Welke baby verzorgings producten

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door priscilla1987, 5 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. priscilla1987

    priscilla1987 Fanatiek lid

    14 jul 2008
    3.370
    522
    113
    Vrouw
    thuiszorg medewerkster
    BRABANT
    Hoi hoi welke verzorgings producten vonden jullie fijn..(Kruidvat,zwitsal)of ander merk ook kwa billendoekjes?
     
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Wij gebruiken alles van Naïf.
    Billendoekjes, shampoo, douchecel, badolie, diper Cream en bodylotion.

    Fijne producten, zit niks/weinig in, ruikt lekker en billendoekjes niet te nat en niet te droog. Gebruik het ruim een jaar en dik tevreden.
     
  3. Lindawen79

    Lindawen79 Bekend lid

    9 apr 2019
    896
    628
    93
    Vrouw
    Hier ook fan van Naif. :thumup:
    Heb een hekel aan Zwitsal geurtjes. Dus straks naar het ziekenhuis gaat er ook een tubetje mee ipv de Zwitsal die standard op de kraamafdeling staat:D
     
  4. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Wasbare billendoekjes of waterwipes (de laatste vaak in bulk aankopen dat scheelt, online dus ff vergelijken)

    Verder alles van naïf. De rest bevat rotzooi. Shampoo heb je alleen nodig bij veel haar. Anders alleen wasgel. En flesje olie voor het huidje is fijn.

    Lanoline en heilwol voor kapotte billetjes
    Zinkzalf van swaab is veel fijner dan de plamuur van sudocreme.
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.796
    14.141
    113
    En de billencreme van dr Leenarts is NOG fijner dan dr Swaab!!! Zit in een tube en is ipv 5% zink 10%, smeert lekker weg en de huid knapt als een tierelier op.

    Hadden hier dr Swaab, aangezien ik sudocreme waardeloos spul vindt en t voor geen meter hielp bij G. Maar wij zijn om naar dr Leenarts.

    Ook wasbare billendoekjes, maar die heb ik gewoon zelf gemaakt in mn verlof.
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.074
    113
    Vrouw
    Dr leenderts billenzalf, geweldig spul!

    En billendoekjes gebruik ik altijd pampers. De geurloze bij ukkies en de fresh als ze ouder zijn. Zelfs onze oudste gebruikt die nog in de ochtend om zichzelf te verfrisse haha, hij is ook fan
     
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.796
    14.141
    113
    De bergzalf van dr leenarts is ook top (maar moet je maar net nodig hebben)
     
  8. Esther22

    Esther22 Actief lid

    8 feb 2022
    219
    194
    43
    Ik ben me hier in aan het verdiepen, dus ik haak even in.
    Wij zijn beide bekend mer eczeem dus wil voor ons kindje iets wat zo weinig mogelijk rotzooi bevat. Bij naif heb je een lijn met parfum en zonder. Welke gebruiken jullie? En iemand ervaring met petit & jolie?
     
  9. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Alle badproducten van Naïf, ook de huidolie en de billenzalf trouwens.
    De 1e maanden gaan ze hier in bad en gebruik dan badolie, geen shampoo oid.
    De doekjes gebruik ik van etos eigen merk, vind die fijn en koop ze in de aanbieding in de grootste voordeeldoos (laat het dan thuis bezorgen).
    Die van Naïf lijken me heel fijn, maar zijn mij echt te prijzig.
     
  10. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.924
    12.397
    113
    Vrouw
    Naif verzorgingsproducten voor de billen een zal van de apotheek.
    Doekjes pampers aqua pure en nu luierbroekjes van pampers beide altijd in aanbieding haal ik ze.
    Voor newborn ook begonnen met pamper luiers later kruidvat eigen merk
     
  11. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    De m
    De Naïf doekjes zijn regelmatig 50% korting bij wehkamp. Ik bestel altijd 2 dozen van 32 stuks. Prima prijs dan!
     
  12. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Weegt nog steeds niet op tegen de 50% korting van etos :p
     
  13. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.948
    1.712
    113
    Ons zoontje heeft eczeem. Wij hebben Neutral gebruikt. Dat is ons goed bevallen. En verder als baby echt eczeem heeft, niet te veel badderen, en huidje vet houden. Op tijd aan de bel trekken bij de huisarts.
     
    Esther22 vindt dit leuk.
  14. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.838
    3.617
    113
    Zo min mogelijk! Vind het sowieso zonde om het heerlijke baby geurtje te verdoezelen met allerlei parfummetjes in baby producten :oops:.

    Neutral badolie bij gewone droge huid

    Neutral shampoo in geval van heel smerig haar (maar was de haren nauwelijks, met water krijg je het echt prima schoon, zelfs rode spaghetti saus, en hoe minder je wast, hoe minder snel ze vet worden.)

    Neutral billendoekjes (onderweg) en wasbare doekjes (thuis) en washandjes voor de gezichten.

    Zinkolie voor kapotte billen (we hebben nu ook dr Swaab maar ga nu die van leenarts eens proberen).

    En vette crème (cetomacrogol) voor droog/eczeem huidje).
     
  15. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Doe eigenlijk alles met water. Hebben wasbare billendoekjes. Iedereen geeft ongevraagd commentaar dat de baby zo lekker ruikt...
     
  16. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ook een fan van Naif. Maar bij de bevalling van de eerste ook Zwitsal, Neutral enz gekregen en tot op heden heb ik alleen zelf babyshampoo gekocht. De meeste producten die ik kreeg staan nog steeds onaangebroken of een beetje gebruikt. Dochter is 4.

    Maar ik gebruik de eerste tijd na de geboorte helemaal niks. Eerste week niet in bad gedaan en daarna alleen even met water. Tenzij ze gespuugd of vreselijk gepoept hebben, dan gebruik ik wel een klein beetje wasgel. Pas wanneer ze groter worden en bijvoorbeeld zweten in de zomer, of zand in hun haar krijgen enzo, wordt er echt gewassen met producten.

    Mijn tip is dus eigenlijk, koop gewoon niks. En kijk waar je tegen die tijd behoefte aan hebt. Badolie, babyolie, talkpoeder, meerdere soorten zink/billenzalf.. Rijp voor de prullenbak.
     

Deel Deze Pagina