Welke anticonceptiepil met pms klachten

Discussie in 'De lounge' gestart door muppettje, 6 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muppettje

    muppettje Fanatiek lid

    7 feb 2010
    1.488
    169
    63
    Ik zit sinds 3 maand weer aan de pil, de microginon30. Ik heb zo'n 13 jaar geen pil meer geslikt.
    Ik heb veel last van pms klachten. De pil die ik nu heb bevalt me niet echt. De pms klachten zijn juist erger geworden, heb heel erg veel last van acne gekregen op de rug en in het gezicht.

    nu is mijn vraag, welke pil gebruiken jullie met pms klachten?
     
  2. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Ik slikte de minipil niet voor pms klachten maar die bleven er wel door weg. Maar ik werd er ook helemaal niet meer ongesteld door en daar zijn de ervaringen behoorlijk wisselend in bij de minipil dus denk erg persoonsafhankelijk of het werkt tegen pms
     
  3. zafira

    zafira Fanatiek lid

    18 feb 2010
    1.956
    125
    63
    zuid holland
    Ik slik de microgynon 30 volledig door. Juist voor hevige pms klachten ( heftige angstaanvallen, depressie, en ik word echt een compleet monster). Ik vind hem bij mij echt geweldig werken.... Ong 95% van de klachten weg. Alleen angst icm depressie floept er soms iets door, maar dat is hooguit in twee dagen wat losse momentjes. Bij mij is het echt noodzaak om mijn hormoonlevels zo stabiel mogelijk te houden. En dat lukt me alleen met het doorslikken van deze pil.
     
  4. An79

    An79 Fanatiek lid

    8 jun 2015
    1.088
    570
    113
    NULL
    NULL
    PMS....Ik dacht echt dat ik er nooit meer vanaf zou komen. Echt alles geprobeerd. Het was een drama, ik zag het echt helemaal niet meer zitten. Diverse anticonceptie geprobeerd, waaronder ook de spiraal en verschillende pillen. Ook heel lang niks, maar dat was ook geen succes. Zeker 2 weken in de maand was het een drama.
    Nu sinds 3 jaar denk ongeveer aan de prikpil en het is voor mij de uitkomst. Ik word niet meer ongesteld en ik heb ook hoegenaamd geen klachten meer, in ieder geval minimaal. Even een paar weken iets minder in mijn vel, maar kan dan wel gewoon normaal functioneren en dan zeker 2 maanden top! Ik wil nooit meer anders. Wanneer je nog kinderen wil, is het geloof ik niet verstandig om de prikpil te lang te gebruiken, maar bij mij is dat niet aan de orde.
    Heel veel succes!!
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Hier is doorslikken ook de enige optie. Dan ben ik nog niet leuk en gezellig maar dan kan ik tenminste nog van de bank komen. (hoofdpijn, buikpijn ,rugpijn, pijn in mijn benen )

    Bij erge klachten waar door je minder functioneert zou je het pms syndroom kunnen hebben. (Daar heb ik dus helaas last van)
    Dan zou ik een afspraak maken met de huisarts.
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Ik heb heel lang norimin geslikt, maar die is niet meer verkrijgbaar helaas.
    Doorslikken werkt voor mij ook goed, maar dat lukt helaas alleen met norimin en niet met microgynon helaas.
     
  7. muppettje

    muppettje Fanatiek lid

    7 feb 2010
    1.488
    169
    63
    Wat gappig dat die pil juist bij jou wel helpt. Ik heb ook geprobeerd om de pil dor te slikken maar kreeg gewoon de tekenen van de ongesteldheid (vreetbuien, zere borsten) en kreeg doorbloedingen dus doorslikken met deze pil werkt bij mij ook niet.
    fijn dat jij de goede pil hebt.
     
  8. muppettje

    muppettje Fanatiek lid

    7 feb 2010
    1.488
    169
    63
    Balen zeg dat de norimin niet meer verkrijgbaar is Welke pil gebruik je nu dan? Doorslikken met de microgynon werkt voor mij ook niet.
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Brevinor, maar ook niet meer verkrijgbaar en doorslikken lukt ook niet. Dus ik zal een andere moeten.
     
  10. muppettje

    muppettje Fanatiek lid

    7 feb 2010
    1.488
    169
    63
    Bedankt voor je berichtje. Ik heb een hekel aan prikken en zag dat je dan om de 3 maand weer terug moet voor de pil. Of hoeft dat na een jaar dan niet meer?
     
  11. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.130
    1.370
    113
    Die mycrogynon is echt een rot pil. Omdat het zo goedkoop mogelijk gemaakt moet worden zit het vol goedkope vulstoffen waardoor de bijwerkingen alleen maar erger zijn. Ik had altijd Zoely, maar die is niet meer leverbaar. Sindsdien alleen geklooi met de pil en volgens de gyn is er geen goede vervanger. Is een spiraaltje niks voor je?
     
  12. muppettje

    muppettje Fanatiek lid

    7 feb 2010
    1.488
    169
    63
    Jij bent ook bezig om nu weer een geschikte pil te vinden. Lastig zeg als ze een goede pil uit de handel nemen

    Ik heb gisteren overleg gehad met de huisarts en ze moest nog even bedenken welke pil ze me nu wou geven. Ik kan hem vanmiddag ophalen. Geen idee welke het is geworden.
     
  13. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Oh ben heel benieuwd. Ja ik ben ook op zoek idd, jammer, want die andere beviel heel goed.
     
  14. muppettje

    muppettje Fanatiek lid

    7 feb 2010
    1.488
    169
    63
    Ik heb de drospir/ethinyl gekregen. Ken je die toevallig?
     
  15. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.042
    113
    Vrouw
    Ik heb de minipil voorgeschreven gekregen, of t werkt geen idee. Maar de gyn gaf aan dat ze dacht dat dat voor mij het beste werkte ivm pms en migraine. Maar mijn cyclus ligt nog stil dus nog niet gestart
     
  16. Riverr

    Riverr Fanatiek lid

    27 aug 2012
    2.006
    156
    63
    Ik wilde echt nooit meer aan de pil, voor mijn zwangerschap reageerde ik daar al niet echt goed op, na mijn zwangerschap toch weer aan de pil begonnen maar toen was het nog erger. Ben gestopt en na maanden tobben bleek ik pmds te hebben. Echt vreselijk.. vanaf de eisprong tot aan de menstruatie bouwde het op, ik was echt een emotioneel wrak in die 2 weken en zodra mijn menstruatie begon verdween het ook als sneeuw voor de zon.

    Uiteindelijk op aanraden van de huisarts cerazette gebruikt en mijn klachten verdwenen als sneeuw voor de zon en ik heb nooit meer last gehad.
     
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.710
    32.571
    113
    Nee nog nooit van gehoord. Ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen.

    Of is dat hetzelfde als de Yasmin?
     
  18. muppettje

    muppettje Fanatiek lid

    7 feb 2010
    1.488
    169
    63
    Ik heb net even gegoogeld en volgens mij is het idd de Yasmin.
    Die ken je wel?
     
  19. muppettje

    muppettje Fanatiek lid

    7 feb 2010
    1.488
    169
    63
    Dat klinkt goed zeg!
    Mocht deze pil niet bevallen, dan stel ik deze pil voor.
     
  20. muppettje

    muppettje Fanatiek lid

    7 feb 2010
    1.488
    169
    63
    Ik hoop voor je, dat hij je gaat bevallen
     

Deel Deze Pagina