Wel of niet doorgaan na mislukte punctie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Lalalaura, 23 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ben eventjes benieuwd of er ervaringen zijn van mensen die een eerste ivf poging hadden zonder opbrengst. Hoe ging het daarna bij jullie verder?

    Mijn eerste punctie is volledig mislukt. Als in: overstimulatie, moest gonapeptyl zetten in plaats van pregnyl. 40 follikels aangeprikt. Maar 2 eicellen gevonden, beiden onrijp. De “labfase” is dus niet eens gehaald.

    De 11e horen we pas of de doktoren wel opties zien om door te gaan en zo ja welke. Ben immers met de iui’s 2 keer zwanger geraakt. Dus het zou kunnen dat de punctie te vroeg is geweest of ik niet goed op de gonapeptyl heb gereageerd. Hoop maar dat het zo iets “simpels” is.

    Dit duurt echter nog heel lang. Dus ben benieuwd of er nog meer ervaringen zijn?
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Hier icsi. Maar wij jakkerden ook door onze pogingen.

    Poging 1 met maar 1 embryo. Niet zwanger.
    Poging 2 met maar 2 embryos waarvan 1 heel slechte. Zwanger en miskraam en toen niet zwanger van die slechte.

    Ik wist echt niet meer hoe ik het had. Dit was ook in 4 maand gebeurd en ik dacht echt dat het gedaan was.

    Poging 3 had ik 6 embryos. 2 teruggeplaatst werd mn zoon (1 verloren met week 5/6). 4 in de vriezer.
    Daarvan moesten er 3 gebruikt worden voor er 1 doordeelde, was een slecht embryo eigenlijk, maar ze groeide en groeide en ik kreeg een dochter 6 maand terug.

    Hou die hoop. Vind die kracht. Sterkte en succes !
     
    Lalalaura vindt dit leuk.
  3. Tess27

    Tess27 Fanatiek lid

    31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Mag ik vragen of jou oestradiol is geprikt? Daaruit kan je wel echt opmerken wat er ongeveer in zou kunnen zitten!!

    Ik heb 2 afgebroken pogingen gehad voor ik tot een echte punctie kwam toen, het is zonde van de poging dus ik zou als er een andere poging komt bij de laatste echo beslissen of alles door gaat om je poging te sparen. 40 is extreem veel waardoor ze gok ik allemaal (wind eieren) noem ik ze meer hadden.

    Ik heb 30 en 29 follikels gehad en daar kwamen 11-13 eicellen uit dus de helft leeg.
    Nu 13 aangeprikt en 12 gevonden , soms is het erg zoeken qua medicatie en hoe je daar op bepaalde hoeveelheden op reageert.

    Sterkte
     
  4. Tess27

    Tess27 Fanatiek lid

    31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Als je je oestradiol weet wil je die dan sturen?
     
  5. Lalalaura

    Lalalaura Fanatiek lid

    3 jun 2016
    2.905
    2.098
    113
    Ja alles is geprikt, maar die waarden communiceren ze niet. Staat wel bij de doktoren in het dossier...
     

Deel Deze Pagina