Welk aankleedkussen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door josephinevh, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josephinevh

    josephinevh Fanatiek lid

    17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Welk aankleedkussen hebben jullie? Is die van de hema goed? Of betere ervaringen met die van de Prenatal? Of andere?
     
  2. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Hier die van de hema. Bevalt prima. Makkelijk schoon te maken en met een hydrofiel erop en evt ook een hoes zie je toch niet wat erop staat.(hoezen zitten hier vaak in de was ivm plasongelukjes)
     
  3. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    Ik heb een witte van de hema en die bevalt prima. Weet niet meer hoeveel hij kostte maar zal vast niet veel zijn geweest.
    Nu na anderhalf jaar gebruik is het zeiltje wel gescheurd maar het kan nog steeds mee met een hoes erom en mn dochter zal er toch niet nog heel lang gebruik van maken. Voor de nieuwe babykamer haal ik weer een nieuwe bij de hema.
     
  4. Klaartje863

    Klaartje863 VIP lid

    10 mei 2012
    6.606
    56
    48
    Ik heb er een van bebe-jou. Die is wat dikker en groter, mn koeka aankleedkussen past daar wat mooier omheen;)
     
  5. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik heb er een van de hema. Hij is inmiddels op de naad iets kapot, maar heb hem met ductape gemaakt. Er zit toch een hoes omheen dus je ziet er niks van.
    Straks voor de babykamer koop ik een nieuwe.
     
  6. Miepske1980

    Miepske1980 Fanatiek lid

    29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Ik heb die van de Hema weggemikt en er 1 van bebe-jou gekocht... die bevalt 100 x beter. Veel dikker en steviger!
     
  7. laura123

    laura123 Fanatiek lid

    18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Bebe jou een zilveren. Bevalt prima
     
  8. Tante Truus

    Tante Truus Actief lid

    14 jul 2014
    343
    110
    43
    wij hebben er 2 van Luma, lekker dik, erg stevig en de hoes is wasbaar. Daar dan een losse hoes overheen en nog een losse hydrofiel.

    We hadden eerst een gewoon plastic kussen van de babydump. Toen mijn oudste nog geen 1 was, trok hij altijd alles vanaf de commode zijn bedje in. Zo ook het kussen, dat we vervolgens in stukjes terugvonden. Hij had de plastic laag kapot getrokken en het schuim eruit en in stukjes gescheurd.
     
  9. Emily27

    Emily27 Fanatiek lid

    14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Maakt helemaal niks uit, ze zijn allemaal prima. Gewoon een degelijke doch goedkope doen. Hema ofzo. Die zijn bij mij na ruim 2 jaar nog in perfecte staat.
     
  10. Shandy

    Shandy Fanatiek lid

    14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Heb er 1 van prenatal, gewoon wit plastic, prima!
    Leuke hoes erom en een hydrofiel leg ik bij t gedeelte waar de billen liggen
     
  11. Miles

    Miles Fanatiek lid

    22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Ik heb Hema (beneden) en prenatal (babykamer, boven), beiden hebben mij 10 euro per stuk gekocht. Die van prenatal is roze, leuk dat ik het weet, maar dat zie je natuurlijk nooit want daar zit een hoes omheen en een hydrofiel op. Die van prenatal is veel beter vind ik, die van de Hema klapt gewoon dubbel als ik een hoes eromheen doe.

    Ik heb trouwens aankleedkussenhoezen van de Hema, leuke kleurtjes en nog leukere prijs! Helaas zijn de wel iets gekrompen in de was dus dat in combinatie met het kussen dat makkelijk dubbelklapt is niet fijn. Daarnaast heb ik 1 hoes van prenatal, waarvan ik in het begin dacht mijn hemel die is zo groot daar kan ik 2 kussens mee bedekken! Maar 2x wassen en hij bereikt de perfecte maat voor beiden kussens. Dus al met al zou ik voor een prenatal kussen gaan (prijs is toch gelijk, of het was een aanbieding, dat weet ik even niet meer. In ieder geval een tientje) en daarbij kunnen prima Hema hoezen. De Hema hoezen en het kussen zou ik niet combineren vanwege dus het inklappen en de krappere hoezen na het wassen. Daar is hij gewoon niet stevig genoeg voor..
    Leuk he? Brainstormen over dit soort dingetjes! Heb ik ook eindeloos gedaan!
     
  12. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    3x van hema gehad en 3x heel snel kapot.
    Deze keer voor een bebe you van winny the pooh, zonder hoes, want die van hema passen niet en vergeet telkens om ze te kopen. De helft van de tijd ligt er niks op, anders dubbel gevouwen hydrofiel
     
  13. Roosje83

    Roosje83 Fanatiek lid

    4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben boven een bebe jou, beneden de standaard versie van de prenatal. Wat een verschil, qua dikte, maar vooral de grootte, ben erg blij met de grote versie van bebe jou. Enige nadeel de standaard hoezen van prenatal en hema passen er niet goed op. De jolein wel.
     
  14. Zwangernr6

    Zwangernr6 Niet meer actief

    Bebe-jou, wat groter en dikker dan de standaard kussens. Handig als je kindje wat groter wordt
     
  15. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.691
    3.472
    113
    Hier gewoon Hema en die voldoen prima. Ik zie eerlijk gezegd ook echt niet de meerwaarde van een dikker of duurder kussen, het is geen matras... ;) Die van de Hema is dik en zacht genoeg voor een baby of dreumes om op te liggen tijdens het verschonen en aankleden. Ik kan me nog herinneren dat ik tijdens mijn eerste zwangerschap bij alles snel geneigd was om voor de duurdere optie te gaan (eerste kind, je wilt het beste ;)) en daar heb ik achteraf best wel spijt van. Ik de praktijk zijn de simpele spullen van bijvoorbeeld de Hema of Ikea vaak net zo goed of zelfs praktischer... Bij een aankleedkussen zou ik dus zeker voor een simpele optie gaan.
     
  16. Verox

    Verox Niet meer actief

    Ik heb bij de Prenatal niet de duurste, maar ook niet de goedkoopste gekocht.
    Ik wist ook niet waar ik verder op moest letten😁
     
  17. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.783
    113
    Bebe jou die is heel fijn,72 cm dus kan er langer op,ook dikleed/ steviger dus rolt er ook niet zo af.
    Wij gebruiken geen aankleedkussenhoes. Zonder is makkelijker (zeker met ongelukjes jongetje) wamn het koud is gebruiken we een hydrofiele doek.
     
  18. mammalies

    mammalies Actief lid

    4 mei 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook bebe-jou, ik vind m super, hij gaat nu voor de 3e gebruikt worden en is nog steeds zo goed als nieuw!!!
     
  19. flowersoflove

    flowersoflove Bekend lid

    15 nov 2013
    811
    0
    0
    Kinderopvang
    Ik heb die van de prenatal gekocht voor een tientje, tijdens de mamamazzeldagen was 'ie nu maar 7 of 8 euro ofzo. Nog niet uit kunnen proberen dus ben benieuwd!
     
  20. Spathiphyllum

    Spathiphyllum Bekend lid

    3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb er een van bebejou, gewoon effen wit. Eerst hadden we een goedkopere (van de hema geloof ik), maar dat onding vouwde steeds dubbel met een hoes eromheen. Die we nu hebben is groter en zachter en blijft tenminste in vorm.
     

Deel Deze Pagina