Wel voorkolven voor colostrum maar geen borstvoeding geven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door 1986CHANTAL, 8 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.752
    756
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hi meiden,

    Ik ga mijn tweede om mindere redenen geen borstvoeding geven.

    Maar wat ik wel fijn zou vinden is dat hij de eerste colostrum binnen krijgt. Vooral als hij zijn temp nog niet goed kan regelen en om wat aan te sterken. Hij wordt tussen de 38/39 weken gehaald.

    Is dit heel vreemd? En als ik prenataal wil kolven kan ik daar dan ook zomaar mee stoppen? Er komt natuurlijk heel weinig uit maar geen ervaring mee dus hoor graag:)
     
  2. Wien046

    Wien046 Bekend lid

    1 jul 2013
    894
    404
    63
    De melkproductie komt pas op gang nadat de placenta geboren is. Voor de bevalling kolven gaat daar geen invloed op hebben en kan dus prima als je dat graag wil.
     
    1986CHANTAL vindt dit leuk.
  3. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Nee hoor, is niet vreemd.

    We wisten dat onze jongste eerder zou komen en dit werd zelfs aangeraden.
    (alleen kwam ze zelf al veel eerder dan gepland dus van prenataal kolven was geen sprake meer).
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Alleen maar handig, kan prima. Ik heb t ook gedaan met zoontje dan lag er in elk geval wat klaar in de diepvries. Ik had t gelijk in kleine spuitjes van de apotheek gedaan, die zijn super snel ontdooit als je t nodig hebt en kan je makkelijk geven als ze zo klein zijn.

    Vervolgens na geboorte nog een aantal keren aangelegd ook en afgekolfd met de handpomp (bewust niet met de elektrische) en daarna gewoon de boel stop gezet. Ukkepuk kon er toch ook niet tegen, lactose dingetje dochter idem (geen kma), maar voor de antistoffen is t wel verdraaide handig.

    Was er wel blij mee toen we bij zn eerste vaccinatie ook een covidje erbij kregen, beetje extra steun.

    Salie thee, Salvia 0 tinctuur en koolbladeren, stevige strakke bh en was er ook zo vanaf.
     
  5. 1986CHANTAL

    1986CHANTAL Fanatiek lid

    12 mei 2014
    1.752
    756
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Dank voor je reactie!!
     
  6. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Dat kan zeker. Ik heb t bij de 2e ook gedaan. Na een week gestopt.

    Bij 1e wat langer maar ik kon gewoon stoppen en aanleggen wanneer ik wilde want heb zo weinig klieren. Daarom bij 2e eerder gestopt. Bij 1e wou ik niet opgeven. Maar na 3 lactatie deskundige maar geaccepteerd dat t nooit volledig zou lukken
     

Deel Deze Pagina