Wel of niet?!

Discussie in 'Babynamen' gestart door Stormpy, 14 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    ik begin beetje gek te worden van mezelf. 35 weken zwanger en voor onze 2de wil ik (denk ik) de naam Lizzy
    Ik twijfel ik had bij de eerste al deze naam toen iemand zij is een hondennaam hebben we andere naam gedaan. Maar nu twijfel ik want het ja gevoel zoals bij de eerste heb ik niet. Maar dat heb ik met geen enkele andere naam. En daarbij vind mijn man deze naam ook nog steeds niks die vind liza/lisa leuk. En ik weer niet eigenlijk.
    En dan nog de betekenis van de naam past absoluut niet bij ons.

    Dus wat vinden jullie en waarom wel of niet. En zouden jullie een naam vanwege een betekenis niet doen of zou het weinig uitmaken?
     
  2. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.588
    10.485
    113
    Als ik het goed begrijp vind jij de naam niet fantastisch en je man vind het niks. Dan zou ik toch een andere naam overwegen, maar het is wel kort dag.

    Ik vind Lisa leuker dan Lizzy. Lizzy vind ik leuk tot 10 jaar. Vind je Liz niet leuk? Daar kan je Lizzy van maken als koosnaam, maar is een mooie naam voor alle leeftijden.
     
  3. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Ik krijg de associatie met het nichtje van Katrien Duck niet uit mijn hoofd, ondanks dat ik een kindje ken met die naam.

    Lise, Elise/Elisa, Liz of Liv opties misschien?
     
  4. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.006
    25.455
    113
    Als je man hem helemaal niets vind dan is het sowieso geen optie toch?
    Ik zou nog even verder zoeken :)

    Elise / Eliza / Lia / Ella / Liz / Liese / Lise

    Lisa heeft de betekenis 'Ik zweer bij God' of 'God is redding'. Op zich een mooie betekenis toch? Kijk, betekent een naam Dood of Ongelukkig of Vervloekt of zo, dan kan ik mij voorstellen dat je dat liever niet doet, haha.
     
  5. Janiz

    Janiz Actief lid

    5 mei 2011
    455
    274
    63
    Lisa en Lizzy zijn allebei afgeleid van Elisabeth, dus het lijkt me dat de betekenis hetzelfde is.

    Ik vind Lizzy op zich leuk, maar niet zo voor een volwassene. Liz met roepnaam Lizzy misschien? Of Lissa?

    Ik vind het trouwens helemaal geen hondennaam. Daar zou ik me niet door laten weerhouden.
     
  6. SylviePaula

    21 jul 2016
    22
    3
    3
    NULL
    NULL
    Als je te veel twijfel hebt zal ik toch wat anders doen Liz is misschien wel een leuke optie. Je kunt dan altijd nog Lizzy zeggen als je je bedenkt..
     
  7. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.561
    13.129
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Mij maakt de betekenis zéér veel uit, dus als het een negatieve betekenis heeft zou het voor mij echt een no-go zijn.

    Ondanks dat ik de betekenis van Lizzy niet ken, vind ik het een hele kinderlijke naam. Doet me denken aan het nichtje van Kwik, Kwek en Kwak.
    Dan liever Izzy of desnoods Liz.
    Of Lize zoals je man het graag heeft :thumup: (maar dan dus met -e ipv. -a)
     
  8. Lenaroos

    Lenaroos Niet meer actief

    Ik vind Lizzy leuk! Ook voor volwassenen!
     
  9. Leen82

    Leen82 Fanatiek lid

    8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Ik zelf heb niets met namen met een ie/y klank op het einde. Ik vind het altijd zo verkleinend zeg maar.

    Het is zo lastig die namen. En uiteindelijk wen je er aan en word je vanzelf (alsnog) verliefd op de naam. En kan je je kindje ook niet meer met een andere naam voorstellen natuurlijk. Maar wel handig als jullie beide achter een naam staan :).

    Liz of Lise ben ik zelf meer van gecharmeerd. Maar in iedere reactie zal je mening krijgen, waardoor het misschien nog wel lastiger wordt. Ga op je gevoel af zou ik zeggen.
     
  10. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik heb vaak een mooie naam laten vallen vanwege de betekenis. Maar niet iedereen vindt een betekenis belangrijk.

    Omdat je er niet dol op bent en je man ook niet zou ik echt een andere naam kiezen.

    Als je betekenissen leuk vindt, zou je dat ook als uitgangspunt kunnen nemen. Welke betekenis wil je en welke naam hoort daarbij.

    Elisé en Liselle vind ik mooie variaties op Lizzy.
     
  11. meisjemeisje85

    meisjemeisje85 Bekend lid

    29 apr 2016
    529
    226
    43
    Ik vind lizzy erg leuk en ik ken geen honden die zo heten, wel twee leuke meisjes.

    Verder vind ik liza/lisa een beetje een krengen naam maar dat is natuurlijk net wat voor associatie jezelf met een bepaalde naam hebt.

    Een andere optie die ik wel leuk vind en een beetje hetzelfde idee is, is lize. Misschien is dat wat aangezien het denk ik toch wel belangrijk is dat je partner uiteindelijk ook achter de naam staat..
     
  12. Marlo

    Marlo Bekend lid

    30 aug 2014
    842
    161
    43
    Ik vind Liz leuker!
     
  13. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.314
    1.782
    113
    Vrouw
    Ik vind Lizzy niet zo leuk, dan zou ik voor Liz gaan.
     
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik vind lizzy wel leuk maar zou voor een wat stoerdere officiële naam gaan. Bijv Liz of Eliza of andere opties. Maar Lizzy vind ik erg leuk!
     
  15. Stormpy

    Stormpy Bekend lid

    3 nov 2014
    710
    360
    63
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie meningen! Nog steeds word het er niet makkelijker op :(

    Even om alles beetje bij elkaar te beantwoorden anders blijf ik heen en weer lezen.

    Ik heb dus de naam aan de eerste niet gegeven omdat iemand zij is een hondennaam. Maar ik denk telkens als die naam bij een tweede weer in me hoofd zit ga ik dan geen spijt krijgen dat ik de naam niet nu wel gekozen heb. Mijn man vind de naam indd niet echt leuk maar hij bedenkt ook gewoon helemaal geen alternatief hij is er ook niet zo mee bezig als ik. Hij ziet het wel als ze geboren word. Liz vond ik ook wel leuk maar hij weer minder hij vind het meer een afkorting. De betekenis is “gewijd aan God” tis geen slecht iets maar ik heb niks met geloof of God. Maar Lisa/liza betekend hetzelfde daarbij vind ik zoals iemand al beetje zij “krengnamen”
    En toen we nog een lijstje hadden van namen is er maar 1 naam blijven hangen bij mijn dochter en dat was lizzy. Daarbij overal waar ik kijk kom ik de naam tegen. Het lijkt een soort teken ofzo haha maar grootste probleem is gewoon ik wil dat mijn man de naam mooi vind. Ik heb geen zin dat hij over 5 jaar tegen der zegt ja je moeder wilde die naam. :confused:
    Vandaag kwam hij nog wel met de naam Zoë ineens. Vind ik ook een mooie naam dus nog maar eens goed over na denken
     
  16. iez

    iez VIP lid

    4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Zoë vind ik persoonlijk mooier dan Lizzy. Maar ja jullie moeten er wel samen uitkomen.
     
  17. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ja ook mooi maar vindt je man een langere variant van Lizzy niet leuk?
     
  18. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.743
    719
    113
    Ik zou sowieso voor een naam gaan die jullie beide mooi vinden. Dus geen Lizzy.
     

Deel Deze Pagina