Welke autostoel groep 2/3?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door suuske25, 20 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suuske25

    suuske25 Actief lid

    22 nov 2011
    448
    122
    43
    NULL
    NULL
    Dag dames!

    Ik heb binnenkort een auto en ik zoek nog 2 goede stoelen groep 2/3.
    De kids zijn 5 en 3.5 jaar. Vooral voor de jongste wil ik nog wel dat ze in een 5 punts gordel zit dus deze moet erin zitten. Ook zou het prettig zijn als de rugleuning te verstellen is zodat ze een dutje kan doen. Welke stoelen raden jullie aan?? Er zijn zoveel soorten dat ik de bomen door het bos niet meer zie... :confused:
     
  2. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.580
    1.203
    113
    randstad
    Wij hebben de cybex solution zfix. Voldoet niet aan je eisen want geen 5 puntsgordel maar ik vind het wel een fijne stoel. Onze 5 jarige is waarschijnlijk kleiner dan jou jongste en die zit er prima in. Maar ander zou ik een keer langs gaan in een winkel dan kun je alles bekijken en vergelijken en ook even kijken of de kinderen er goed in zitten
     
  3. Patty86

    Patty86 Fanatiek lid

    8 okt 2012
    3.260
    2.437
    113
    Vrouw
    Wij hebben een maxicosi titan pro. Kan met 5 punt gordel en als je die los haalt is het een gewone 2/3. Hier tot 4 jaar zeker nog met 5-punt gordel. Deze is ook met hoofdsteun en slaapstand. Maar omdat het dus ook een 2/3 is zit hij ruimer dan een reguliere groep 1 stoel. Gekocht toen ik vorig jaar een auto-ongeluk heb gehad en ik mijn dochter van toen 2.5 nog te klein vond voor een kinderautostoel. Ze is nu 3.5 maar laat haar lekker zo zitten. Als ze het harnas zat is is het er zo uit.
     
  4. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Wij hebben een Maxi-Cosi Rodifix Air (ofzo). Geen 5punts idd. Er zit een (kleine) slaapstand op. Op lange stukken als hij moet slapen dan doe ik een pak billendoekjes onder de zitting voor en een flesje achter de zitting, dan staat het nog wat schuiner.

    Tweede stoel was een krijgertje en wordt alleen gebruikt voor korte stukjes
     

Deel Deze Pagina