Welke autostoel

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Star87, 24 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Ik ben op zoek naar een autostoel groep 2-3 voor zoontje van 3,5. Hij zit momenteel nog in de groep 1 autostoel. Ik wilde eerst een nieuwe auto stoel groep 1 kopen voor mijn zoontje van bijna 9 maanden, maar ik kan beter een nieuwe kopen voor de oudste zodat hij er weer langer mee door kan. Hij word inmiddels ook groot voor zijn autostoel waar hij nu inzit. Dan kan de jongste in zijn stoel. Er zijn zo veel varianten, dus ik vroeg me af welke jullie gebruiken en ervaringen.

    Nu lees ik trouwens wel, dat vanaf 2019 kinderen vanaf 9 maanden tot 15 maanden nog steeds achteruit vervoerd moeten worden. De stoel waar hij nu in zou moeten staat gewoon vooruit. Weten jullie in hoeverre dit echt verplicht is inmiddels? Ik had er namelijk nog niets over gehoord.
     
  2. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Het is niet verplicht, maar het zijn nieuwe veiligheidseisen. De oude veiligheidseisen zijn volgens de wet ook gewoon nog toegestaan, maar er is gebleken dat achteruit vervoeren veiliger is voor die kleintjes en daarom zijn er ook nieuwe eisen bedacht.
     

Deel Deze Pagina