Wel of niet naar nieuwe baan tijdens IUI

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door MrsXX, 22 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrsXX

    MrsXX Lid

    3 mei 2018
    21
    17
    3
    Vrouw
    Hallo allemaal :)

    Ik zit met een dilemma, en hoor graag jullie meningen hierover.

    Bij mijn huidige werk heb ik een vast contract, en heb ik het prima naar mijn zin. Uiteindelijk zou ik iets anders willen doen, maar ik heb besloten dat ik graag eerst een kindje wil. Misschien als deze op de basisschool zit dat ik mezelf ga omscholen naar iets anders. Maargoed, dat even terzijde. Er is nu baan op mijn pad gekomen. Zelfde werk als dat ik nu doe, maar betere arbeidsvoorwaarden en toekomstperspectief. Nadeel is wel dat ik weer aan een jaarcontract moet geloven (startdatum 1-12-2018). Na dit jaarcontract krijg ik een vast contract, of laten ze me gaan.

    Punt is, deze baan zou ik zeker aannemen als ik niet probeerde zwanger te raken. Alleen ik ben bang dat ik in het aankomend jaar zwanger raak, en dat daardoor mijn contract niet verlengd wordt. In november beginnen we met IUI. Ik ben ook bang dat ik door de hormonen van de IUI in een of ander monster verander, en dat dit mijn functioneren zal beïnvloeden. En dat ik daardoor zelfs na een jaar ontslagen wordt, ook al zou ik niet zwanger raken.

    - Blijven bij huidige werkgever, ondanks geen doorgroeimogelijkheden en slechte arbeidsvoorwaarden, maar wel een vertrouwde omgeving waarvan ik weet dat ik het prima uit kan houden, of;
    - Overstappen naar nieuwe werkgever, ondanks dat de kans redelijk aanwezig is dat ik na een jaar geen vast contract krijg, en ik niet weet of ik het hier ook naar mijn zin ga hebben, maar wel betere arbeidsvoorwaarden en als ik na een jaar wel vast krijg, mooi toekomstperspectief..

    Ik zit zo erg met een dilemma! Ik moet morgen beslissen.. :|
     
  2. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Heb je dit dilemma al besproken met de nieuwe werkgever? Hoe staat die erover dat je zwanger kan raken en dat dit je functioneren kan beïnvloeden? Gewoon een open gesprek over wat je overwegingen zijn. Bij mij werd erg positief gereageerd in een soortgelijke situatie, heb toen voor de nieuwe baan gekozen.
     
    MrsXX vindt dit leuk.
  3. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Je hebt een luxepositie TS! Een mooie baan met een vaste aanstelling en een optie tot iets beters. Juist daarom zou ik open kaart spelen, overleggen hoe je baas er in staat en wat zij van de situatie vinden. Daarna kun je met de info die je dan hebt een keuze maken of het stukje onzekerheid dat je krijgt opweegt tegen de doorgroeimogelijkheid icm betere arbeidsvoorwaarden.
     
    MrsXX vindt dit leuk.
  4. K00

    K00 Niet meer actief

    Wat heb je besloten?
     
  5. MrsXX

    MrsXX Lid

    3 mei 2018
    21
    17
    3
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties. Uiteindelijk heb ik, naar aanleiding van het arbeidsvoorwaardengesprek, toch besloten om de nieuwe baan aan te nemen. Ik heb bij deze baan een mooie toekomst, die ook beter te combineren is met een kind. Ik heb niet verteld over mijn kinderwens.

    Mijn partner en ik hebben samen besloten om tijdens mijn jaarcontract te stoppen met proberen.. Hele moeilijke beslissing, maar het lijkt ons beter. We gaan ons tijdens dit jaar alvast laten voorlichten over IUI, het huis helemaal afmaken, en onze eetgewoontes aanpassen. Op die manier hopen we onze kansen te vergroten als we over een jaar verder gaan met proberen. En áls er dan een kindje mag komen, dan zijn we helemaal ready. (Niet dat we dat nu niet zijn, maar ik moet iets verzinnen om achter deze beslissing te staan..)

    Het enige wat het plan nog kan veranderen is als het deze maand gelukt zou zijn. Of als ik toch niet sterk genoeg blijk te zijn om mijn diepste wens een jaar op pauze te zetten..
     
    miniVosje, K00 en Flamingo1990 vinden dit leuk.
  6. K00

    K00 Niet meer actief

    Gefeliciteerd met je nieuwe baan!

    Fijn dat jullie het samen zo goed hebben kunnen bespreken.
    Wie weet kan je er over een half jaartje alsnog weer voor gaan; dan weten ze op het werk dat je het waard bent!
    Veel succes met jullie mooie toekomst!
     
    MrsXX vindt dit leuk.
  7. MrsXX

    MrsXX Lid

    3 mei 2018
    21
    17
    3
    Vrouw
    Dankjewel!
     
  8. Krimpie

    Krimpie Actief lid

    18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    Hè meid,

    Ik lees dat je je besluit al hebt genomen, dus hoop niet dat het als mosterd na de maaltijd komt, mijn reactie.
    Ik heb drie jaar geleden met een soortgelijk dilemma gezeten. Werk in de kinderopvang en zat in een invalpoule, waar ik niet tevreden was. Ik kon ergens anders een vaste plek krijgen en was super enthousiast over de locatie. Ik had de ochtend dat ik hoorde aangenomen te zijn een positieve test in handen. Ik had zo’n leuk gesprek gehad dat ik heb besloten het te vertellen voor ik ging tekenen. Mijn werkgever wist het dus eerder dan mijn ouders
    Ze reageerde zoooo positief! Inmiddels heb ik bij de eerste eerder moeten stoppen en heb ik nu verlof van de tweede en heb ik een vast contract gekregen. Zit daar gewoon op mn plek.

    Wat hier boven ook gezegd wordt; je hébt een vast contract.... waarom niet open kaart spelen en kijken hoe er gereageerd wordt? Ik was, vooral deze zwangerschap, een hormonen-heks, maar dat onderdruk je op je werk echt wel hoor! Wie weet duurt het sowieso nog een jaar en is er niks aan de hand, maar ik zou (of het het nou zegt of niet), nooooooit onze kinderwens een jaar opzij zetten voor wérk!! Nou hebben wij bij nummer 1 ook ruim een jaar moeten wachten, dus dat speelt misschien ook mee. Maar uiteindelijk is het “maar” werk hè! Ook al ben je direct zwanger, dan nog heb je 8 maanden om jezelf te bewijzen!
    En al vertel je het niet... een werkgever is niet dom... ze nemen een jonge vrouw aan en weten heus wel dat dit kan gebeuren!

    Wens je iig heel veel succes!!!
     

Deel Deze Pagina