Welk hoofdkussen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Vitamientjuh, 13 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Hallo dames,
    Ik ben nu al een lange tijd op zoek naar een hoofdkussen. Ik heb veel last van mijn nek en schouders omdat ik gewoon niet het juiste kussen kan vinden. Iemand een tip welk kussen ik kan halen? Ik hou niet van harde kussens, liever iets dat zacht en fluffy is.
     
  2. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.950
    1.578
    113
    Ik heb een kussen van Silvana. Zijn er in verschillende hardheden dus je kunt zelf uitproberen wat je fijn vind.
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  3. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Bedankt. Ik ga even googlen.
     
  4. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.134
    7.723
    113
    Gelderland
    deze hebben wij ook en is het eerste kussen wat voor ons allebei goed ligt. We hebben allebei een andere. Inmiddels wel aan vervanging toe dus wacht zelf even op een aanbieding. Soms heb je nog wel eens een actie bij het tweede kussen.
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  5. Charmed72

    Charmed72 Fanatiek lid

    8 mrt 2009
    1.317
    227
    63
    Vrouw
    Silvana hebben wij ook. Eerst een vrij grote en die hebben we bij de beddenspeciaalzaak om kunnen ruilen voor een kleinere.
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  6. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Wij hebben ook die van Silvana. Je hebt een normaal formaat 60*70 geloof ik (normale kussen hoes) en een iets minder hoog formaat.

    en heel veel verschillende stevigheden verkrijgbaar. Ik wil nooit meer zo’n gewoon fluffy kussen, dat vind ik echt veel minder fijn liggen
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  7. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.634
    1.283
    113
    Ook goed op de hoogte van je kussen letten. Ik had altijd een vrij hoog kussen, maar na advies in een goede beddenzaak moest ik veel lager hebben. Eerst voelde dat heel vreemd tijdens het slapen, maar nu zou ik niet meer anders willen. Het is maar net wat bij jou en je houding past!
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  8. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.533
    729
    113
    Heb je toevallig een nieuw bed gekocht? Sinds we een nieuw bed hebben is het crime om te slapen ivm met ander matras dus hier ook op zoek naar :D
     
    Vitamientjuh en owly vinden dit leuk.
  9. Happymam

    Happymam Fanatiek lid

    7 feb 2009
    1.177
    261
    83
    Ik heb een neksteunkussen van Optidee. Sinds ik heb heb minder nekklachten en slaap lekker.
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  10. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Welk kussen goed is is afhankelijk van hoe je slaapt. Ik ben een bijslapen en heb een ander kussen dan mijn man die rugslaper is. Wel allebei mline
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  11. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Ik lees mee, ik heb een fluffy kussen en dat is heerlijk als je de nacht begint maar dan krijg je een krater in het midden. Elke paar uur draai ik mijn kussen de andere kant op. Misschien toch eens een nieuw kussen.

    Ik was een buikslaper maar sinds de zwangerschap kan dat niet meer. Gaat denk ik na 7 jaar ook niet meer over:rolleyes:
    Dus slaap ik voornamelijk op mijn zij.
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  12. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Ik heb sinds 2 maanden hoofdkussen Edel van Morgana en ik zou niet anders meer willen, wat een fijn kussen!
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  13. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Nee geen nieuw bed. Alhoewel ik me nu bedenk dat de problemen toen begonnen. Ik heb toen mijn kussen weggedaan en daarna nooit meer een fijne kunnen vinden. Met periodes (zoals nu) heb ik dan heel veel last van mijn schouders en nek.
     
  14. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Bedankt allemaal voor de reacties. Ik ga zeker even de Silvana kussens testen, zijn gelukkig nog betaalbaar ook :p
     
  15. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.533
    729
    113
    Het lijkt mijn verhaal! We hebben bed van Swiss Sense en hadden net voor aanschaf een nieuw hoofdkussen wat werkte ... nu met het nieuwe bed is de topper heel relxed maar lijkt het net of mijn schouder in de weg ligt als ik op mijn zij lig!
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  16. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.842
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik ben naar een beddenzaak gegaan. Had ook steeds vreselijk last van m'n nek. Daar kussens getest obv m'n slaap houding, goed advies gekregen en nu echt een fantastisch kussen.
    Moest eerst even wennen want het is echt een stevig kussen ipv zo'n fluffy ding maar wil nu niet anders meer. Nooit meer nekpijn en als ik nu op zo'n zacht kussen lig merk ik pas echt dat daar nauwelijks ondersteuning in zit.

    Ga dus echt testen en laat je adviseren.
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina