Wel of niet overstappen op Omneo?

Discussie in 'Voeding' gestart door Marissie82, 30 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marissie82

    Marissie82 Bekend lid

    24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Dochtertje van bijna 9 weken oud heeft moeite met het poepen. De 1e 3 weken kreeg ze borstvoeding/gekolfde melk,toen poepte ze elke dag, maar door haar vroeggeboorte (4,5 week) en daardoor moeite met het aanhappen ben ik hiermee gestopt. Daarna overgestapt naar standaard voeding van Kruidvat. Het poepen leek in 1e instantie nog goed te gaan, maar na 5 weken ging er steeds meer tijd tussen zitten. Meestal poept zij nu 1x per 3 dagen. De ontlasting is zacht. Zij laat veel windjes, krampjes wisselend, maar is soms de hele avond aan het persen voordat de ontlasting komt. I.o.m. huisarts gestart met lactulose. Op advies cb gestart met probiotica. Tot nu toe helpt dit beide weinig.

    Is het verstandig om over te stappen naar Nutrilon en dan de Omneo? Of hebben jullie andere adviezen?
     
  2. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    Waarom vind je het een probleem, een keer per drie dagen? Als ik je zo hoor lijkt het namelijk niet alsof ze heel erg veel last van heeft. Mij is altijd verteld dat van 1x per week poepen tot acht keer per dag poepen normaal kan zijn voor baby’s. Ik zou zelf met zo’n jonge baby juist niet gaan experimenteren met allerlei (kunstmatige) middelen.
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.325
    113
    Volgens mij geldt dat alleen bij bv.
     
  4. Marissie82

    Marissie82 Bekend lid

    24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Ze lijkt er echt last van te hebben, ze zit soms de hele avond te persen. Zelfs al 1 dag nadat ze gepoept heeft. Maar het is dun.. daarom begrijp ik niet waarom het zoveel moeite kost
     
  5. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Kruidvat voeding geeft vaker deze klachten. Je zou ook de keuze kunnen maken om andere standaard voedng te proberen. En dit kan prima een ander b merk zijn, of een a merk als je liever wil.
     
    Marissie82 vindt dit leuk.
  6. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Dit zou ik ook doen. Onze dochter poepte ook erg moeilijk maar dan door de voeding van AH. Bij haar ging Jumbo en Kruidvat wel goed. Etos gaf ook weer problemen.
    Hier hebben beide kinderen ook altijd flink geperst bij de stoelgang. De oudste had er wel echt problemen mee, maar totdat hij zindelijk was heeft hij nooit zonder geluid gepoept, ook al waren de obstipatie problemen rond z'n 1e verjaardag over.
    Bij de jongste merkten we de 1e weken ook wel als er wat dwars zat, ze sliep dan onrustiger en vaak kwam de volgende dag alles eruit.
    Bij haar even omneo gebruikt, eerst een paar dagen hele dunne ontlasting, maar daarna weer gewoon dezelfde problemen als met AH voeding. Toen dus overgestapt naar Jumbo en met een paar dagen gewoon makkelijke gele ontlasting ipv moeizaam ene groen ze met AH voeding had.
     
  7. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.948
    25
    48
    Hier had dochter ook hardere ontlasting van nutrilon. Met HIPP voeding is het vergelijkbaar als van borstvoedings ontlasting en poeder lost ook beter op.
     
  8. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.211
    355
    83
    hier gebruiken we hero, maar ook ons mannetje heeft er veel last van, 1x per 3 a 4 dagen en de dagen er vooraf gaand erg veel huilen en ontroostbaar, erg lastig.
     

Deel Deze Pagina