Welk bevalbad (Oerbron) ?

Discussie in 'De bevalling' gestart door 14januari, 6 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 14januari

    14januari Actief lid

    9 mei 2018
    256
    213
    43
    Vrouw
    Ik heb hier al eens een topic over geopend maar die kan ik nergens meer terugvinden...

    Welk bevalbad raden jullie aan van de Oerbron?
    Een ovaal bad (met harde rand) of een opblaasbaar bad (zachte rand)?

    https://www.oerbron.nl/bevalbaden/huurbaden
     
  2. Lolalala

    Lolalala Lid

    11 okt 2016
    88
    13
    8
    Vrouw
    #2 Lolalala, 6 nov 2018
    Laatst bewerkt: 6 nov 2018
    Daar is inderdaad al eens een topic over geweest. Volgens mij was het 50/50 de een vind de zachte rand prettig om overheen te hangen de ander vind de stevige rand prettig, vooral tijdens de persfase.

    Ik behoor tot kamp harde rand.

    En met verwarming! Ik heb mijn bad gisteravond gevuld omdat ik dacht dat ik ging bevallen, nu ben ik op 4cm blijven steken en blijft mijn badje gevuld en warm (met afdekhoes) op mij wachten.

    Mijn vorige bevalling was in dit zelfde bad, ik vond het perfect!
     
    14januari vindt dit leuk.
  3. 14januari

    14januari Actief lid

    9 mei 2018
    256
    213
    43
    Vrouw
    Ik heb het vorige topic gevonden! ;)

    In het opblaasbare bad kan geen verwarmingselement. Geen idee of het water snel koud wordt daarin. Heb je jouw ovale bad ook van de oerbron? En kun je er ook nog enigszins overheen hangen dan?

    Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring en hoop dat je ondertussen een mooie bevalling hebt gehad!!
     
  4. Lolalala

    Lolalala Lid

    11 okt 2016
    88
    13
    8
    Vrouw

    Ik ben nog steeds niet bevallen pfff! Blijf steken op 4cm...

    Ja ik vind van wel, het is een erg comfortabel bad, ook het ovale vind ik handig, in de breedte kun je goed je afzetten met je benen tegen de rand en in de lengte languit liggen. Ik vond het prettig dat mijn vriend achter mij zat (buiten het bad) en door de relatief dunne rand dicht bij zat en mij goed kon ondersteunen tijdens het persen.

    Edit: en ja, ook vd Oerbron!
     
    14januari vindt dit leuk.
  5. 14januari

    14januari Actief lid

    9 mei 2018
    256
    213
    43
    Vrouw
    Pffff dat is niet fijn zeg! Ik hoop dat je niet al te lang meer hoeft te wachten!

    Gebruik je hem verder ook gewoon buitenom de bevalling? Ik las op de website van oerbron dat je hem tijdens de zwangerschap ook kunt gebruiken maar dan moet je hem toch iedere keer schoonmaken en weer een nieuw zeil in leggen?
     
  6. Lolalala

    Lolalala Lid

    11 okt 2016
    88
    13
    8
    Vrouw
    Ik gebruik hem om die reden dus verder niet. Al zou je het bad leeg kunnen pompen en het zijl afdrogen. Maar daarvoor vind ik het wel ergveel water.
     
  7. 14januari

    14januari Actief lid

    9 mei 2018
    256
    213
    43
    Vrouw
    Verder nog mensen die kunnen aanraden welk bevalbad het fijnst is?
    Ik heb begrepen dat er nog meer sites zijn waar je een bevalbad kunt bestellen en dat de prijzen ook sterk uiteen lopen. Tips welkom!!
     
  8. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Wil je eentje kopen of huren? Ik ga er eentje huren via marktplaats voor €90,- inclusief hygiënische hoes.
     

Deel Deze Pagina