Wel of niet elektrisch?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Delacour, 10 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delacour

    Delacour Bekend lid

    25 nov 2019
    789
    1.081
    93
    Vrouw
    Hoi!

    Ik wil graag een nieuwe fiets aanschaffen. Hoe wel ik nog niet zwanger/moeder ben zou ik toch alvast graag voor een moederfiets gaan.

    nu twijfel ik of een elektrische fiets handig is. Ik zal voornamelijk in de stad fietsen, een beetje conditie opbouwen en meer aan beweging doen. Door Corona ben ik wat aangekomen en baal daarvan. Op basis hiervan zou ik voor een normale moederfiets gaan, maar... als ik mijn woonwijk in wil dan moet ik een hoge brug op. Met wind en evt een kindje in de toekomst ben ik bang dat ik toch spijt ga krijgen als ik geen elektrische neem.

    Iemand hier die een van beide heeft? Bevalt het en welke heb je? Alvast dank!!!
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Ik kan makkelijk met mijn 2 kinderen op een gewone ebike :) heb er geen moekefiets voor nodig. Ik heb ook een gewone fiets, maar met 1 van 19 kilo achterop, 1 van 10 kilo voorop vind ik het te zwaar fietsen.
    Gewone fiets is reserve fiets, als de ebike pech heeft dan moet ik wel oudste van school kunnen halen.

    Moekefiets zie ik de meerwaarde niet van in.
     
    Delacour vindt dit leuk.
  3. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.731
    405
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb een E-bike van Stella. Superfijn ding. Ik fiets juist veel meer kilometers dan met de gewone fiets ermee dus krijg goed beweging. Ik heb hem op lichte ondersteuning staan, dus moet dan meer moeite doen maar kan ook de ondersteuning hoger zetten als ik zou willen. Vooral met heuvel op is dat handig. Ik zou hem niet meer willen missen.

    Enige wat je zou moeten navragen is hoeveel gewicht er aan het stuur mag, want niet ieder stuur is geschikt om een kinderzitje met gewicht aan te hangen. Ik heb overigens mijn kinderen nooit voorop gehad, vond ik zelf niet fijn fietsen.
     
    Delacour vindt dit leuk.
  4. Jacy82

    Jacy82 Bekend lid

    24 nov 2018
    742
    418
    63
    Vrouw
    Ik heb een gewone moederfiets. Ik vind dat ik te jong ben (38) voor een elektrische en dat nog best zelf kan. En ik vind elektrische fietsen en auto's bovendien niet zo goed voor de natuur, maar dat is een persoonlijke overweging.

    Ik zou wel aanraden bij een normale fiets om niet voor een cortina te gaan, maar voor iets met gewoon normale banden, een dubbele standaard en niet heel zwaar. De cortina is echt een zware fiets en door brede banden nog extra traag op de weg. Daar heb ik wel spijt van met 2 kinderen erop.
     
    Delacour vindt dit leuk.
  5. Delacour

    Delacour Bekend lid

    25 nov 2019
    789
    1.081
    93
    Vrouw
    Bedankt voor jullie tips! Daar kan ik wat mee :)
     
  6. Seffie

    Seffie Fanatiek lid

    17 apr 2019
    2.190
    2.523
    113
    Vrouw
    Ik heb in augustus een hele nieuwe Cortina common gekocht. Gewoon een normale fiets. Maar daar heb ik nu zo'n spijt van. Wij wonen in een dorp ver weg van andere dorpen (grenst niet aan elkaar dus). Het is voor mij teveel om te fietsen naar de winkels met deze fiets + dreumes achterop door mijn hernia. Ik ga om die reden mijn splinter nieuwe Cortina fiets inruilen bij Stella voor een nieuwe e-bike. Ik denk dat ik niet voor de moederfiets ga maar voor de transporter met achterzitje.
     
    Delacour vindt dit leuk.
  7. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Zeker een ebike. Je hoeft de trapondersteuning niet te gebruiken. Zet je m gewoon uit.
    Met een kindje en evt wat boodschappen, tegenwind en een brug op is het gewoon fijn als je m aan kunt zetten.

    Ik vind een moederfiets dus echt een meerwaarde. Ruimere en lagere instap echt heel fijn
     
  8. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Ik heb een sparta amazone 4 life. Daar kan het stuur verplaatst worden zodat het een moederfiets wordt. En later is het weer een gewone fiets. Ik vind het fijn dat de instap lager is en er meer ruimte is om op te stappen als je een zitje voorop hebt. Deze heeft ook meteen een volwaardige pakjesdrager (sommige mogen maar tot 25 kilo dus even opletten als je een gewone fiets koopt)

    Geen ervaring met een elektrische
     
  9. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Zou zeker voor een electrische fiets gaan. Wij wonen buitenaf en was totaal geen fietser, maar ga nu om een kaartje te posten zelfs op de fiets. Wil ik iets meer zelf doen zet ik de fiets uit of zachter. Mijn beste aankoop in jaren!
     

Deel Deze Pagina