Wel of niet inleiden met 41 weken

Discussie in 'De bevalling' gestart door San27, 8 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San27

    San27 Lid

    22 sep 2013
    58
    2
    8
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

    Ik ben vandaag precies 40 weken.
    Kom vandaag bij de verloskundige vandaan, die mij de keuze heeft gegeven mee te doen aan een onderzoek.
    Zeg ik ja bestaat er een kans van 50% dat ik word ingeleid met 41 weken, het kan dus ook zijn dat ik niet word uitgeloot, en gewoon de zwangerschap uitzit tot 42 weken.
    Aangezien ik dus helemaal geen invloed heb op de keuze die word gemaakt, vind ik het lastig om te kiezen of ik hieraan mee doe, of de natuur maar op zn beloop te laten.

    Graag jullie mening, en misschien hebben jullie dezelfde keus moeten maken.

    Alvast bedankt.
     
  2. zwaantje1985

    zwaantje1985 Actief lid

    9 apr 2013
    316
    1
    0
    Zolang er geen medische reden is zou ik het gewoon niet doen.. Wel bij 42 weken maar goed dan gebeurd het sowieso..
    Ik ken zat mensen waar het na de 41ste week vanzelf begon..
     
  3. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.743
    719
    113
    Heb het ook zelf ook overwogen, maar beviel met precies 40 weken :)
    Bij mij was de overweging nog wel afhankelijk van of ze het ook zouden doen als baarmoedermond nog niet verweekt was. Maar eerlijk gezegd zou ik het anders wel doen. Ik weet dat inleiding niet fijn is maar ben van mening dat 42 weken echt te lang wachten is en zou dus best mee willen werken aan onderzoek daarnaar.
     
  4. Madelief4

    Madelief4 Lid

    7 okt 2013
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelf zou ik daar niet aan mee doen.
    Een bevalling die natuurlijk op gang komt, is veel beter. ;)
     
  5. LizzyWizzy

    4 feb 2012
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb wel meegedaan, ook ingeloot voor het inleiden (zie post in thread INDEX studie) en geen spijt gehad. ;)
     
  6. Piepie

    Piepie Fanatiek lid

    17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben ingeleid met 40+4 en ik raad het je niet aan. Ik snap sommige vrouwen ook niet die zo graag willen worden ingeleid, ik vond het heel erg pijnlijk allemaal plus dat je vaker eindigt met een vacuum verlossing:(
    Maar als je kindje in nood komt dan is inleiden natuurlijk wel noodzakelijk!
     
  7. Wachtende

    Wachtende Fanatiek lid

    29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Waarom inleiding als het niet medisch noodzakelijk is?
    Inleiding is vaak nou niet echt prettiger dan normale bevalling
     
  8. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Hmm ik ben vandaag ook 40 weken en ik kreeg gewoon de keuze... volgende week met 41 weken inleiden. Of afwachten tot maximaal 42 weken. Waarbij ik dan wel om de dag op controle zou moeten komen ivm het snel achteruit kunnen gaan van de gezondheid van de baby. Volgens de gyn heeft inleiden na 41 weken geen nadelige gevolgen zoals grotere kan op tang of vacuumverlossing (voor de 41 weken wel) i ik ga nu me nog niet druk maken over de keuze overigens! Wie weet komt t niet zo ver en beval ik voor die tijd spontaan! (Hoop t wel, hoop vanavond al!!)
     
  9. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dat onderzoek zou me niet veel uitmaken. Maar ik zou er sowieso om vragen om met 41 weken ingeleid te worden. Inleiden na die termijn kan voor de baby geen kwaad, die is er gewoon klaar voor. Terwijl te lang wachten wel schadelijke gevolgen kan hebben. De kwaliteit van de placenta gaat vaak enorm achteruit op het laatst.
     
  10. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier sluit ik me bij aan... Ik kreeg zelf bij de jongste de keuze, nadat strippen met 40.3 geen resultaat had gegeven, mocht ik met 40.6 naar het ziekenhuis en werd het voorgesteld, onmiddellijk voor de volgende dag! - alles was nog oke met de baby overigens op dat moment. Maar ik was gewoon op.

    Inleiden is me zeker niet tegen gevallen. Maar het scheelt misschien wel dat dit m'n 2e kindje was, een 2e bevalling gaat in de meeste gevallen iets makkelijker dan de eerste. In vergelijking met de 1e, was de bevalling die ingeleid werd, veel prettiger.
     
  11. Vanilla

    Vanilla Fanatiek lid

    10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Eens! De gyns hier in het ziekenhuis zijn ook voor inleiden met 41 weken, het is hier zelfs standaard of de moeder moet er zelf bezwaren tegen hebben. Doorlopen na 41 weken heeft volgens mijn gyn geen toegevoegde waarde, enkel risico's.

    Ik ben zelf ingeleid met 41+1.
     
  12. ladygaga

    ladygaga Niet meer actief

    Ze hadden het aan mij ook gevraagd je kan er altijd nog vanaf zien.
    Heb na een week de beslissing genomen om toch maar niet te doen en ben met 41 plus 2 ingeleid
     
  13. AnneChristine

    AnneChristine Actief lid

    12 nov 2012
    301
    0
    0
    Zuid Holland
    Mij is ook gevraagd mee te doen met het onderzoek. Ik doe niet mee, wil zelf kunnen beslissen ipv loten. Maar er blijft een lastig verhaal. Zolang ik me goed voel en de baby maakt het goed, wil ik de natuur z'n gang laten gaan. Maar rond 41 weken denk ik daar misschien anders over.
     
  14. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Dat is ook mijn mening, maar het ligt er ook echt maar aan welke gyn je treft;)!
    Ik was met zoon aan het eind van mijn latijn, al nachten op door voorweeen en bekkenpijn.
    Op mijn vraag of ik met 41 weken ingeleid kon worden zij de gyn (een vrouw notabene), nee hoor, we laten de natuur gewoon zijn gang gaan..aahh:$!
    Afspraak gemaakt voor volgende dag bij mijn eigen gyn, ik kwam binnen en het eerste wat hij zij: u bent er wel klaar mee he..
    Mocht na het weekend, met 41 weken, terug komen om ingeleid te worden. Maar zondagnacht braken mijn vliezen spontaan gelukkig..
     

Deel Deze Pagina