je het langste plezier van hebt.

Er zijn vele verschillende soorten permanentwikkels en vloeistoffen, die elk weer een ander soort krul geven.

Een watergolf zou ik iig niet aanraden. Eenmaal ingedraaid komen ze trouwens ook amper uit je haar, omdat het een harig soort wikkel is.

Snap je het nog. :oops:

Liefs Hummel.

16. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    hoii

carmen cet is een doos en die moet je aanzetten en daar zitten die rollers in en die worden warm, dan moet je ze in je haar draaien en beetje haarlak er bij spuiten en dan af laten koelen!
    mja dat moet je ook weer proberen want dan vraag iik me weer af hoelang het een beetje gekrult bij je blijf.

haha ja en watergolf :D dat doen alleen bejaarden haha ...
    ik werk nu al een jaar niet meer in een kapsalon btw ..
    maar watergolven word ook bijna niet meer gedaan en het is net zo iets als die carmen cet alleen draai je met watergolf gewone rollers in en dan moet je onder de droogkap zitten !

het is gewoon moeilijk als je wat anders wil maar je wil geen kort haar !
    ik snap je ik heb dat ook altijd!
    miss is het leuk om er een keer een paar exstensions er in te laten zetten met een andere kleur ! heb je een leuke strepen effect toch weer iets wat anders en je beschadig je haar er niet zo heel erg mee!

17. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    hummel, denk dat je gelijk hebt, beter es goed kapsalon binnenstappen en hun mening vragen. Je zou wel kunnen denken: ze gaan het wel willen doen want dan verdienen ze geld, maar anderzijds als ik nadien niet tevreden ben of ze mij niet verwittigd hebben is het slechte reclame voor hen he.

Gaby, nog nooit gezien of aan gedacht, extensions in ander kleur aanbrengen, kan het me precies niet goed voorstellen, maar klinkt bijzonder, thx voor de tip!

oja, paar jaar geleden heeft mijn schoonmoeder es krullen gedaan bij mij,
    zo rollen ingedraaid, megaveel haarlak erop, en bijna uur aan een stuk of langer met de haardroger over de rollen, resultaat: mooie grote krullen maar na halve dag en es in je haar woelen, eruit.

groetjes
    flyke

ps: hummel proficiat met je zwangerschap, kan het zijn dat wij hier elkaar al eerder ergens ontmoet hebben op het forum? je nickname komt me bekend voor

gaby, ik duim voor je dat de pendel mag uitkomen!

18. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    ja het is heel mooi hoor :D
    als je je haar ga kleuren word de kleur snel vaag, en met exstensions kan je de gekste kleuren (of normalen) kleuren doen en vervaag niet !
    je moet het eens is google ;)

thanks meid we gaan helemaal voor die 2ling die me pendel voorspelt :D
    jij nog gefeliciteerd met je dochtertje :D

19. Doenja86

Doenja86 Lid

22 jul 2008
    23
    0
    0
    Hee,
    Ik heb ook een permanent gehad..al een aantal keren..heb zelf dun haar..mijn kapster deed niet echt van die pijpenkrullen, maar meer iets van mooie golfjes..wel grote niet van die kleine dingetjes..
    Lekker spul erin gooien en mijn haar zat echt beter..omdat het zo dun is..maar na 4x permanenten ben ik het nu wel zat..m'n punten zijn best droog..maar na de 1e x zat het echt geweldig!

20. flyke

flyke Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.580
    0
    0
    gaby: thx
    doenja86, dus toch positief.

denk dat ik misschien na verlof, es naar kapper ga, wie weet moet ik het 1keer proberen, anders ga ik nooit weten wat het geeft en het mij altijd blijven afvragen, we zien wel!

groetjes
    flyke

Deel Deze Pagina