Wel of niet naar de huisarts na herniaoperatie in november

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MB2005, 11 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hallo, ik heb nog een vraagje.
    Ik ben in november aan een hernia geopereerd ( eindelijk na 2,5 jaar :D ).
    Ik revalideer nog in de vorm van fysiofitness.

Nu ben ik zwanger en heb een afspraak gemaakt met een verloskundige, maar ik ben niet langs de huisarts geweest.
    Maar nu vroeg ik mezelf toch af of ik meer risico heb voor rugproblemen, waardoor ik mijn huisarts in moet lichten dat ik zwanger ben.
    Of mag ik gewoon wachten tot hij bericht heeft gehad va de vk en dan zien hoe het loopt?
    Ik zie die man liever niet als wel namelijk :oops:

Zijn jullie hier bekend mee?

Groetjes en alvast bedankt,
    MB2005.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    Hoi MB,

gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Je hebt recent een hernia doorgaamkt en bent nog aan het revalideren. Heb je nog klachten?
    Volgens de verloskundige afspraken in Nederland zou jouw zwangerschap nu begeleid moeten worden door een gynaecoloog. Je kunt een eerste afspraak maken bij een verloskundige en dit overleggen, dan regelt zij een consult bij de gynaecoloog en worden er speciefieke afspraken gemaakt over jouw begeleiding (als het allemaal mee lijkt te vallen kun je bijvoorbeeld wel onder controle blijven bij de verloskundige en alleen bij klachten weer naar de gynaecoloog). Je kunt ook je huisarts vragen om een verwijzing naar de gynaecoloog. Dit is omdat je inderdaad wel meer risico hebt op rugproblemen.
    Als je trouwens je huisarts niet graag ziet, er zijn wel eens mogelijkheden om over te stappen naar een andere huisarts hoor! Je kunt informeren in de plaats waar jij woont bij en andere huisarts, je situatie uitleggen en kijken of je in die praktijk erbij mag.
    Ik wens je een goede zwangerschap.

Mirjam

3. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Hallo, bedankt voor het antwoord.
    Ik voel me nu wel goed, ik ben alleen nog vrij instabiel.
    De hernia heeft er 2,5 jaar gezeten, dus de zenuw en spieren moeten de tijd hebben om te herstellen.

Ik denk er dit weekend even over na wat ik moet doen :D

In ieder geval bedankt.

Groetjes MB2005

Deel Deze Pagina