Welk dekbed en matras?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Olifantje1991, 29 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Ons zoontje gaat binnen een paar weken over naar een groot bed, gewoon een 1 - persoonsbed.
    Nu wil ik graag een 4 seizoenendekbed voor hem kopen, maar er is zoveel aanbod dat ik er niet helemaal uit kom welk materiaal nou het beste is.
    Welk dekbed hebben jullie voor je kinderen?

    En qua matras eigenlijk hetzelfde verhaal. Las op internet dat een koudschuim matras voor kinderen het beste is, klopt dat? Of hebben jullie andere ervaringen?

    Bed dat we willen kopen komt overigens bij Leen Bakker vandaan, dus op zich wel praktisch als we daar ook 't matras en dekbed vandaan kunnen halen.

    Qua kussen neem ik denk maar zo'n plat mogelijk kussen? Of evt. een peuterkussen? Hij is nu nog helemaal geen kussen gewend.
     
  2. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.783
    113
    Als er allergieën in de familie zijn zou ik voor een koudschuimmatras gaan, dit hebben we nu ook voor zijn ledikant en over een paar maandjes gaat hij over.

    Wij gaan hoogstwaarschijnlijk het matras bij de ikea halen daar hebben we tot nu toe goede ervaringen. Als je geen kussen gewend bent zou ik die nog niet gebruiken pas wanneer hij er zelf om vraagt.

    Het dekbed hebben we nog niet bekeken misschien hema of ikea. Ik lees mee voor tipd.
     
  3. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.252
    5.204
    113
    Onze zoon heeft een koudschuim matras met een afritsbare tijk, dat laatste vind ik echt onmisbaar ivm lekkages en buikgriep oid. Nu is mijn zoon met 8 jaar nog steeds niet zindelijk, dus als we deze niet hadden gehad, waren we denk ik wel 3 matrassen verder inmiddels ;). Die wij hebben is van lifetime (daar is zijn kamer van), maar ik denk dat er ook wel goedkopere zijn. O ja, en hij is in twee delen afritsbaar, dan kun je de ene kant afritsen en uitwassen en de andere kant blijft dan goed genoeg zitten om op te slapen.
    Qua dekbed heeft hij een 4 seizoenen synthetische van de hema, maar ik ga een katoenen kopen.
     
  4. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Natuurlijke materialen , is minder zweterig. En hoofdkussen is nog niet nodig (op z'n vroegst tegen de tijd dat ze naar basisschool gaan, aldus kinderarts die ik sprak).
     
  5. maria80

    maria80 Fanatiek lid

    18 aug 2009
    1.960
    131
    63
    4 seizoenendekbed en peuterkussen hebben wij van de Hema, ze slapen er prima mee.
     
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Hier matrassen van de Ikea, niet de allergoedkoopste, maar ook geen hele dure, met afritsbare hoes inderdaad (en daarop gaat zo'n antidoorlekding, want door die horen gaat het gewoon heen en is je matras alsnog vies). Dekbed hebben we ook van Ikea, ik geloof 2 of 3 sterren/punten oid, voor onze warmbloedige kinderen prima (voor de oudste zelfs te warm).
     
  7. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wij hebben voor onze dochter een paardenhaar peuterkussen super plat kussen, koudschuim matras prima doña van Slaap Kindje Slaap - Kindermatrassen en een 4 seizoenen tencel dekbed. Op het matras ligt nu een wollen onderdeken en ze draagt een bamboe pyjama van ergo pouch.
    Alleen maar natuurlijke materialen slaapt zoveel fijner dan dat zweterige synthetische spul vind ik zelf ook vreselijk slapen.
     
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Wij hebben een peuterkussen en 4 seizoenendekbed van de hema.
    Matras van de ikea, ik zou zo het type niet weten. Niet de allergoedkoopste maar ook geen hele dure.
     
  9. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Bedankt voor jullie reacties tot nu toe, hier heb ik zeker wat aan! Zal morgen met jullie adviezen nog eens verder zoeken op internet en dan gaan we binnenkort maar shoppen.
    En bedankt voor de goede tip om voor een matras te gaan met een afritsbare hoes, gaat hier vast ook van pas komen!
    En een zeiltje in bed, onder het luier gebied kan neem ik aan op deze leeftijd geen kwaad meer toch? Voor als we in de toekomst de luier s nachts uit gaan laten.
     
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113

    Nee hoor dat kan nu prima. Als je liever geen plastic gebruikt...ik heb van de prenatal van die stoffen onderleggertjes.
     
  11. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    De oudste ligt hier op zo'n molton met antidoorleklaag, volgens mij gaat dat nu prima.
     
  12. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Dank jullie wel!
     
  13. Sassie1981

    Sassie1981 Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    2.889
    619
    113
    Is een matrasbeschermer niet handiger?
     
  14. Bianca88

    Bianca88 Fanatiek lid

    17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    4 seizoenendekbed van leenbakker gewoon katoen.
    En een peuterkussen van leenbakker hebben wij.
    Matras van auping, maar dit was een nieuw matras van mijn schoonouders, die hadden de verkeerde maat en kon ik gratis overnemen.
    Ik heb een los katoenenmatje liggen voor evt ongelukjes , heb ik besteld bij de lidl. Heet daar incontinentie matje. Ideaal voor in bed en zweet niet.
     
  15. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Matras, dekbed en babykussen allemaal van de ikea. Ik ga nog een 4 seizoenen dekbed kopen, ook bij de ikea, want die van nu is toch niet warm genoeg..
     
  16. blauwespeen

    blauwespeen Fanatiek lid

    20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier eentje van de leenbakker die in de aanbieding was. Ik heb vooral gelet op dat hij niet te zwaae was. Nu kan ik het matras makkelijk in me eentje opmaken... Ook als er nachts een ongeluk gebeurd met spuug of plas. Ik vind het ideaal zo licht van gewicht met kinderen
     

Deel Deze Pagina