Welke anticonceptie?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Soturi, 8 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    3 weken geleden ben ik bevallen van mijn dochter. Het wordt dus langzaam tijd om na te gaan denken over anticonceptie. Maar wat?

    Wij willen in de toekomst graag een tweede.
    Voor onze dochter hebben we ruim 2,5 jaar moeten proberen. Tussendoor 2 miskramen gehad. Hierdoor overweeg ik zelfs om de anticonceptie maar te laten voor wat het is, voor als we weer zo lang moeten wachten.
    Maar ik ben me er ook van bewust dat het ineens wel heel snel kan gaan. En om nu direct weer zwanger te raken, lijkt me een slecht idee. Ik wil mijn lichaam de kans geven om te ontzwangeren. En sowieso wil ik de tweede (als die ons gegund mag zijn) niet te dicht op onze dochter hebben. Als ik er complete invloed op kon hebben, zou ik 1,5 tot 2 jaar ertussen ideaal vinden denk ik. Dat zou betekenen dat we voor een periode van ongeveer 9 maanden voor anticonceptie zouden gaan.
    In die tussentijd wil ik het liefst geen hormonen gebruiken. Hierdoor blijft er vrij weinig over. Volgens mij alleen de koperspiraal en condooms.

    Het staat me ergens tegen om voor zo'n korte tijd een koperspiraal te laten plaatsen. Ik denk vooral omdat ik bij een spiraal denk aan iets dat je echt voor langere tijd gebruikt.
    Dan zijn er nog de condooms. Maar daar hou ik eigenlijk ook niet van. Het omdoen van zo'n ding haalt je toch weer uit het moment. En het voelt gewoon minder fijn.

    Zijn er nog andere opties voor anticonceptie die ik over het hoofd zie?
    Wie heeft er ervaring met een koperspiraal voor zo'n korte periode? Of zal ik me toch over mijn afkeer van condooms moeten zetten? Of misschien toch geen anticonceptie?
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik had hetzelfde dilemma als jij. Bijna twee jaar over dochter gedaan. Wij hebben uiteindelijk toch condooms gekozen. Maar man man man wat was ik blij toen die weer weg konden :roflmao:. Dochter was bijna 8 maanden toen we er weer voor gingen. Uiteindelijk twee weken na haar 1e verjaardag een positieve test.

    Ik wilde er wel echt pas voor gaan met een minimaal leeftijdsverschil. Dus durfde het niet helemaal op z’n beloop te laten. Als jij daar minder strikt in zit zou je ook nog voor het zingen de kerk uit kunnen overwegen.
     
    Soturi vindt dit leuk.
  3. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Dat gevoel kan ik me helemaal voorstellen! Ik wil ze eigenlijk echt niet en ben nu al aan het aftellen tot het moment dat ik ze weer zou kunnen laten. Maar dan gebruik ik ze nog niet eens. :roflmao:

    Oh ja, dat is ook nog een idee. Maar dan moet ik eerst bedenken hoe strikt ik in het leeftijdsverschil ben. En hoe strikt mijn vriend erin is, is ook niet onbelangrijk.
     
  4. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    Onthouding :o::roflmao:
    Tja als het evt wel (eerder) welkom is, is VHZDKU een optie natuurlijk.
    Wij passen het overigens al jaren toe met succes. En ik ben altijd zeer snel zwanger geraakt toen het wel de bedoeling was. Behalve de eerste, dat ging niet goed met het condoom :p dus daar heb ik persoonlijk minder vertrouwen in haha.
    Het werkt voor ons dus prima, maar het is echt persoonlijk natuurlijk.
     
    Soturi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina